Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, kom igjen damer! Gi meg deres tips eller kjerringråd for å starte fødsel av seg selv, slik at jeg slipper overtid og igangsetting 😓😅

Nå har terminen passert, ingen tegn til slimpropp, men mye stikninger. Håper det er rett rundt hjørnet.

Noe som funket for deg eller noen du kjenner??

Anonymkode: 0a85c...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse kjerringråd. Men ingen er dokumentert at fungerer. 

Ha sex (kan til en viss grad KANSKJE fungere hvis du er moden) 

gå i trapper 

spis sterk mat 

Anonymkode: 10a64...2dd

Skrevet

Kan være tilfeldig, men dette funket for meg sist: gå tur, ta et bad og avslutt med sex. To dager på rad - vannet gikk morgenen etter runde to 😁

AnonymBruker
Skrevet

Kjerringråd av typen trappegåing og sterk mat har ingenting for seg. Man bør heller hvile og samle krefter enn å slite seg ut. 

Det eneste som er vitenskapelig vist å være litt hold i er sex. Sæd inneholder stoffer som kan hjelpe på modningen av livmorhalsen. 

Anonymkode: 2e0b5...ebc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Marimba skrev:

Fødepizza :fnise:

https://altformamma.no/artikler/56/article/item

Ikke det at jeg skjønner hva som er så spesielt med den pizzaen der da.  Ser jo ganske ordinær ut. 

Har du forsøkt? 😂

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt? 😂

TS

Haha, nei. Ble igangsatt tre uker før termin jeg, så kom aldri så langt at jeg var møkklei og testet kjerringråd. Men mat må du jo ha uansett, så kan jo ikke skade å prøve. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Riene mine startet minutter etter at jeg fikk en emosjonelt svært belastende nyhet.. men jeg anbefaler egentlig ikke noen å måtte ha med seg en stor sorg inn på fødestua.

Anonymkode: a4c8e...25c

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting har hjulpet her, jeg har prøvd alt!!😰😰 er over termin her også, forstår frustrasjonen din😅🙈

Anonymkode: 8afd5...ee5

AnonymBruker
Skrevet

Med nummer to hadde jeg storoppryddning i hagen. Brukte et par timer med hardt arbeid, fødselen startet samme kveld. To dager før termin

Anonymkode: 55a5f...c5c

Skrevet

Jordmoren min sa at det KAN virke å stimulere brystvortene og å ha sex, da bør vist helst begge to få orgasme (ikke nødvendigvis samtidig). Du får forsøke det om du er i form til slikt 🙊

Skrevet

Jeg stimulerte brystvortene, fikk ganske kjapt rier av det ja... var 9 dager over og det var siste forsøk på å komme igang. Kunne like gjerne blitt igangsatt, endte med 29 t ueffektiv rier, drypp osv for å få henne ut...

AnonymBruker
Skrevet

Sex og sperm er den eneste dokumenterte tingen som gir effekt. Det de bruker for å sette i gang en fødsel finnes også i sperm. Så sperm ved åpningen til livmor og la det ligge litt er tipset.

Anonymkode: 4569e...e12

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg gikk en veldig lang tur samme dag som fødselen satte igang. Men det var nok helt tilfeldig 🤔 Må tillegge at dette var 2 uker før termindato.

Endret av Sommerfugl90
Gjest BearMama
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjerringråd av typen trappegåing og sterk mat har ingenting for seg. Man bør heller hvile og samle krefter enn å slite seg ut. 

Det eneste som er vitenskapelig vist å være litt hold i er sex. Sæd inneholder stoffer som kan hjelpe på modningen av livmorhalsen. 

Anonymkode: 2e0b5...ebc

Det skal ganske mye av det stoffet for at det skal funke så med mindre han produserer enorme mengder sæd så funker det nok heller dårlig 😜

Jeg gjorde ALT. Var aktiv, jogget, hadde sex osv. Vannet røk et par dager før termin. 

Er nok heller tilfeldigheter som har satt i gang ryktene om at kjerringråd virker.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting funka her.

Fødselen starta etter en natts søvn, våkna med mensmurringer, som egentlig var rier.  

Det beste rådet? Å slappe av. En stresset kropp setter ikke igang en fødsel ;) 

Min kom 11 dager på overtid(16 over menstermin) . De kommer når de kommer. 

Anonymkode: 32187...9f3

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, BearMama skrev:

Det skal ganske mye av det stoffet for at det skal funke så med mindre han produserer enorme mengder sæd så funker det nok heller dårlig 😜

Jeg gjorde ALT. Var aktiv, jogget, hadde sex osv. Vannet røk et par dager før termin. 

Er nok heller tilfeldigheter som har satt i gang ryktene om at kjerringråd virker.

Sex med utløsning kan absolutt hjelpe, men man må være moden. Dette er heller ikke et kjerringråd, men det eneste som er dokumentert å kunne ha effekt. 

Anonymkode: dbde9...77f

AnonymBruker
Skrevet

og de som sier "det og det funka her!" - dere har jo faktisk ingen bevis på at det funka. Mest sannsynlig hadde fødselen starta når den gjorde uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, BearMama skrev:

korrekt, man trenger faktisk 2-3 dl for å få samme virkning. Lykke til med det :P 

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sex med utløsning kan absolutt hjelpe, men man må være moden. Dette er heller ikke et kjerringråd, men det eneste som er dokumentert å kunne ha effekt. 

Anonymkode: dbde9...77f

Ja, sæden har virkestoffer, men med mindre han har samme utløsning og produksjon som en spermhval så er det for lite til å sette igang fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...