Gjest middagshøyden Skrevet 27. juni 2018 #1 Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn te Skrevet 28. juni 2018 #2 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Må vaske det så godt som hver dag pga. trening. Føler jeg må vaske det når jeg "svetter i hodebunnen". Så håret er vant med å bli vasket ofte og blir litt fort fett. Nå om sommeren er det ofte varmt og kan f.eks ikke sole meg lenge uten å vaske håret etterpå. Går jeg 2 dager uten vask tar jeg i tørrshampo, men funker kun for en dag. Bruker SebaMed everyday shampoo (uten såpe, farge, parabener) og Dermica Sensitiv balsam. De er fra apoteket. Bruker sjelden noe produkt til styling, kanskje hårspray et par ganger i mnd. hvis jeg skal noe spesielt. Veldig fornøyd med shampooen og balsamen Fått de anbefalt av hudlegen pga. jeg har atopisk eksem og tåler ikke såpe. Vasker alltid 2 ganger med shampoo og lar så balsamen være i 1-2 min. Leste dette på en annen shampoo jeg hadde før, har bare fortsatt med den rutinen og det ser ut til å funke. Håret skinner hvertfall en god dag etter vask Er 19 år. Endret 28. juni 2018 av Grønn te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middagshøyden Skrevet 28. juni 2018 #3 Del Skrevet 28. juni 2018 Takk for svar! Tørrsjampo fungerer kun for kort tid her også, men er jo en god løsning for å utsette hårvasken litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassenach Skrevet 28. juni 2018 #4 Del Skrevet 28. juni 2018 8 timer siden, alltid presis skrev: Takk for svar! Tørrsjampo fungerer kun for kort tid her også, men er jo en god løsning for å utsette hårvasken litt. Hvor mange ganger tar du i sjampo? For meg utgjør det en vesentlig forskjell når jeg sjamponerer to ganger: første for å få ut eventuelle produkter/meste av fett, andre for å virkelig vaske hodebunnen. Spesielt viktig er dette med sjampoen uten sulfater. Vær også obs på silikoner i balsam eller andre hårprodukter da dette fort kan tynge håret og gjøre det fett. Videre har jeg hatt veldig god effekt av å lage hjemmelaget tørrsjampo da jeg enda har tilgode å finne en i butikk jeg liker. Blander sammen arrowroot-pulver og økologisk usøtet kakaopulver (så det ikke blir så hvitt). Dessuten hjelper det å bruke tørrsjampo før håret blir fett, f.eks. like etter det har tørket eller før jeg legger meg om kvelden. Disse tingene funker fjell på mitt hår som ellers ville likt vask hver dag - spesielt under mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Del Skrevet 29. juni 2018 Jeg er i slutten av 20-årene og har måttet vaske håret hver dag siden puberteten. Jeg hadde vel en periode på ungdomsskolen hvor jeg ikke vasket det hver dag, og prøvde å skjule at det var fett med å dra håret bakover i hestehale, med spenne etc. Det ble bare tull, så jeg kuttet det ut. Jeg har bare innfunnet meg med at jeg må vaske det hver dag. Tørrsjampo syns jeg også fungerer dårlig. Anonymkode: f992a...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middagshøyden Skrevet 29. juni 2018 #6 Del Skrevet 29. juni 2018 15 timer siden, Sassenach skrev: Hvor mange ganger tar du i sjampo? For meg utgjør det en vesentlig forskjell når jeg sjamponerer to ganger: første for å få ut eventuelle produkter/meste av fett, andre for å virkelig vaske hodebunnen. Spesielt viktig er dette med sjampoen uten sulfater. Vær også obs på silikoner i balsam eller andre hårprodukter da dette fort kan tynge håret og gjøre det fett. Videre har jeg hatt veldig god effekt av å lage hjemmelaget tørrsjampo da jeg enda har tilgode å finne en i butikk jeg liker. Blander sammen arrowroot-pulver og økologisk usøtet kakaopulver (så det ikke blir så hvitt). Dessuten hjelper det å bruke tørrsjampo før håret blir fett, f.eks. like etter det har tørket eller før jeg legger meg om kvelden. Disse tingene funker fjell på mitt hår som ellers ville likt vask hver dag - spesielt under mens. Hjemmelaget tørrsjampo var jo interessant! Jeg synes de jeg har prøvd fungerer greit nok, men de lukter så intenst! Batiste Fresh er ikke så aller verst på lukt, men for eksempel Biosilk synes jeg stinker gammeldags herreparfyme etter at den er kommet i håret. Jeg synes liksom jeg går i en sky av stikkende parfyme. Jeg kan vaske både en og to ganger uten at jeg merker særlig forskjell på hvor fort håret blir fett igjen. Ingen av mine sjampoer inneholder silikon, og jeg bruker ingen andre produkter enn leave-in-balsam i lengdene. Men jeg skal prøve å være konsekvent med å vaske to ganger en stund. AB 5e2, jeg heller også mot å bare akseptere at jeg må vaske håret så ofte nå. Men som sagt, jeg blir så lei! 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Del Skrevet 29. juni 2018 Vask håret 2 ganger med shampo. Masser godt med fingrene i hodebunnen og skum godt. Skyll alt . Balsam skal være bare i halve håret, i lengdene. Vask og skyll hårbørstene ofte. Ikke bruk for mye produkter i håret da det blir fort mett og kanskje fortere fett. Anonymkode: 8e35a...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Del Skrevet 29. juni 2018 Synes det varierer hvor ofte jeg må vaske det, men når det blir fett fort, pleier det å hjelpe å skifte shampo. Anonymkode: a4d70...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå