Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle

Jeg har en deiling på drøyt 4 mnd'er, som jeg fullammet frem til han var 3 mnd'er. Da begynte poden å avvise puppen, og det fortsatte han med. En sulten grinete unge orket jeg bare ikke, så når han var sulten og ikke ville ha pupp så fikk han mme på flaske istedet. Med den følge at han avviste puppen mer og mer, og nå er det nesten over med amming, kun et par små kosestunder i døgnet han tar.

Spørsmålet er, hvorfor avviser han puppen? kan jeg snu utviklingen nå, eller er det for sent? Og nå som tennene er i annmarsj, bør jeg kanskje bare la ham få det som han vil? Mistenker at en unge som biter i puppen er rimelig smertefullt....? eller biter de ikke?

Jeg burde kanskje ikke latt ham få mme på flaske til å begynne med, men jeg var helt utslitt, og å få et par netter uavbrutt søvn mens pappa sto opp og gav mat var rett og slett uimotståelig fristende der og da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om du kan gjøre noe, men min personlige erfaring er at når ungen ikke vil ha pupp mer så vil den ikke ha pupp... min første slutta når han var 3 måneder, men han fikk mme i tillegg for jeg fikk ikke helt til amminga. nr 2 slutta når hun var 6 måneder. Da ville hun rett og slett ikke ha mer, enda jeg hadde bestemt meg for å holde på til hun var minst 1 år...

syns det var litt deilig å få kroppen min tilbake jeg...

hvis ungen ikke vil ha pupp, men du vil at h*n skal ha morsmelk går det jo ann å pumpe å gi ungen morsmelk på flaske.(men man kan bli fort lei av denne pumpinga da...)

Skrevet

pumpe-prosjektet prøvde jeg ja, men det var jo helt ille håpløst. Tok ikke lange tiden før jeg gikk møkklei av å klundre med det.

Skrevet

Ikke gi opp, hvis du selv har lyst til å fortsette! Ring Ammehjelpen, de er flinke!

Min datter har to tenner, men biter svært sjelden. Jeg sa bestemt NEI! til henne første gang det skjedde, og det har ikke skjedd siden, så det trenger ikke bli noe problem.

Lykke til!

Skrevet

Mitt råd til deg hvis du vil fortsette med ammingen er å tilby puppen av og til. Hvis han vil ha så tar han, hvis ikke la han slippe og forsøk igjen litt etter.

Gutten min var 7-8 mnd da han brydde seg minimalt om puppen. Så gikk det en måneds tid og så var puppen så god som gull igjen.

Hvis du klarer å holde produksjonen oppe med den ammingen du har og evnt pumpe litt i tillegg så kanskje lysten kommer tilbake.

Men ikke glem at barnet har det bra med bare MME også så ikke stress med dette hvis du ikke har lyst til mer. Det er jo de første mnd som er viktigst og det har han jo fått.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...