AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Var på føstedate med en dame i helgen. Daten var hyggelig og jeg likte dama. Addet hverandre på face og ble enige om å møtes igjen til helga. Så begynner det jævla maset. Sender meg sikkert 10-20 meldinger på Messenger daglig. Relativt uinteressante betraktninger, kommentarer og bilder fra jobben og hverdagen hennes. Jeg har en hektisk hverdag med jobb, unger og andre gjøremål ikke spesielt interessert i å tomchatte med folk uten mål og mening. Hvis jeg ikke svarer i løpet av 10-15 min, så kommer det oppfølgingsmelding med spørsmål om jeg har sovnet, om jeg har ghosta henne, om jeg har mista interessen (etterfulgt av en haug med smileys og andre tullete emojis). Jeg svarer kort, høflig og avmålt, men hun gir seg f... meg ikke. Gledet meg i utg. pkt. til å treffe henne igjen, men kjenner det er temmelig turn-off med en dame som er så opptatt av meningsløs small talk etter kun ett treff, og som tror og forventer at jeg til enhver tid sitter klar for å svare på hennes innfall. Er jeg jævlig sær her nå, eller er det hun som mangler antenner? Jeg har vært borti liknende scenarier tidligere. Da har jeg liksom bare jatta med, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Anonymkode: 01977...0d5 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Si til henne at du ikke er interessert, for det er du ikke. Og ikke treff henne mer. Og ikke prøv å hold henne på gress for å få deg et enkelt ligg i ny og ne, da er du rett og slett bare en jævla søplete type. Anonymkode: 02152...e6d 24
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til henne at du ikke er interessert, for det er du ikke. Og ikke treff henne mer. Og ikke prøv å hold henne på gress for å få deg et enkelt ligg i ny og ne, da er du rett og slett bare en jævla søplete type. Anonymkode: 02152...e6d Tviler på han vil ligge med henne ettersom han synsho er turn off. jeg jeg kvinne men syns også slikt mas er totalt avtennende. Anonymkode: a9835...9ce 18
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til henne at du ikke er interessert, for det er du ikke. Og ikke treff henne mer. Og ikke prøv å hold henne på gress for å få deg et enkelt ligg i ny og ne, da er du rett og slett bare en jævla søplete type. Anonymkode: 02152...e6d Mulig du har rett. Hadde ereksjon under store deler av daten, men kjenner at interessen i etterkant er dalende. Hva er galt med å få seg et ligg i ny og ne? Det er jo bare sex. Anonymkode: 01977...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Si at du og henne tydeligvis har helt ulike behov for oppmerksomhet og kontakt, og at du derfor ikke vil gå videre, og at hun og får det finere om hun treffer en med mer like behov som henne. Anonymkode: 737b4...fb4 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mulig du har rett. Hadde ereksjon under store deler av daten, men kjenner at interessen i etterkant er dalende. Hva er galt med å få seg et ligg i ny og ne? Det er jo bare sex. Anonymkode: 01977...0d5 Ikke for henne, tydeligvis? Å utnytte hennes åpenbare følelser og interesse for deg, for at du skal få dyppe snoppen enkelt er ikke greit. Anonymkode: 02152...e6d 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til henne at du ikke er interessert, for det er du ikke. Og ikke treff henne mer. Og ikke prøv å hold henne på gress for å få deg et enkelt ligg i ny og ne, da er du rett og slett bare en jævla søplete type. Anonymkode: 02152...e6d Men nå var jo TS i utgangspunktet interessert da, her er det jo daten som ødelegger det med overdreven sending av meldinger og bilder i etterkant. 10-20 meldinger om dagen, og det å kreve svar etter 10 minutter er faktisk ganske anmasende, og vitner om liten respekt for andres tid og hverdag. Anonymkode: 7b64f...7be 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 Det er du som mangler sosiale antenner og sosial kompetanse. Du evner ikke å identifisere den konteksten kontakten fra henne kommer i. Du er heller ikke kjent med de særegne problemstillingene som hører til akkurat denne konteksten. Jeg tipper du er en som heller ikke håndhilser på folk, fordi "du ser ikke poenget" og er kjempestolt av det og tror du blir sett på med benundring av andre. Anonymkode: a1725...6cf 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 Men si det til henne. At du likte henne veldig godt etter første det. Men det blir litt for mye meldinger. Hun er litt ivrig og klart det kan bli for mye.. men vi er forskjellig og hun vet ikke hva du tenker. Anonymkode: d010a...cba 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men nå var jo TS i utgangspunktet interessert da, her er det jo daten som ødelegger det med overdreven sending av meldinger og bilder i etterkant. 10-20 meldinger om dagen, og det å kreve svar etter 10 minutter er faktisk ganske anmasende, og vitner om liten respekt for andres tid og hverdag. Anonymkode: 7b64f...7be Hvordan kan man "ødelegge" en gjensidig interesse, nettopp ved å vise interesse?? Da er jo ikke interessen gjensidig til å begynne med! Uansett står poenget mitt, han er ikke interessert i en så tett kontakt, og bør da heller ikke holde kontakten videre. Anonymkode: 02152...e6d 2
ViljaH Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 Hun prøver å la deg bli kjent med seg. Og hun vil ha oppmdrksomhet. Svar henne at du hadde det veldig hyggelig på date og du gleder deg til helgen og ny date. Samtidig har du en hektisk hverdag og er veldig fokusert på jobb, så hun må tilgi deg for at du ikke rekker være så på med meldinger. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 *Sukk* Dette er jo bare live-versjonen av "He's just not that into you".... Anonymkode: 02152...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er du som mangler sosiale antenner og sosial kompetanse. Du evner ikke å identifisere den konteksten kontakten fra henne kommer i. Du er heller ikke kjent med de særegne problemstillingene som hører til akkurat denne konteksten. Jeg tipper du er en som heller ikke håndhilser på folk, fordi "du ser ikke poenget" og er kjempestolt av det og tror du blir sett på med benundring av andre. Anonymkode: a1725...6cf Imponerende å klare å formulere så mye bullshit med så få ord. Anonymkode: 01977...0d5 20
Gjest Peanut Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 Jammen altså...hvordan fungerer et forhold hvis man ikke kan kommunisere? Hvis den ene sender ørten meldinger så må man vel ha, i dette tilfellet, baller til å si at man har en hektisk hverdag og fokuserer mest på jobb...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man "ødelegge" en gjensidig interesse, nettopp ved å vise interesse?? Da er jo ikke interessen gjensidig til å begynne med! Uansett står poenget mitt, han er ikke interessert i en så tett kontakt, og bør da heller ikke holde kontakten videre. Anonymkode: 02152...e6d Det er en forskjell på å vise interesse og det som kan karakteriseres som digital "stalking" eller det som fremstår som ren masing. Å vise interesse er å sende 1-2 meldinger og f. eks. spørre om hvordan dagen har vært, og f. eks. foreslå neste date. Og uten å spørre om hvorfor man ikke har fått svar etter bare 10-15 minutter. Folk kan faktisk ikke sitte klistret til telefonen 24/7, mange har tøffe arbeidsdager og eventuelle private forpliktelser også. Det handler om sosiale antenner. Anonymkode: 7b64f...7be 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er du som mangler sosiale antenner og sosial kompetanse. Du evner ikke å identifisere den konteksten kontakten fra henne kommer i. Du er heller ikke kjent med de særegne problemstillingene som hører til akkurat denne konteksten. Jeg tipper du er en som heller ikke håndhilser på folk, fordi "du ser ikke poenget" og er kjempestolt av det og tror du blir sett på med benundring av andre. Anonymkode: a1725...6cf Konteksten til TS: Datingsammenheng, de hadde altså vært på date. Særegen problemstilling: Man ønsker å bli kjent, og noe kommunikasjon mellom datene er naturlig. Men ikke masing. Dårlig forsøk på trolling. Next. Anonymkode: 7b64f...7be 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er en forskjell på å vise interesse og det som kan karakteriseres som digital "stalking" eller det som fremstår som ren masing. Å vise interesse er å sende 1-2 meldinger og f. eks. spørre om hvordan dagen har vært, og f. eks. foreslå neste date. Og uten å spørre om hvorfor man ikke har fått svar etter bare 10-15 minutter. Folk kan faktisk ikke sitte klistret til telefonen 24/7, mange har tøffe arbeidsdager og eventuelle private forpliktelser også. Det handler om sosiale antenner. Anonymkode: 7b64f...7be Poenget står, han er ikke interessert i dette. Ferdig. Anonymkode: 02152...e6d 2
wintergirl Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Skjønner Ts godt. Jeg tekstet med en i fjor. Vi møttes aldri for jeg avbrøt kontakten. Han var på Messenger fra morgen til natt. Sendte masse bilder og mye annet som til slutt ble tullete for min del. Skrev jeg at jeg var på jobb så fikk jeg spørsmål om jeg var opptatt. Noen mld går bra, men skal det bli mange hver dag så blir jeg lei hele personen. De virker så needy når de har så behov for oppmerksomhet hele dagen, hver eneste dag. Du kan jo si til henne at det kan bli litt for mye mld hver dag og at du ikke er så glad i det hvis det blir for mye heller. Eller så får hun skaffe seg en mann som er like glad i det som henne. Kunne jo hooke henne opp med han jeg skrev med i fjor. Tror han fortsatt er singel også 😋 Endret 27. juni 2018 av wintergirl 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poenget står, han er ikke interessert i dette. Ferdig. Anonymkode: 02152...e6d Premisset ditt i forrige innlegg var: "Hvordan kan man "ødelegge" en gjensidig interesse, nettopp ved å vise interesse?? " Ut fra det påstod du videre at man ut fra det ikke var interessert i utgangspunktet. Men nå skriver TS altså at han var det, men at dette ble ødelagt ved det som beskrives som masing. Og det er ikke første gang overivrighet og mas ved dating ødelegger en interesse som i utgangspunktet var der. Med andre ord faller logikken din. Ferdig. Anonymkode: 7b64f...7be 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 Kvitt deg med henne. Anonymkode: 2b37b...a94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå