AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 En litt tragikomisk historie, dette. En bekjent, må nok kunne tituleres som "taper", jobber skift, og i friperioder har det alltid vært Thailand-turer. Giftet seg for to år siden med ei han plukket opp der nede. Men nå begynner det opplagt å gå mer og mer opp for henne at denne "hvite ridderen" her i sitt hjemland og i sin hjembygd rett og slett er en mindre attraktiv (både fysisk og økonomisk) kar. Dette er en ganske flott thai-dame. Det som nå har skjedd er at det har ryktes at hun har hatt en relasjon til en annen mann her, mens hennes mann var på jobb. Og nå er det slik at moren til mannen har flyttet inn i huset deres, dvs. de tre bor sammen. De siste månedene har ingen sett noe til henne mens mannen har vært borte på jobb, foruten på handleturer til den lokale butikken, men da utelukkende med sin svigermor, som åpenbart fungerer som sin sønns "fangevokter". Det virker som om mannen har plassert henne i husarrest. De har vært ute sammen når han har vært hjemme, og hun ser veldig alvorlig ut og har det åpenbart ikke bra. Hadde hun vært et barn skulle jeg varslet barnevernet. Er det noen man kan "varsle" om noe sånt som dette? Hva er det som får tapermenn til å skaffe seg koner fra utlandet og behandle dem som sin egen eiendel? Anonymkode: a3ac4...44e 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 28. juni 2018 Hvis du mistenker noe straffbart somfor eksempel frihetsberøvelse er politiet rette instans. Tragikomisk er vel heller ikke et uttrykk som passer, holder vel med tragisk? Anonymkode: 61bc0...057 85
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du mistenker noe straffbart somfor eksempel frihetsberøvelse er politiet rette instans. Tragikomisk er vel heller ikke et uttrykk som passer, holder vel med tragisk? Anonymkode: 61bc0...057 Tenkte selv at dette bare var tragisk. 😕 Anonymkode: a0dfd...05a 9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Politiet, evt UDI Anonymkode: b88b7...ba5 27
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 Snakk med politiet. Anonymkode: 8ac24...58d 18
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Du kan jo kanskje ringe politiet og legge fram problemstillingen, så er det i hvert fall registrert bekymringsmelding om noe skulle skje.. Anonymkode: 3db8a...364 40
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Huff da. Hvis det er slik at hun blir overvåket på den måten er det bare tragisk. Tenker hun kunne trengt litt info om at vi i Norge har krisesenter hun kan bruke om det blir for ille. Anonymkode: 50e75...e98 27
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 sikker på ta disse ryktene ikke er bygdesladder? kanskje trenger svigermor ekstra hjelp og det er eneste grunn til at hun har flyttet inn? men istedet begynner folk å dra historien helt ut av sammenheng? virker litt merkelig om svigermor har tatt på seg en slik oppgave.. hvis du virkelig er oppriktig bekymret er dere rundt eneste som kan hjelpe henne, og jeg hadde vært såpass medmenneske at jeg hadde tatt en tlf til politiet. Anonymkode: 69400...35b 25
Gjest GiftMann38 Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 Høres ut som en dårlig deal for ham dette. Får håpe han skiller seg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #10 Skrevet 28. juni 2018 Er man en taper fordi man jobber skift? Æsj, det skulle jeg visst da jeg for 9 år siden traff samboeren min. Anonymkode: 40bbf...4e4 28
Ullvott Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 (endret) Trå forsiktig, sier jeg bare. Dette lukter bygdesladder etter min mening. Joda, det kan hende at sannheten er som du sier, men her er det alt for mye du ikke aner det minste dugg om. Det går rykter om at hun har hatt et forhold til en annen mann. Rykter er kun rykter. De kan være sanne, og de kan være helt gale. Moren hans har flyttet inn, men vet dere egentlig hvorfor? Er det nå virkelig sant at hun er «fangevokter»? Kan ikke forklaringen like gjerne være at kona i huset er: 1. engstelig for å være hjemme alene? 2. ensom når han er borte på jobb? 3. full av usikkerhet fordi hun er bosatt i et fremmed land med en fremmed kultur (og slarvete naboer som lager sin egen sannhet)? 4. hjelpsom overfor sin eldre svigermor? Og at hun «ser veldig alvorlig ut» og «har det åpenbart ikke bra» er vel bare din fortolkning av noen ansiktsuttrykk du ser i forbifarten (siden hun er så lite ute kan du jo umulig ha sett henne mye, mener jeg...) på et menneske du ikke kjenner. Dersom hun ikke har det bra kan det jo dreie seg om helt andre ting enn det bygdefolket sladrer om! Kanskje hun har hjemlengsel? Kanskje hun ikke er frisk? Kanskje hun er gravid og ikke føler seg i form? Nei ærlig talt, du må ha mer å slå i bordet med før du ringer politiet. Det du driver med er fordomsfull synsing. Endret 28. juni 2018 av Ullvott 40
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 Stakkars dame. Jeg hadde gått innom politistasjonen og gitt bekymringsmelding, lagt frem problemstillingen og mine bekymringer. Så får de ta der deretter. Hu nburde komme seg på krisesenter Sånne "mann"folk burde ikke sett dagens lys. Anonymkode: fda99...25b 7
Gjest GiftMann38 Skrevet 28. juni 2018 #13 Skrevet 28. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Stakkars dame. Jeg hadde gått innom politistasjonen og gitt bekymringsmelding, lagt frem problemstillingen og mine bekymringer. Så får de ta der deretter. Hu nburde komme seg på krisesenter Sånne "mann"folk burde ikke sett dagens lys. Anonymkode: fda99...25b Hun får skille seg da og reise hjem igjen.
waco Skrevet 28. juni 2018 #14 Skrevet 28. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars dame. Jeg hadde gått innom politistasjonen og gitt bekymringsmelding, lagt frem problemstillingen og mine bekymringer. Så får de ta der deretter. Hu nburde komme seg på krisesenter Sånne "mann"folk burde ikke sett dagens lys. Anonymkode: fda99...25b Og være utro er rettferdig? Er det fordi det er synd på henne at hun skal være utro? Er det fordi hun fortjener å være utro du synes hun skal være utro? Hvorfor ikke være lojal, trofast og vise tillit, i stedet for å være så utakknemlig at en bryter tilliten til en som forsørger en og lar en bo gratis hjemme hos seg selv? Visste du at lojalitet er gratis og illojalitet koster masse ressurser!? Hvorfor heier du på den utro og ikke den trofaste? 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 5 minutter siden, GiftMann38 skrev: Hun får skille seg da og reise hjem igjen. Er da ikke "Bare" å gjøre det. Hentebruder kommer som regel fra dårlige kår - er da ikke hennes skyld at en grisk vil misbruke noen seksuelt og psykisk, og "kjøper" en forsvarsløs person uten mange andre utveier. Hun burde på statsborgerskap, få seg jobb/utdannelse- og finne seg en ekte mann. Anonymkode: fda99...25b 24
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, waco skrev: Og være utro er rettferdig? Er det fordi det er synd på henne at hun skal være utro? Er det fordi hun fortjener å være utro du synes hun skal være utro? Hvorfor ikke være lojal, trofast og vise tillit, i stedet for å være så utakknemlig at en bryter tilliten til en som forsørger en og lar en bo gratis hjemme hos seg selv? Visste du at lojalitet er gratis og illojalitet koster masse ressurser!? Hvorfor heier du på den utro og ikke den trofaste? Utroskap er ikke greit, men det er mye værre å misbruke andre mennesker og "kjøpe" hentebruder. Det er ikke annet enn seksuell og psyksik misbruk. At et offer ser etter andre veier er da ikke rart. Anonymkode: fda99...25b 37
Catliner Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 Norske menn som henter thai damer er ofte fysjjjj fæle! Det ringer bjeller for dem når de damene kommer hit. Da skjønner de at mennene ikke er noe å spare på. Hjelp dama sier nå jeg. Bedre å si fra til politiet enn å ikke gjøre noe. Kjenner til et tilfelle som nesten var lik. Dama var nesten slave for mannen, fikk ikke lov til noe av han og måtte spørre om alt. Hun vaska og rydda hele tiden og hun stakk til slutt av. Jeg måtte støtte hun. Kunne ikke bare sitte å se på mishandlingen. 15
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 Snakk om å snu ting fullstendig på hodet. Her er det jo han som er offeret for ei som kynisk utnytter ham, og ikke motsatt. Det er ikke automatisk synd i henne bare fordi hun er en nett liten dame fra Asia. Hun kan være like jævlig fordet, noe det virker som at hun er.
waco Skrevet 28. juni 2018 #19 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, Maruwan skrev: Snakk om å snu ting fullstendig på hodet. Her er det jo han som er offeret for ei som kynisk utnytter ham, og ikke motsatt. Det er ikke automatisk synd i henne bare fordi hun er en nett liten dame fra Asia. Hun kan være like jævlig fordet, noe det virker som at hun er. Hey Maruwan, welcome back! 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 Ville varslet politiet. Så kan de avgjøre om det er grunn til å foreta videre undersøkelser. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Anonymkode: 4d4bb...2a1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå