Gå til innhold

Bukplastikk etter overvekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hva kravene er, for å få dekket kostnadene til bukplastikk etter stor vektnedgang (30 kg)?

Og eventuelt hvilke andre krav som blir stilt?

BMI?

Info mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg vet ikke hvilke krav som blir stillt i det forskjellige sykehus områdene. Det er litt forskjellig praksis.

Jeg har selv operert bort nærmere 1,5 kg hud,uten fettsuging. Jeg stod dessverre nærmere fem år på venteliste før jeg bla lagt under kniven,men det er litt kortere nå etter venteliste garantien tror jeg. Det endte med en privatklinikk med avtale hos det offentlige.

Hos meg var det mye løs hud som forårsaket mye eksem,sopp og byller i lysken og folden. Etter tre svangerskap og vektnedgang på 15 kilo så jeg ikke lenger fin ut. Selve selvbildet mitt var ikke for meg noe problem,det var kun det fysiske. Ta kontakt med din fastlege og be om en henvisning til en kirurg på et sykehus. Det er ikke legen din som tar avgjørelsen om du skal operere eller ikke. Jeg svarer deg gjerne på det du måtte lure på,men blir borte en drøy uke fra skjermen min fra og med søndag. Send evt en PM.

Lykke til.

• 1 måned senere...
Gjest Jente 25
Skrevet

Heisann..kanskje litt sent å svare på denne nå men...

Jeg var faktisk hos legen for 3 dager siden, fikk henvisning til Drammen Private, for å høre om bukplastikk. Legen jeg hadde der sa at for å få dekket bukplastikk måtte man ha en fold som hang "over" hårfeste som var på 2-3 cm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...