Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma. Det er ingen utviklingsmuligheter i jobben min, og må ta tak selv. Jeg hadde tenkt til å gå ned i 80 % for å studere, for så å komme meg videre på sikt. Men jeg søkte "tilfeldigvis" på en jobb og har nå fått intervju. Jeg skal gå på intervjuet uansett, men er usikker på hva jeg egentlig vil (uavhengig av om jeg får denne jobben). Bli eller gå?

Er veldig lei av jobben min, men trives greit og den er fin i kombinasjon med studier og små barn. Jeg har høyere utdanning, men ikke noe som er relevant for det jeg er interessert i nå. Derfor føler jeg et behov for å få mer kjøtt på beina, teoretisk. Jobben jeg søkte vil gi mye erfaring, og jeg får muligheten til å bli opplært i mye. Men jeg tror uansett jeg alltid vil føle behovet for å ha studert det jeg hadde tenkt. Når jeg tenker på lang sikt, så kan det være noen dører blir stengt fordi jeg mangler den bakgrunnen. 

Det er veldig krevende å bytte jobb, og særlig til en hvor man må lære masse nytt og gå ut av komfortsonen (men også tjene mer). Da orker jeg kanskje ikke studier i tillegg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du velge å studere deltid om du får den nye jobben? Om ikke du får den nye jobben ville jeg uansett valgt å studere ved siden av. Studie kan åpne for andre muligheter senere. Kan legge til at jeg studerer samtidig som jeg er i jobb selv. 

Anonymkode: 8df9b...eed

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du velge å studere deltid om du får den nye jobben? Om ikke du får den nye jobben ville jeg uansett valgt å studere ved siden av. Studie kan åpne for andre muligheter senere. Kan legge til at jeg studerer samtidig som jeg er i jobb selv. 

Anonymkode: 8df9b...eed

Den nye jobben vil nok være krevende, og 100 % stilling. Tror egentlig magefølelsen min sier at jeg bør bli i den gamle jobben og studere samtidig. Jeg har ingen ansvar nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...