Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange av mine voksne venner (særlig kvinner) på sosiale medier, skriver til hverandre med kallenavn og emjoier jeg ikke helt blir komfortabel med...

Feks snupsi, søta, pena, fineste 😘

Jeg skriver ikke slik til min samboer engang og det ville aldri falle med inn å skrive slik til mine venner! Misforstå meg rett, jeg setter stor pris på mine venner og synes mange er både søte og greie, men jeg overøser dem ikke med slike uttrykk for det! Jeg setter pris på mine venner med andre, mer egnede, uttrykk - i mine øyne.

Hva er greia med denne måten å uttrykke seg på?

Er dette noe "alle" gjør og føler seg komfortable med? Eller gjør man dette fordi alle andre gjør det? 

Jeg er selv i midten av 30 årene og gjennomsnittlig sosial dersom noen lurer og synes jeg virker som er sur og sær pensjonist 😅

Anonymkode: 4a8d4...f94

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt på linje med deg, så nå skal jeg gå på badet og fjerne krøllrullene fra håret mitt og se om jeg har nok leggevann til neste gang :fnise: 

Jeg SIER jo ikke slike ting til venninnene mine, engang, så hvorfor i huleste skulle jeg skrive det så gud og hvermann kan lese det? Jeg synes det virker litt påklistret, rett og slett, og tror mange skriver slik bare fordi de ser at mange andre gjør det.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg er helt på linje med deg, så nå skal jeg gå på badet og fjerne krøllrullene fra håret mitt og se om jeg har nok leggevann til neste gang :fnise: 

Jeg SIER jo ikke slike ting til venninnene mine, engang, så hvorfor i huleste skulle jeg skrive det så gud og hvermann kan lese det? Jeg synes det virker litt påklistret, rett og slett, og tror mange skriver slik bare fordi de ser at mange andre gjør det.  

TAKK 😂🙈 

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sprø av fina, pena, snuppa, fineste du. 🤯

Anonymkode: cbbee...84a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en del av de jeg å. Som søte snuppa mi og beste ninna  mi.  Altså jeg vet de ikke kaller de det i virkeligheten.  Så hvor for skal de på dø å liv kalle hverandre  det på face he he. 

Anonymkode: ebc45...d4e

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av mine voksne venner (særlig kvinner) på sosiale medier, skriver til hverandre med kallenavn og emjoier jeg ikke helt blir komfortabel med...

Jeg skriver ikke slik til min samboer engang og det ville aldri falle med inn å skrive slik til mine venner! Misforstå meg rett, jeg setter stor pris på mine venner og synes mange er både søte og greie, men jeg overøser dem ikke med slike uttrykk for det! Jeg setter pris på mine venner med andre, mer egnede, uttrykk - i mine øyne.

Er dette noe "alle" gjør og føler seg komfortable med? Eller gjør man dette fordi alle andre gjør det? 

Jeg er selv i midten av 30 årene og gjennomsnittlig sosial dersom noen lurer og synes jeg virker som er sur og sær pensjonist 😅

Tenker på samme måte som deg :)

Skrevet

Masse kooozzzzz og kleeeeeemmmmmzzzzzzz til deg, fina!!!!

Skrevet

Jeg bruker ikke sånne ord til venninner. Gidder ikke irriterer meg over andre som gjør det. De gjør det tross alt for å være hyggelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått inflasjon det der. Snuppa, fina, skjønneste osv.

Jeg tror ikke på dem lengre, uansett hvem de 'sier' (les: skriver) det til. Det er bare ord, lite handling bak de ordene. Ser jo at mange av de som skriver de peneste tingene, er de som snakker styggest om de samme personene. Utrolig falskt!

Det er nesten som å se en konurranse i svarene på nye profilbilder og liknende.

Anonymkode: 2a188...257

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Masse kooozzzzz og kleeeeeemmmmmzzzzzzz til deg, fina!!!!

Awww 😍 Tuuusen takk snuppsi, fineste snuppa mi! Kjære, nydelige duuuu 😘😘😘😘

😂😂🙈 TAKK for tilbakemelding! 😊👍

-ts

• Liker 2
Skrevet

😁😃😆👄💜💝

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jentadi skrev:

Jeg bruker ikke sånne ord til venninner. Gidder ikke irriterer meg over andre som gjør det. De gjør det tross alt for å være hyggelige.

Jada skjønner de gjør det for å være hyggelig, og jeg irriterer meg heller ikke. Men dette er noe jeg har undret meg over en stund, så tenkte jeg skulle spørre 👍

Dette skrives til meg også, men jeg ønsker bare ikke å svare i samme "stil"

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver det til mine venninner, skjønner ikke problemet med det

Anonymkode: e8b23...9a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du det  i virkeligheten å. Altså sier å søteste snupps mi. Når du ser henne plutselig på byen

Anonymkode: ebc45...d4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Problemet" er at dette, i min sosiale verden, er kjærlighetserklæringer. Og det gir jeg ikke til mine venner/venninner. Og jeg synes det er litt barnslig.. men det er meg da!

Takk for ærlig svar forresten!

-ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang jeg møter venninne skal jeg si «awww, så fiiiin du er!» 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du være komfortabel med det? Det er jo utrolig idiotisk å se noe sånt. Jeg gidder å irritere meg over det.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir sprø av fina, pena, snuppa, fineste du. 🤯

Jeg også! Fina og pena er ikke ord en gang!

Anonymkode: 1c961...011

Gjest boblebrist
Skrevet

Jeg husker jeg syntes dette var sært i tenårene også. Har bare aldri skjønt greia. 

Skrevet

Greit om folk skriver "fine" til hverandre, men når det slenges på "duuuuuu" i tillegg... Får helt frysninger 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...