LilleMy Skrevet 4. mars 2005 #1 Del Skrevet 4. mars 2005 Argh.... jeg blir så irritert! Alt jeg trenger fra den håpløse fastlegen er noen skarve P-PLASTER. Dette fikk jeg første gang for 6 md. siden, etter å ha gått på piller i årevis. Fikk da for 3 md. til å starte med. Så, når jeg da ringer for å få NY resept, får jeg vite at da må jeg betille time hos legen. BESTILLE TIME HOS LEGEN ??!! Er det vanlig prossedyre for å skrive ut en resept på prevansjonsmiddel??? Etter mye om og men fikk jeg allikevel plasteret (uten timen), men det ble sagt at NESTE gang var det ingen vei utenom. Og neste gang var idag, og pipa lød akkurat som sist - men det antok meg, og jeg var innstillt på å stikke innom der en gang til uken (nytt plaser må på mandag om vel en uke). Men hadde de noen ledig time til uken?! NEIDA, jeg kunne komme onsdag uken etter - to dager for sent iforhold til min syklus. Og det sto merket i mine papirer at jeg SKULLE og MÅTTE til legen for neste resept.... Sukk og stønn..... Jeg bare lurer: Er dette vanlig? Er ikke dette bortkastet tid for en lege? Eller er det meg som har helt feil innstilling?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 4. mars 2005 #2 Del Skrevet 4. mars 2005 Legene tjener jo mer penger om du må inn til time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 4. mars 2005 Legene tjener jo mer penger om du må inn til time. Hvis det er de 130,- kronene en konsultasjon koster så hadde jeg gladelig betalt dette ved siden av de 100,- for resepten. Både legen og jeg ville spart tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 4. mars 2005 #4 Del Skrevet 4. mars 2005 Så, når jeg da ringer for å få NY resept, får jeg vite at da må jeg betille time hos legen. BESTILLE TIME HOS LEGEN ??!! Er det vanlig prossedyre for å skrive ut en resept på prevansjonsmiddel????! Ja det er vanlig praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja det er vanlig praksis. Men da må det være NY praksis, da - for ved mitt p-pille bruk over de siste 10-12 årene har det aldri vært snakk om noe sånnt. En telefon, og legen har fakset resepten til apoteket. Men nå er det en forholdsvis "ny" lege.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetskrell Skrevet 4. mars 2005 #6 Del Skrevet 4. mars 2005 Om dette er en ny lege, så er det kanskje fordi han ønsker å følge deg opp tettere en stund før h*n begynner å gi deg resepter uten time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2005 #7 Del Skrevet 4. mars 2005 Du synes det er rart at leger vil ha kontroll på hvilke legemidler de skriver ut, og at de vil sjekke at pasientene tåler medisinen? Ser ikke hvorfor det skal være så merkelig... Så ja, det er vanlig å bare få resept for 3 mnd først. Nå får du sikkert for ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 4. mars 2005 #8 Del Skrevet 4. mars 2005 Men da må det være NY praksis, da - for ved mitt p-pille bruk over de siste 10-12 årene har det aldri vært snakk om noe sånnt. En telefon, og legen har fakset resepten til apoteket. Men nå er det en forholdsvis "ny" lege.... Er dette lov? Hvis man skal gå på p-piller skal underlivet kontrolleres minst annenhvert år OG blodtrykket skal måles. Dette er vanlig praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bollerusk Skrevet 4. mars 2005 #9 Del Skrevet 4. mars 2005 allikevel plasteret (uten timen)' date=' men det ble sagt at NESTE gang var det ingen vei utenom. Og neste gang var idag, og pipa lød akkurat som sist - men det antok meg, og jeg var innstillt på å stikke innom der en gang til uken (nytt plaser må på mandag om vel en uke). Men hadde de noen ledig time til uken?! NEIDA, jeg kunne komme onsdag uken etter - to dager for sent iforhold til min syklus. Og det sto merket i mine papirer at jeg SKULLE og MÅTTE til legen for neste resept....[/quote'] Men dette visste du jo selv, og burde ha bestilt time i god tid. Her jeg er får man ihvertfall ikke time så fort, og dette visste du jo om lenge. Ja, det er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #10 Del Skrevet 7. mars 2005 Uff, føler med deg! Det kan være kjempe tungvint! Synes det er bra at leger har kontroll med hva de skriver ut, altså.... men... SLITSOMT! Jeg jobber for tiden i utlandet, og går på p-piller. FÅr ikke de samme p-pillene i landet jeg nå bor, derfor må jeg innom legen i Norge & få resept. Ikke lett å komme inn der, og når jeg bare er i Norge i korte ferier kan det bli ganske mye styr.. Men men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #11 Del Skrevet 7. mars 2005 Syns ikke det er idiotisk i det hele tatt, men veldig idiotisk av en lege som ikke undersøker pasientene sine. Derfor burde du være glad for at legen vil undersøke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. mars 2005 #12 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvvorfor i all verden bestiller du ikke i god tid når du vet at du skal dit på nytt? Selv går jeg fast til legen hver 3. mnd, og får alltid time når jeg vil, fordi jeg bestiller gangen i forveien. Prevensjonen du bruker er ikke reseptfri. Hva tror du skjer om du plutselig får en blodpropp som burde vært oppdaget ved en legekontroll...? Selv har jeg måttet slutte med hormonpreventiver pga høyt blodtrykk. Og det fant jeg ikke akkurat ut av meg selv, men i en legekontroll, etter å ha hatt bra trykk i over 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. mars 2005 #13 Del Skrevet 8. mars 2005 slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. mars 2005 #14 Del Skrevet 8. mars 2005 jeg har alltid måttet gått til kontroll før jeg får resept på p-piller jeg, fatter ikke at du har gått på p-piller i mange år uten å ha blitt sjekket i det hele tatt, DET synes jeg er ganske skremmende!! :o jeg vil ikke påstå at jeg synes GU er festlig, men jeg vet jeg må igjennom det for å få ny resept på p-piller, og synes faktisk det er betryggende å bli sjekket en gang hvert halvannet-to år, slik at jeg faktisk VET at jeg er frisk også i den kanten av kroppen. celleprøver etc. og som andre har nevnt, du VISSTE jo at du måtte til kontroll, det visste du i GOD tid!! det er DITT ansvar da å få deg time innen den tiden du må ha det! ta dette på egen kappe, og sett pris på å bli undersøkt for å vite at alt er som det skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 8. mars 2005 #15 Del Skrevet 8. mars 2005 10-12 år uten legebesøk er direkte uforsvarlig! Du bør ta celleprøver minst hvert tredje år! Desuten er det en hel del andre ting som sjekkes ved en slik konsltasjon. Og trenger du nytt plaster om få dager, synes jeg egentlig du kan takke deg selv når du faktsik viste at du skulle til legen denne gangen kunne du jo har ringt litt før. Og er det hastverk og skikkelig prekært finnes det private klinikker som kan gi deg time på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå