Gå til innhold

Overnatting besøk bråk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i 52 kvadrat leilighet, vi har et soverom, og en stue, vi er gjestefrie, og lar foreldre komme på besøk en helg, men siden samboer har søvnproblemmer, synes vi det holder med besøk fra fredag til søndag, Det handler også om at vi ikke har mulighet til å trekke oss tilbake også.

Foreldre blir sure når vi setter begrensinger på hvor lenge de kan være her, ifjord var de her hver mnd i 3-5 dager hver gang og i tillegg forventer at vi skal være sammen med de fra vi står opp og til vi legger oss, hvis vi tar en liten pause på et par timer midt på dagen blir de sure.

Vi dropper å ha avtaler og setter av tid til de når de er på besøk.

What do to?

Anonymkode: cd65b...099

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bor i 52 kvadrat leilighet, vi har et soverom, og en stue, vi er gjestefrie, og lar foreldre komme på besøk en helg, men siden samboer har søvnproblemmer, synes vi det holder med besøk fra fredag til søndag, Det handler også om at vi ikke har mulighet til å trekke oss tilbake også.

Foreldre blir sure når vi setter begrensinger på hvor lenge de kan være her, ifjord var de her hver mnd i 3-5 dager hver gang og i tillegg forventer at vi skal være sammen med de fra vi står opp og til vi legger oss, hvis vi tar en liten pause på et par timer midt på dagen blir de sure.

What do to?

"vi har ikke barn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What do to?

"og hvor ofte det passer.

Skrevet

Dere fortsetter å si at det passer med en helg - fredag til søndag - innimellom og så får de bli så sure de bare vil. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Polly Ester skrev:

Dere fortsetter å si at det passer med en helg - fredag til søndag - innimellom og så får de bli så sure de bare vil. 

Ja, det er det vi skal gjøre, men de prøver hele tiden å få flere dager inn, vi har gitt beskjed om at helg er ok, ikke helg hotel eller overnatting et annet sted pga jobb og døgnrytme.

Det ble surmuling og masse telfenoer når vi sa nei til en annen slekting til å bo her en uke, han var ok med at vi sa ja til 4 dager, det var ikke de. 

Vi er også ok med at som helgen var nå at de kan være her en natt fordi de sparer penger forhold til flybillett når de skal reise til syden og lingende, men vi hadde sagt at det ikke passet med besøk den helgen tidligere, men vi sa ja pga det. og da ble det haugvis av beskyldninger, medlinger og telefoner fordi vi ikke var villige til droppe bursdagfesten på lørdagen, og han måtte sitte alene, så mye at det var snakk om et par dager at han måtte sove på hotell, men siden han sa unskyld, sa at seff skal dere på feste til slutt, gjorde at vi godtok unskyldningen, og lot han bo her.

Blir en samtale igjen etter helga de har vært her, om at hvis de skal lage så mye bråk for de ikke sove her.

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har opplevd dette?

Vi har vært sammen 1.5 år.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Polly Ester skrev:

Vi tilbringer hele helgen med de, men når det har vært ofte besøk av de,  har vi tatt en pause på et par timer, de bli dritsure, og forlanger at vi skal være sammen med fra vi står opp og til vi legger oss, i 3 dager pluss, og det synes vi er slitsomt.

Hvordan å få de til å skjønne at vi ikke orker å være sosial 24/7 og trenger å lade alene i noen timer, og da ikke nødvendigvis oss 2 ,men hver for oss også?

AnonymBruker
Skrevet

Hver måned i 3-5 dager på 52 kvm med ett soverom... 😱 det er mye!! Jeg er familiekjær og relativt gjestfri, men det der er i overkant. 

Anonymkode: b416f...511

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hver måned i 3-5 dager på 52 kvm med ett soverom... 😱 det er mye!! Jeg er familiekjær og relativt gjestfri, men det der er i overkant. 

Det var i fjor fram til nov, nå har de tatt pause fram til nå, men nå som det er sommer vil de gjerne hver her mye igjen...

Problemmet er at de blir sure om det tar for lang tid før de kan komme, og at de ikke kan være her så lenge de vil, OG at vi skal slippe alt vi har og være med 24 timer i døgnet.

Skrevet

Jeg ville sagt nei til alt av besøk. De kan sove på hotell. 

Så vrang er jeg 😉

Greit med besøk hvis det passer for dere, ellers ikke. Men jeg skjønner at det er vanskelig å si nei noen ganger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var i fjor fram til nov, nå har de tatt pause fram til nå, men nå som det er sommer vil de gjerne hver her mye igjen...

Problemmet er at de blir sure om det tar for lang tid før de kan komme, og at de ikke kan være her så lenge de vil, OG at vi skal slippe alt vi har og være med 24 timer i døgnet.

"sammen med de

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Jeg ville sagt nei til alt av besøk. De kan sove på hotell. 

Så vrang er jeg 😉

Greit med besøk hvis det passer for dere, ellers ikke. Men jeg skjønner at det er vanskelig å si nei noen ganger. 

Fortsetter de med dette så blir det ja, og spesielt siden de legger skylden på samboer, de skjønner ikke at når jeg ikke er en lengre, men to blir det helt anderledes i en såå liten leilighet. med kun et soverom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går bare ikke. Det er uhyre frekt. Jeg ville bare sagt det akkurat som det er og så får de bare bli så sure de vil.

• Liker 5
Skrevet

Tror jeg hadde gjort som solmåneogstjerner foreslår; bare si tvert nei til alt. Og alle. Uansett. 

Ikke gi de slingringsmonn i det hele tatt, får de lillefingeren så tar de hele hånden. Bare si nei. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går bare ikke. Det er uhyre frekt. Jeg ville bare sagt det akkurat som det er og så får de bare bli så sure de vil.

Enig, og et av problemmene at de mener at grunnen til at de ikke kan komme når de vil og være så lenge de vil, så er det samboer sin feil! Greit at det var mer greit før, men da var jeg bare 1 person, og dette er mine meninger (samboer å seff), men jeg har ikke blitt påvirket av han, dette er noe jeg øsnker!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Polly Ester skrev:

Tror jeg hadde gjort som solmåneogstjerner foreslår; bare si tvert nei til alt. Og alle. Uansett. 

Ikke gi de slingringsmonn i det hele tatt, får de lillefingeren så tar de hele hånden. Bare si nei. 

Og det er ikke slikt at det er kun de gjelder, det gjelder andre venner og familiemedlemmer.

¨men likevel er ikke vi gjestefrie,,,

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke slikt at det er kun de gjelder, det gjelder andre venner og familiemedlemmer.

¨men likevel er ikke vi gjestefrie,,,

Si at de kan komme på middag, men overnatting går ikke. Du trenger ikke å gi noen forklaring engang. Blir de sure så blir de sure. Hva så? Kanskje lengre til de spør neste gang 😉

Og de skylder på samboeren din? Wtf, skal du la være å ha samboer fordi de skal ha gratis hotell med fleksibel utsjekking? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dere norske?

Anonymkode: 14831...d7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at det blir for slitsomt når dere har så liten plass. Det burde strengt tatt være innlysende. Disse menneskene eier jo ikke sosiale antenner

Anonymkode: 389da...8fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...