AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Vi har kommet i kontakt med et par via en hundeside på nettet. De ønsket hundepass i to uker mens de er på ferie. Det er en stor hund og den virket forsåvidt grei å ha med å gjøre, dog noe masete (piper og maser innimellom, vandrer rundt og ikke helt vant til å ligge stille på plassen sin. Ikke vant til hundegård heller så vi må ha den inne hele tiden (våre kan være i hundegård en liten stund mens vi er på butikken feks). Det medfører økt risiko for skader på inventar med en løs hund alene inne... Da de var her snakket vi ikke om pris. De sendte melding om det etter at de hadde reist og jeg svarte at det koster 2000,- for 14 dager. Såpass syns jeg vi må ha, og jeg syns ikke det er noe upris. Det er langt under halve prisen de tar på kennel og her får hunden trening og vi tar godt vare på den. Jeg hørte ikke noe mer fra dem etter at jeg sa prisen så jeg lurer på om det var for dyrt? De foreslo mens de var her st de kunne passe hunden vår evt ved behov, at vi kunne bytte. Vi trenger aldri hundepass. Syns dere at prisen er for dyr? Anonymkode: 7bb09...ab8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Nei, absolutt ikke! Jeg har en relativt liten hund som ikke gjør særlig ut av seg, betalte for hundepass i fjor. Betalte ca 200 kr døgnet. (Vi rundet av til 1500 for 8 dager) Anonymkode: fded7...f71 3
Jente37 Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 (endret) . Endret 28. juni 2018 av Jente37 Feil
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Her har dere driti der ut alle sammen, usikker på om noen har mer skyld i det enn andre. De har tydeligvis sett for seg at dere passer hunden for hverandre som en hyggelig og vennskaplig gest/ tjeneste, mens du har hele tiden tenkt i penger. Så når du plustelig nevner pris på den måten virker du veldig sur. Tenk deg at du har fått inntrykk av at du og en venn skal hjelpe hverandre å male stua, og etter malingen sier kompisen din plustelig "ja, det blir 3000kr, det". Da hadde du blitt satt ut og forskrekket. Jeg synes egentlig du høres gjerrig og nevrotisk ut. "Skade på møbler". Seriøst? Er du ekstremt fattig? Når man har gode forhold med andre mennesker kommer ting og tang i andre rekke. Om du skal regne kroner og ører på et kloremerke nederst på en list eller måle desiliter vin som blir drukket fra din flaske, da vil du merke at folk går lei av deg ass. Anonymkode: 399f2...afd 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har dere driti der ut alle sammen, usikker på om noen har mer skyld i det enn andre. De har tydeligvis sett for seg at dere passer hunden for hverandre som en hyggelig og vennskaplig gest/ tjeneste, mens du har hele tiden tenkt i penger. Så når du plustelig nevner pris på den måten virker du veldig sur. Tenk deg at du har fått inntrykk av at du og en venn skal hjelpe hverandre å male stua, og etter malingen sier kompisen din plustelig "ja, det blir 3000kr, det". Da hadde du blitt satt ut og forskrekket. Jeg synes egentlig du høres gjerrig og nevrotisk ut. "Skade på møbler". Seriøst? Er du ekstremt fattig? Når man har gode forhold med andre mennesker kommer ting og tang i andre rekke. Om du skal regne kroner og ører på et kloremerke nederst på en list eller måle desiliter vin som blir drukket fra din flaske, da vil du merke at folk går lei av deg ass. Anonymkode: 399f2...afd Stått opp på feil bein i dag eller?? Så muggen du virker. Ts, det er den prisen jeg tar for pass. Å det er billigere enn kennel i tilleg til at hunden da slipper å stå i et lite rom med bråk rundt seg. Anonymkode: a54d2...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 De var nok ute etter gratis hundepass. 2000 kr er billig for to uker. Anonymkode: 7eb49...7fc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har dere driti der ut alle sammen, usikker på om noen har mer skyld i det enn andre. De har tydeligvis sett for seg at dere passer hunden for hverandre som en hyggelig og vennskaplig gest/ tjeneste, mens du har hele tiden tenkt i penger. Så når du plustelig nevner pris på den måten virker du veldig sur. Tenk deg at du har fått inntrykk av at du og en venn skal hjelpe hverandre å male stua, og etter malingen sier kompisen din plustelig "ja, det blir 3000kr, det". Da hadde du blitt satt ut og forskrekket. Jeg synes egentlig du høres gjerrig og nevrotisk ut. "Skade på møbler". Seriøst? Er du ekstremt fattig? Når man har gode forhold med andre mennesker kommer ting og tang i andre rekke. Om du skal regne kroner og ører på et kloremerke nederst på en list eller måle desiliter vin som blir drukket fra din flaske, da vil du merke at folk går lei av deg ass. Anonymkode: 399f2...afd Merkelig å gå ut ifra at noen skal passe hunden din gratis, virker ikke akkurat som om det er snakk om nære venner akkurat. Anonymkode: e2076...61f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 Jeg passer hunder gratis for venner. Ellers så tar jeg betalt, har passet noen som vi hår møtt gjennom hundesider, den siste vi passet var en mellomstor hund. Da fikk jeg 2000 per uke. Anonymkode: 59155...32c
Bonusmammaen Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 2000 er billig ja. Jeg hadde satt mye høyere pris på en hund som krever mer. Kanskje de fant ut at det passer bedre med en enslig person uten andre hunder? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå