Gå til innhold

Ta katt fra Sverige til Norge for dyrlegebesøk og så tilbake. Dyrepass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en katt som måtte hasteplasseres eneste stedet mulig, og det ble hos foreldre i Sverige. Han ble da "smuglet" over grensen uten dyrepass.

Nå ønsker jeg å ta han med til dyrlege, men lurer på om jeg kan ta ham til en norsk dyrlege og evt skaffe pass der for å ta ham tilbake igjen uten problemer? Eller bør jeg ta ham til svensk dyrlege? 

Anonymkode: 8160b...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en katt som måtte hasteplasseres eneste stedet mulig, og det ble hos foreldre i Sverige. Han ble da "smuglet" over grensen uten dyrepass.

Nå ønsker jeg å ta han med til dyrlege, men lurer på om jeg kan ta ham til en norsk dyrlege og evt skaffe pass der for å ta ham tilbake igjen uten problemer? Eller bør jeg ta ham til svensk dyrlege? 

Katten er nå i Sverige?

Da bruker du svensk veterinær. Om du skulle bli stoppet ved grensepassering i forsøket på å ta katten med tilbake så trenger ikke det gå særlig godt.

Anonymkode: 0bcc9...6d0

• Liker 1
Skrevet

Blir veldig mye unødvendig stress for katten om du frakter over grensen, hva med å bare bruke den lokale veterinæren?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Nærmeste dyreklinikk er i Halden. Grenseovergangen er omtrent forlatt der jeg evt krysser. 

AnonymBruker
Skrevet

Er katta chipset? 

Anonymkode: 2959f...328

Skrevet

Tror du kan få pass i landet den befinner seg uansett hvem som har chippet

AnonymBruker
Skrevet

Hvis katta er chipoet så kan dere påstå at den har dratt utenlands på egenhånd for å søke pass til hjemreise. 

Anonymkode: 2959f...328

Skrevet

Står på siden til Mattilsynet

AnonymBruker
Skrevet

Er katten syk? MIne katter har aldri vært til dyrlege.

Anonymkode: 6b2e3...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...