AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Har vert ute for flere tilfeller siste året der barnemor har truet meg meg min tid med vårt felles barn. Viss hun ikke får som hun vil / ønsker så må jeg levere barnet søndagen og ikke mandag da jeg kjører forbi barnehagen og skal på jobb. Det har fungert ganske bra med 70/30 fordeling der jeg henter fredag og leverer mandags morning som sagt da jeg skal på jobb å kjører forbi. Men for en liten uke siden så var jeg ute å gikk tur med en vennine (som har type), og hun ville ta bilde av oss der ansiktet hennes ikke viste på bildet. Da våkner barnemor (er 24 år gammel)... 07.00 tikker første meldingen inn om jeg har fått meg ny dame, om hun har møtt barnet, forventer at jeg skal fortelle henne om mitt privatliv siden vi har en unge ilag, skriver 10 meldinger om denne skuldren som var med på bilde, gratulerer meg med ny dame osv. Jeg er på jobb og konsentrerer meg om den så svarte hun ikke. Da fikk jeg beskjed om å levere barnet søndag og ikke mandags morning. Jeg var frekk og barnslig som ikke svarte hun ang bildet, hva f*** som hadde skjedd meg i min barndom som gjor at jeg tenkte bare på meg selv, jeg var helt umulig å samarbeide med, nå skulle jeg miste tid med barnet. Jeg rekker ikke blinke meg auene inn i mellom meldingene jo. Helt handlingslammet av at hun kan miste hode så totalt bare av et bilde. Hvorfor skal jeg bli straffet for å gå tur? Hvorfor skal ikke barnet få se pappaen sin like mye fordi han gikk tur? Hvorfor oppfører hun seg sånn når det er 1 år siden bruddet og hun har hatt ny kjæreste i 8 mnd.. burde ikke jeg bety mindre for henne da? Jeg selv bryr meg jo ikke om hva de foretar seg. Men jeg kan tydligvis ikke gjør noe uten at hun skal ha kontroll. Hun sier selv hun skal ha beskjed når jeg har funnet meg ny så hun vet hvem barnet har kontakt med. Jeg svarte med at hun får beskjed når hun får beskjed. Hører hun ikke noe som helst så trenger hun ikke tenke på meg i det hele. Jeg klarer ikke forstå hva hun egentlig vil. Hun lager jo bare trøbbel for seg selv. Noen som har vert i liknende situasjon? Hilsen mann 25. Anonymkode: 1e475...f6e 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Barnemor? Hvilke andre mødre finnes det? Anonymkode: e8428...9ee
Toyo Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnemor? Hvilke andre mødre finnes det? Anonymkode: e8428...9ee Beklager. Moren til barnet.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Jeg hadde bestilt time hos familievernet, slik kan hun ikke holde på. Anonymkode: 6081e...d7e 20
Lycka Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vert ute for flere tilfeller siste året der barnemor har truet meg meg min tid med vårt felles barn. Viss hun ikke får som hun vil / ønsker så må jeg levere barnet søndagen og ikke mandag da jeg kjører forbi barnehagen og skal på jobb. Det har fungert ganske bra med 70/30 fordeling der jeg henter fredag og leverer mandags morning som sagt da jeg skal på jobb å kjører forbi. Men for en liten uke siden så var jeg ute å gikk tur med en vennine (som har type), og hun ville ta bilde av oss der ansiktet hennes ikke viste på bildet. Da våkner barnemor (er 24 år gammel)... 07.00 tikker første meldingen inn om jeg har fått meg ny dame, om hun har møtt barnet, forventer at jeg skal fortelle henne om mitt privatliv siden vi har en unge ilag, skriver 10 meldinger om denne skuldren som var med på bilde, gratulerer meg med ny dame osv. Jeg er på jobb og konsentrerer meg om den så svarte hun ikke. Da fikk jeg beskjed om å levere barnet søndag og ikke mandags morning. Jeg var frekk og barnslig som ikke svarte hun ang bildet, hva f*** som hadde skjedd meg i min barndom som gjor at jeg tenkte bare på meg selv, jeg var helt umulig å samarbeide med, nå skulle jeg miste tid med barnet. Jeg rekker ikke blinke meg auene inn i mellom meldingene jo. Helt handlingslammet av at hun kan miste hode så totalt bare av et bilde. Hvorfor skal jeg bli straffet for å gå tur? Hvorfor skal ikke barnet få se pappaen sin like mye fordi han gikk tur? Hvorfor oppfører hun seg sånn når det er 1 år siden bruddet og hun har hatt ny kjæreste i 8 mnd.. burde ikke jeg bety mindre for henne da? Jeg selv bryr meg jo ikke om hva de foretar seg. Men jeg kan tydligvis ikke gjør noe uten at hun skal ha kontroll. Hun sier selv hun skal ha beskjed når jeg har funnet meg ny så hun vet hvem barnet har kontakt med. Jeg svarte med at hun får beskjed når hun får beskjed. Hører hun ikke noe som helst så trenger hun ikke tenke på meg i det hele. Jeg klarer ikke forstå hva hun egentlig vil. Hun lager jo bare trøbbel for seg selv. Noen som har vert i liknende situasjon? Hilsen mann 25. Anonymkode: 1e475...f6e Tydelig at hun ikke er ferdig med deg, selv om hun har fått seg ny type. Dette er ikke normal oppførsel. Å straffe deg for å gå tur med en venninne ved å ta fra deg samvær, er så langt på jordet som det er mulig å komme. Hun har heller ikke lov til å gjøre det. Bestill time på fvk og forklar saken. Hun kommer ingen vei med det der. Endret 28. juni 2018 av Lycka Skrivefeil 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Uff, har fått igjennom dette i over 3 år med min samboers eks. Enden på visa var at far ikke fikk se barnet sitt i det hele tatt. Få en time på familiekontoret så fort du har mulighet. Anonymkode: 4547e...f1a 1
Lycka Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnemor? Hvilke andre mødre finnes det? Anonymkode: e8428...9ee Saklig, du. 15
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 Møkkadame som ikke er over deg, er sjalu, og bruker ungen sin. Anonymkode: 1dae9...256 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 Har ei møkkdame av ei syk eksdame her også. De burde vel være glad for at det er flere som er glad i barna deres istedetfor å kun lage drama og sette ungene opp mot oss. Anonymkode: 55015...cdb 4
Carrot Skrevet 28. juni 2018 #10 Skrevet 28. juni 2018 (endret) Her må du enkelt sette grenser, si at du aldri vil gjøre noe som ikke er bra for barnet og at hun kan ta det helt rolig! Samtidig som du insisterer på at en evt endring i samværet må via megling om en ny avtale. Legg til at du skjønner at hun nå har brukt mye energi på noe som ikke er et tema overhode, men at du på tross av forståelsen ikke på noen måte er ansvarlig for å avlegge rapport eller søke hennes godkjenning på noe rent privat. Og at det selvsagt er på samme måte sett opp mot at du ikke forventer at hun rapporterer til deg eller spør deg om lov til å omgås andre mennesker. Endret 28. juni 2018 av Carrot 11
Vera Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 (endret) Fvk NÅ. Få en nedskrevet avtale som er signert familievernkontoret. Denne kvinnen trenger å forstå at barnets far er like viktig som barnets mor. Tar hun barnet inn i konflikten mellom dere er hun ikke egnet til å ta vare på barnet deres, og hovedsamværet bør overføres til deg. Hva du gjør på fritiden din (eller på jobb for den saks skyld) har hun ingenting med. Jeg kunne forstått henne om det var slik at du introduserte barnet for nye kjærester annenhver helg. For det vil forvirre barnet og gjøre det utrygt. Det er ikke saken her. En annen ting, hold deg saklig, og svar kun på det som har med barnet å gjøre - det er barnet dere skal samarbeide om, ikke hva dere gjør på fritiden ellers. Enkelte skulle ikke hatt barn 🤬 Endret 28. juni 2018 av Vera 12
Lycka Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, har fått igjennom dette i over 3 år med min samboers eks. Enden på visa var at far ikke fikk se barnet sitt i det hele tatt. Få en time på familiekontoret så fort du har mulighet. Anonymkode: 4547e...f1a Hvordan kunne mor slippe unna med sånn samværssabotasje? Helt sykt. Skjønner ikke hva det feiler visse kvinner. Sjalu, misunnelig og manipulerende egoister. Og så evner de ikke å se at det er sine egne barn det går utover. Blir så innmari provosert. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #13 Skrevet 28. juni 2018 5 minutter siden, Lycka skrev: Hvordan kunne mor slippe unna med sånn samværssabotasje? Helt sykt. Skjønner ikke hva det feiler visse kvinner. Sjalu, misunnelig og manipulerende egoister. Og så evner de ikke å se at det er sine egne barn det går utover. Blir så innmari provosert. Dette gjelder slett ikke bare kvinner. Eksen min hadde av praktiske årsaker ungene mest i en periode og denne makten gjorde at han oppførte seg akkurat på samme måte. Han sabotere samværet, satte ungene opp mot meg og pepret meg med meldinger og telefoner hele tiden i tillegg til å sende meldinger til mine venner og kolleger og true med å dukke opp på jobben min om jeg ikke danset etter hans pipe. Anonymkode: e8428...9ee 1
Lycka Skrevet 28. juni 2018 #14 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder slett ikke bare kvinner. Eksen min hadde av praktiske årsaker ungene mest i en periode og denne makten gjorde at han oppførte seg akkurat på samme måte. Han sabotere samværet, satte ungene opp mot meg og pepret meg med meldinger og telefoner hele tiden i tillegg til å sende meldinger til mine venner og kolleger og true med å dukke opp på jobben min om jeg ikke danset etter hans pipe. Anonymkode: e8428...9ee Fullstendig klar over at også menn kan oppføre seg på samme måte. Kunne selvfølgelig skrevet "Skjønner ikke hva det feiler visse foreldre" i stedet. Like galt uansett om det er far eller mor. Trist å høre at du har opplevd det samme 😥 Løste det seg til slutt eller fikk han bare holde på?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 4 minutter siden, Lycka skrev: Fullstendig klar over at også menn kan oppføre seg på samme måte. Kunne selvfølgelig skrevet "Skjønner ikke hva det feiler visse foreldre" i stedet. Like galt uansett om det er far eller mor. Trist å høre at du har opplevd det samme 😥 Løste det seg til slutt eller fikk han bare holde på? Han er ute av bildet nå, så man kan si at det løste seg på et vis. Anonymkode: e8428...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 Ts her. hun skriver at «alle sier jeg må vere tolmodig for barnets skyld med å vere venn med deg, men nå har jeg fått nok, nå gidder jeg ikke mer». Alle skryter jo av hvor seriøst og bra jeg behersker farsrollen. Til og med medlemmer av familien hennes ( mormoren hennes) sier hun er så glad for at det fins fedre som tar seg så godt av barnet som blant annet jeg gjør. Så med andre ord så er «alle» hun prater om venniner av hun som kun hører hennes versjon og syns så synd i henne. Spyr snart... og en barnefri helg jeg var ute på byn så tok en vennine av henne opp mobilen - rettet den mot meg - skrev noe og la den ifra seg.. Så jeg er tydligvis under etterforskning 😅 Anonymkode: 1e475...f6e 2
Lycka Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. hun skriver at «alle sier jeg må vere tolmodig for barnets skyld med å vere venn med deg, men nå har jeg fått nok, nå gidder jeg ikke mer». Alle skryter jo av hvor seriøst og bra jeg behersker farsrollen. Til og med medlemmer av familien hennes ( mormoren hennes) sier hun er så glad for at det fins fedre som tar seg så godt av barnet som blant annet jeg gjør. Så med andre ord så er «alle» hun prater om venniner av hun som kun hører hennes versjon og syns så synd i henne. Spyr snart... og en barnefri helg jeg var ute på byn så tok en vennine av henne opp mobilen - rettet den mot meg - skrev noe og la den ifra seg.. Så jeg er tydligvis under etterforskning 😅 Anonymkode: 1e475...f6e Er jo bare for henne å ikke gidde mer det. Hun trenger jo ikke være venn med deg. Det eneste hun må er å samarbeide med deg om ungen. Virker utrolig lite voksen av seg. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 Hvor så moren til barnet bildet? Hun trenger vell ikke å se alt du gjør. Anonymkode: 94446...9fa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #19 Skrevet 28. juni 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor så moren til barnet bildet? Hun trenger vell ikke å se alt du gjør. Anonymkode: 94446...9fa Via instagram til en vennine sånn som jeg tolket det. Hun skjønner ikke hvorfor jeg må holde alt hemmelig ( at jeg ikke tagger/ deler eller liknende ) så mye. Hvorfor jeg ikke kan si hvem som er på bildet blant annet. Men som jeg sa til henne så har jeg ingen behov eller krav om å stå til rette for henne når det gjelder mitt privatliv. Anonymkode: 1e475...f6e
Carrot Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 Var jeg deg ville jeg skrevet at du gjerne tar en ny runde på omsorgsfordelingen via barnevernet, megling eller NAV om hun ønsker det. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå