Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal plassere dette innlegget. 

De siste månedene har jeg bodd fast hos kjæresten min, da han bor noen timer unna. Har sagt opp leiekontrakten min men har to måneder igjen å betale grunnet kontrakten. Fikk nylig en fellesmail av han som eier bygget, om at det tydeligvis ikke ser ut i trappeoppgang og der søppelet skal kastes utenfor bygget. Flere uker siden noen har tømt det - og enda lenger siden noen har vasket fellestrappene og gangene.

Nå hadde ikke jeg tenkt meg hjem før flyttebilen er der, vi reiser på ferie snart i tillegg - kommer hjem noen dager før jeg flytter. Det skal sies; jeg er trolig den eneste som brukte å vaske der fast en gang i uka. Er det nå rett at jeg må reise hjem og være med på å vaske noe de andre har rotet?! Klart er det møkk i trappene, to av de som bor her har jo hund! Jeg har jo ikke engang vært her! Ikke mitt søppel, ikke mitt rot! Jeg skjønner man har ansvar når man bor sånn, men når jeg tydelig kan bevise at jeg ikke har vært her...? Har til og med kuttet av strømmen min, da jeg ikke lenger er her. 

Noen som vet...? Er så redd det føles frekt å spørre han som eier, da det kan virke som en unnskyldning... Håpte bare strømmen kanskje kunne vise til sannheten. Evt jobben min, som jeg fikk flyttet over til kjæresten min sin by. Går så klart med på å vaske trappene etter jeg har bært ut møblene mine osv, det skulle bare mangle...

Anonymkode: 5dcf2...8ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ansvar for din del av trappevask, plenklipp, rydding osv selv om du ikke bor der

Anonymkode: 7b104...cd8

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ansvar for din del av trappevask, plenklipp, rydding osv selv om du ikke bor der

Anonymkode: 7b104...cd8

Ikke hvis ikke dette er avklart i kontrakt. Og det gjelder da selvfølgelig alle andre også. Som tydeligvis heller ikke tar sin del av fellesvasken mm. 

Jeg hadde sendt en mail til utleier om at jeg ikke hadde vært der de siste ukene, og at jeg anser dette som andres rot. 

Hvis jeg hadde vært utleier hadde jeg nok tatt et firma på denne vasken og lagt dette på husleia etterhvert som nye folk flytter inn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...