amli Skrevet 28. juni 2018 #1 Del Skrevet 28. juni 2018 Hei, er ganske ny innen fotografering og lurte på om det er noen mer erfarne som kan hjelpe meg. Skal ta produktbilder hjemme og lurer på hva som hadde gjort seg best som bakgrunn? Ser masse forskjellig som for eksempel rullegardin, vanlige ark, duker osv.. Noen som har erfaring med dette? Hvordan setter dere det opp? Og hvordan man får best lys? Og i så fall hvilke hvitfarge er det folk bruker? Ser det er så mange forskjellige, tenkte med en gang off-white men blir ikke det for lyst igjen? Setter pris på all hjelp og tips, har googlet masse men synes ikke det var så lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Del Skrevet 29. juni 2018 På 28.6.2018 den 13.24, amli skrev: Hei, er ganske ny innen fotografering og lurte på om det er noen mer erfarne som kan hjelpe meg. Skal ta produktbilder hjemme og lurer på hva som hadde gjort seg best som bakgrunn? Ser masse forskjellig som for eksempel rullegardin, vanlige ark, duker osv.. Noen som har erfaring med dette? Hvordan setter dere det opp? Og hvordan man får best lys? Og i så fall hvilke hvitfarge er det folk bruker? Ser det er så mange forskjellige, tenkte med en gang off-white men blir ikke det for lyst igjen? Setter pris på all hjelp og tips, har googlet masse men synes ikke det var så lett... Kjøp deg en lysboks. De er fantastisk til produktfotografering. Når det gjelder bakgrunner, kan du bruke hva som helst. Da jeg begynte med dette, stablet jeg bøker og la et tøystykke over og fotograferte utendørs i overskyet vær.Etterat jeg fikk fotoboks har det vært mye lettere med lyset og fargene. Disse boksene har innebygget belysning, som kan reguleres og de kommer med 2 bakgrunner, svart og hvit. Anonymkode: 73c2b...233 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. juni 2018 #3 Del Skrevet 29. juni 2018 Søren, det var ikke meningen å være anonym 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Del Skrevet 3. juli 2018 På 29.6.2018 den 16.41, AnonymBruker skrev: Kjøp deg en lysboks. De er fantastisk til produktfotografering. Når det gjelder bakgrunner, kan du bruke hva som helst. Da jeg begynte med dette, stablet jeg bøker og la et tøystykke over og fotograferte utendørs i overskyet vær.Etterat jeg fikk fotoboks har det vært mye lettere med lyset og fargene. Disse boksene har innebygget belysning, som kan reguleres og de kommer med 2 bakgrunner, svart og hvit. Anonymkode: 73c2b...233 Hvor får man tak i lysboks til en ok pris? Hva ligger vanligvis prisen på? Ser for meg det er dyrt. Anonymkode: 8ce06...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. juli 2018 #5 Del Skrevet 4. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man tak i lysboks til en ok pris? Hva ligger vanligvis prisen på? Ser for meg det er dyrt. Anonymkode: 8ce06...3c7 Neida, det er ikke så dyrt. Det kommer an på hvor stor du skal ha den. Her er en link til slike bokser https://www.fotoplex.no/category.html/produktfotografering-lystelt Hvis du vil ha billigere, selges det også lysbokser på Ebay, men jeg kan ikke borge for kvaliteten på disse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2018 #6 Del Skrevet 4. juli 2018 Litt avhengig av hvor store produkter du skal ta bilde av kan du skaffe fliser som du kan ha som underlag. Skal du lage billig "lysboks" kan du bruke en hvit dusjgardin som er såpass tynn at den blir gjennomsiktig. Det viktigste er at du får dempet og spredd lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Del Skrevet 4. juli 2018 1 time siden, padawan skrev: Litt avhengig av hvor store produkter du skal ta bilde av kan du skaffe fliser som du kan ha som underlag. Skal du lage billig "lysboks" kan du bruke en hvit dusjgardin som er såpass tynn at den blir gjennomsiktig. Det viktigste er at du får dempet og spredd lyset. Du virker å ha kunnskap om dette: Hvordan lage det, om man skal ta bilde av mennesker og ikke ting? Anonymkode: 8ce06...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2018 #8 Del Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker å ha kunnskap om dette: Hvordan lage det, om man skal ta bilde av mennesker og ikke ting? Anonymkode: 8ce06...3c7 Det ligger mange tutorials på YouTube hvordan du kan lage dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå