AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Jeg er så lei,jeg vet at jeg gjørt veldig dårlig. Hei.Jeg har stjelt fra jobben 1300 kr😞 Og de fant den ut.Da hadde møte i går med sjefen og ein annen som nøttera alt.Og de komme at de skal anmelde meg til politi. 😟 Jeg er så redd hva kan skjer? Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kosen de skal ta kontakt meg meg? Jeg skal fornye opphold denne monader.Er det farlig hvis de anmelde ,kan jeg miste opphold?ka må jeg gjøre nå? Anonymkode: 8f9e8...af1
sonush Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei,jeg vet at jeg gjørt veldig dårlig. Hei.Jeg har stjelt fra jobben 1300 kr😞 Og de fant den ut.Da hadde møte i går med sjefen og ein annen som nøttera alt.Og de komme at de skal anmelde meg til politi. 😟 Jeg er så redd hva kan skjer? Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kosen de skal ta kontakt meg meg? Jeg skal fornye opphold denne monader.Er det farlig hvis de anmelde ,kan jeg miste opphold?ka må jeg gjøre nå? Anonymkode: 8f9e8...af1 Det å stjele er aldri greit uansett grunn, og uansett hvem man stjeler fra. Det tror jeg at du har kanskje skjønt nå. Det hører med at du bør få en eller annen straff, noe jeg syns er viktig, ikke bare for straffens skyld, men også for forebyggende effekt. Du risikerer å få X-tra straff i form av å bli nektet å få fornyet oppholdstillatelse. Tyveri av 1300 er ikke en GROV kriminell handling, så det kan være at det ikke påvirker oppholdstillatelse, men det er vanskelig for oss utenforstående å vite det exakt. Vi i Norge ønsker jo ikke at noen begår kriminelle handlinger, dette inkl både etniske og ikke etniske grupper. Hvis du virkelig angrer, og dette var en gangs tilfelle, og du har lært leksa med at dette er noe man bare ikke gjør, så ville jeg lagt meg fullstendig flat og bedt om unnskyldning, og sagt ja til hvilke som helst straff, for å unngå politi anmeldelse. Det er viktig at du mener det og. Til syvende og sist så er det opp til arbeidsgiveren din. Viktigst- aldri gjøre det igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Jeg har sagt beklager mange ganger i går,har sagt at jeg skal betale denne summen tilbake.Men de vil anmelde 😭 og den eg er redd for Anonymkode: 8f9e8...af1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt beklager mange ganger i går,har sagt at jeg skal betale denne summen tilbake.Men de vil anmelde 😭 og den eg er redd for Anonymkode: 8f9e8...af1 Dette har du rotet til selv. Ta straffen din å oppfør deg heretter. Man kan ikke bare stjele og så forvente at alt skal være greit bare du sier unnskyld, det funker desverre ikke sånn. Anonymkode: 955c9...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Du må betale tilbake det du har tatt, og sannsynligvis blir du sagt opp fra jobben. Du får problemer med å finne ny jobb, for ingen vil ansette en som har stjålet penger før. Anonymkode: c34c8...24f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Tviler på at noen klarer kaste deg ut pga av det, men hvis oppholdet er basert på at du har jobb, mister du kanskje jobben din nå og har sånn sett et problem. Ta det som en lærepenge og slutt å stjel fra borgere i andre land. Anonymkode: fd3b5...772 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 Tenker mer på oppholstilatelse Anonymkode: 8f9e8...af1
Olava Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 Hei, trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Olava, mod. 1
Anbefalte innlegg