Gå til innhold

Dere som har vært gjennom ivf - Hvirdan er prosessen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så spent. Er innkalt til samtale for IVf på mandag. Lurer da på hvordan fremgangen er etter det? Går det fort? Hva må gjøres? Det er kanskje ferie der også? Hvor lenge må man ev vente ... vet jeg får svar på alt dette til mandag men kanskje noen kan svare allerede nå:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi måtte vente fire måneder etter forsamtalen før oppstart med medisiner. Har et avbrutt forsøk og etter planen 4,5 måneder etter avbrutt før nytt forsøk. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg gått privat med en gang... Stor forskjell mellom offentlig og privat virker det som. Hvilket sykehus hører du til? Lykke til på mandag!

Anonymkode: 3709d...77a

AnonymBruker
Skrevet

Kan beskrives med tre ord: venting, venting og venting.

Anonymkode: 78a0e...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Oppstart etter sommeren en gang, i det offentlige setter de ikke i gang med noe i Juni-Juli. 

Ofte lengre, om det behøves flere blodprøver etc. Alltid noe som mangler på denne timen. Som for eksempel at sist spermprøve er mer enn 6 måneder gammel, og at en av oss ikke hadde akkurat den blodprøven. Så som sagt, mye venting. 

Det er mulig du ikke vil få svar mandag. Etter forsamtalen var det bare å vente på innkallelser til nye prøver. Etter det vente på resultatene. Så vente på innkallelse til forsøk. Men det kommer selvfølgelig an på klinikken og ventelistene. 

Anonymkode: 12f2c...11a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du hører til og pågangen der. For min del - forsamtale hvor vi fikk svar på mine og hans prøver samt info om hva Ivf innebærer. 2 måneder etter det hadde jeg oppstart medisiner. I løpet av 5 måneder har jeg hatt 3 forsøk (1 fersk+2 frosne). Så alt i alt har det gått relativt fort for min del. Hvis du leser gjennom tråden prøverør 2018 får du et inntrykk der av hvordan det er. Samt du kan spørre om ting du lurer på. Du starter nok til høsten siden det nærmer seg ferieavvikling.

Anonymkode: bf57e...b2a

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg hadde forsamtale nå nylig og fikk brev i posten to dager senere med beskjed om å kontakte fertilitetsklinikken for tidspunkt til oppstart. Skal starte opp i september, hadde startet opp en måned før om det ikke var stengt i juli. Dette er i det offentlige og jeg syns dette gikk veldig raskt. Men som andre sier kommer det kanskje litt an på hvor du holder til :) 

Anonymkode: 05cdf...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...