Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av tredveårene og halvveis i en ingeniørutdannelse. Etter mange års psykiske problemer og ufaglært deltidsarbeid har jeg store huller i CVen. Jeg har omsider lagt dette kapittelet bak meg og er nå motivert og tryggere på meg selv. 

Ved siden av fulltidsstudier jobber jeg 100% (ikke studierelevant jobb) og har også familie, noe som forpurrer nettverksbygging ettersom jeg ikke kan ta meg tid til sosiale aktiviteter og fakultetsarrangementer. Jeg bor i en by hvor det er stor konkurranse på arbeidsmarkedet og ser for meg at søknadsprosessen vil bli utfordrende, tross foreløpig karaktersnitt A. Jeg frykter at det vil sitte langt inne for potensielle arbeidsgivere (og særlig rekrutteringsfirmaene de bruker) å satse på meg, gitt alder og bakgrunn.

Har noen av dere vært i liknende situasjoner og likevel landet gode karrierejobber? Hvordan gikk dere fram? Var kontakter fra studietiden utslagsgivende? Venner? Begynte dere å sondere arbeidsmarkedet lenge før uteksaminering? 

Tips? 

Anonymkode: 6056c...72d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være litt vanskeligere med store huller i CV'en ja, på den annen side gjør du jo det tydeligvis veldig bra, og du jobber fullt ved siden av. Husk at det er de siste årene som gjerne teller mest, så dersom du fokuserer på det, så vil jeg tro det er gode muligheter for deg likevel. 

Anonymkode: 18332...918

AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig om de store hullene, ved spørsmål, men ikke ha fokus på det. Gjør det klart gjennom humør, kroppsspråk og alt at det er tilbakelagt kapittel.

Anonymkode: 3e22a...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...