AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Hei, jeg skulle gjerne jobbe hjemmefra, hva slags jobber kunne jeg tjent penger på på nett? blogging og youtubing er ikke noe jeg kan gjøre. Anonymkode: 5fa72...8c8
halvehimmelen Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Har du noen andre ferdigheter som det faktisk er mulig å gjøre hjemmefra, da? Dersom man kan noen av det følgende, er det sletts ikke umulig å finne seg arbeid på nett: Skriving (enten redaksjonelt eller kommersielt) Oversettelse (gjerne andre språk enn engelsk og norsk) Transcribing Grafisk arbeid (logoer, brosjyrer, osv) Webdesign Bilderedigering/retusjering Videoklipping/color grading Dette er vel strengt tatt de letteste. Er du mer erfaren, kan du også jobbe med for eksempel markedsføring/sosiale medier. Mange søker i dag også VA (virtual assistants), så det kan jo også være en mulighet. Hvorfor kan du for eksempel ikke blogge? I Norge er blogging blitt synonymt med å dele den overfladiske hverdagen sin med alle og enhver, men i utlandet er blogging mer brukt for å fremme nisjer og hobbyer. Er du for eksempel helt rå på å strikke? Eller bare veldig glad i det? Det er ikke noe problem å starte en blogg om strikking, kun for å dele tips og trips, vise hva du har laget, og komme i kontakt med andre. Etterhvert kan det bli gode penger - microinfluencing er i vinden. Ikke trenger man nødvendigvis fortelle hvem man er, heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå