AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 La oss si jeg ble forfulgt av myndighetene fordi de påstod at jeg hadde gjort noe galt. Kunne jeg da fått kirkeasyl? Anonymkode: 5aed2...b37
Ullvott Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Ja, du kan gå i kirkeasyl i Norge, men verken du eller asylsøkere har noen lovbeskyttet rett til å få «frihet fra loven» i kirken. Hvis noen velger å hente deg ut, er ikke det at du satt i kirken i seg selv noe du kan saksøke staten for.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Ullvott said: Ja, du kan gå i kirkeasyl i Norge, men verken du eller asylsøkere har noen lovbeskyttet rett til å få «frihet fra loven» i kirken. Hvis noen velger å hente deg ut, er ikke det at du satt i kirken i seg selv noe du kan saksøke staten for. Takk. Da hjelper ikke kirkeasyl. Hadde håpt at politiet lot en være så lenge man holdt seg inni kirken. Anonymkode: 5aed2...b37
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Ja alle kan det siden kirken ikke kan forskjellsbehandle folk, men politiet kan bryte dette og hente ut folk som har brutt loven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå