Gå til innhold

Må man matche helt mentalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sååå, jeg dater en fyr. Han er kjekk, snill, romantisk og respektfull og vi har god kompatibilitet i senga. Han har nok vært litt vel pågående og kanskje det har sjarmert meg litt. Han har barn fra før og det har jeg også. 

For han er ganske annerledes fra mine tidligere kjærester og flørter. Jeg har pleid å date og klikke best med akademikere, gamere og øh, andre nerder, og er nok en god del mer nerdete enn han her. Jeg føler rett og slett at han ikke henger med på mine kulturelle referanser hele tida, han er ganske streit selv om han er eventyrlysten og interessert. Han er veldig handy og jeg er nok mer teoretisk anlagt. 

Det vi har til felles er friluftsinteressen, barn og musikk. Han har mange interessante refleksjoner. Han er på jakt etter en kjæreste og ikke bare et ligg, og er på mange måter en drømmemann som jeg er fysisk tiltrukket av. Tidligere flørter har vært en kjempeklikk med en gang mentalt hvor jeg har blitt helt opphengt i dem med et ønske om å være sammen mest mulig. Han har holder jeg litt mer på avstand, og det kan godt gå en uke i mellom hver gang vi ses uten at det er noe problem. 

Er det noen som har fått en sånn relasjon til å funke over tid? Er det umoralsk av meg å se hvordan det går pga. fysisk tiltrekning og at han er såpass skikkelig og rett fram eller bør jeg bare avslutte det fordi vi er såpass forskjellige? Eller overtenker jeg? Det er alt for ferskt til at vi har introdusert barna, så det er ikke en faktor. 

Anonymkode: 47192...211

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kommer til å føle deg rimelig ensom med han etterhvert, når dere ikke kommuniserer så bra. Du merker jo allerede at bare sex ikke er nok, siden du ikke savner han på én uke. 

Anonymkode: 92294...f33

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er kjempeviktig å passe sammen mentalt. Kroppen forfaller, sexlysten kan dale, men man kan alltid prate og kommunisere sammen. Man må ikke nødvendigvis finne seg en med akkurat de samme interessene, men humor, kommunikasjon og gode samtaler er kjempeviktig! Man merker det ganske fort hvis man ikke er på samme bølgelengde, mentalt sett. Jeg hadde aldri fortsatt en relasjon med en mann som ikke matcher meg på det området. Det er veldig viktig for meg. MYE viktigere en å matche f.eks på sex området. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en sånn nerd/akademiker/gamer-magnet. Sier alltid jeg skal finne noen annerledes, fordi jeg syns gamere er slitsomme å leve med, men ender alltid opp med dem fordi kommunikasjonen er så god. Min erfaring er også at de du ikke er hekta på fra tidlig av ikke blir noen stor kjærlighet til slutt, men kanskje bare noen du slår deg ned med fordi du er ensom/kjeder deg.

Anonymkode: 9e39a...da5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...