AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Hvordan blir man foreleser i samfunnsvitenskap på universitetsnivå? Anonymkode: aa7e2...06f
Luppa Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Antakelig med doktorgrad (man kan forelese mens man tar graden) i et samfunnsvitenskaplig emne?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Du tar en doktorgrad. Så tar du en post doc. Så blir du første amanuensis, publiserer masse og rykker opp til professor. Anonymkode: 0bb49...6b5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Tar en doktorgrad, får toppkarakter, søker en av de få stillingene som finnes, gjør det grisebra på intervju, tester, prøveforelesninger og danker ut alle de andre, så kan du bli ansatt. Anonymkode: 60d94...e13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar en doktorgrad, får toppkarakter, søker en av de få stillingene som finnes, gjør det grisebra på intervju, tester, prøveforelesninger og danker ut alle de andre, så kan du bli ansatt. Anonymkode: 60d94...e13 En doktorgrad er jo ikke med bokstavkarakterer. Anonymkode: 80f15...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En doktorgrad er jo ikke med bokstavkarakterer. Anonymkode: 80f15...6a0 Nei, men det er rimelig åpenabrt om du såvidt klarte å karre deg over godkjent linjen eller om du har levert et solid stykke arbeid med innvirkning på fagfeltet. Husk at alle publikasjoner og vitenskapelige arbeider skal legges ved søknaden til stilling som førsteamanuensis, og disse gjennomgås nøye. Anonymkode: 60d94...e13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar en doktorgrad, får toppkarakter, søker en av de få stillingene som finnes, gjør det grisebra på intervju, tester, prøveforelesninger og danker ut alle de andre, så kan du bli ansatt. Anonymkode: 60d94...e13 Det er ikke et så snevert nåløye, det er bare å studere faget sitt hele løpet ut, bachelor, master og ph.d. så tror jeg til og med man kan gjøre det litt dårlig på intervju. Forelesning er for øvrig det det jobbes med i ph.d. så bare å jobbe ut de tre årene (det er vel tre?) så har man relevant erfaring. Anonymkode: ecc05...aa2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er rimelig åpenabrt om du såvidt klarte å karre deg over godkjent linjen eller om du har levert et solid stykke arbeid med innvirkning på fagfeltet. Husk at alle publikasjoner og vitenskapelige arbeider skal legges ved søknaden til stilling som førsteamanuensis, og disse gjennomgås nøye. Anonymkode: 60d94...e13 Det har jo ikke en dritt å gjøre med karakterer. Anonymkode: 80f15...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke et så snevert nåløye, det er bare å studere faget sitt hele løpet ut, bachelor, master og ph.d. så tror jeg til og med man kan gjøre det litt dårlig på intervju. Forelesning er for øvrig det det jobbes med i ph.d. så bare å jobbe ut de tre årene (det er vel tre?) så har man relevant erfaring. Anonymkode: ecc05...aa2 Enig. Ofte har man pliktundervisning. Anonymkode: 80f15...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 For å komme inn på master er det minimum C i snitt, for ph.d. er det som å søke en stilling, slik jeg har forstått det, og da jobber man, ikke studerer, selv om det blir begge deler, selvsagt. En og samme ting. Anonymkode: ecc05...aa2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 Det lureste er nok å kontakte veiledere i de aktuelle studiene Anonymkode: ecc05...aa2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å komme inn på master er det minimum C i snitt, for ph.d. er det som å søke en stilling, slik jeg har forstått det, og da jobber man, ikke studerer, selv om det blir begge deler, selvsagt. En og samme ting. Anonymkode: ecc05...aa2 Det krever vanligvis minimum B (gjennomsnitt) fra master. Anonymkode: 80f15...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det krever vanligvis minimum B (gjennomsnitt) fra master. Anonymkode: 80f15...6a0 Det var jeg ikke klar over. Jeg kan bare snakke for det jeg studerer. Anonymkode: ecc05...aa2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var jeg ikke klar over. Jeg kan bare snakke for det jeg studerer. Anonymkode: ecc05...aa2 Eller du mener at doktorgrad krever B fra master? Anonymkode: ecc05...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå