Gå til innhold

Hvor mye jobber dere som er 100% uføre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye jobber dere som er 100% uføre?

Anonymkode: 2b9e2...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0%

Anonymkode: 8aefa...7bd

AnonymBruker
Skrevet

40%.

Anonymkode: 535e6...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke helse til å jobbe nå. Fikk innvilget 100 % ufør for et halvt år siden. Lever i håpet om å kunne fungere i en eller annen jobb etter hvert. Har fysisk sykdom med usikker prognose.

Anonymkode: a5f16...bf1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40%.

Anonymkode: 535e6...d4d

Du har minstesats, og hvor har du ca utbetalt med inntekt fra jobben?:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% ufør, men jeg kunne jobbet ca 20-40% hvis jeg bare kunne få en jobb. Jeg jobber ikke nå, men har jobbet endel siden jeg ble ufør. Er sykepleier med 3 år på BI i tillegg. Så jeg har utdanning innenfor både ledelse og markedsføring. Jeg hadde gode lederjober før jeg ble ufør. Men det teller jo ikke nå.

Å jobbe med pleie er for tungt for meg, og det er vanskelig å få jobb innenfor noe annet.

Problemet mitt er at ingen vil ansette meg, og at det er stort sett 100% stillinger som utlyses.

Ingen vil ansette meg fordi jeg som er ufør stiller sist i køen. Selv om jeg har høy utdannelse, som kan brukes i mange bransjer.

Anonymkode: 54e02...572

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan syk er du 572? Jeg er på vei ned samme gate, med lignende jobb og utdanning. Er så redd, for å ikke kunne jobbe.. 

Anonymkode: 10477...f09

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har minstesats, og hvor har du ca utbetalt med inntekt fra jobben?:)

Hvordan vet du at hun har minstesats?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at hun har minstesats?

Stokket ordene litt.. Hehe. Mente: Har du..

Skrevet

0% jobb. 100% uføretrygdet.

Jeg har en privat livsforsikringsutbetaling hver mnd i tillegg til uføretrygden fra NAV, så jeg klarer meg greit. Ikke rik, men klarer meg fint i hverdagen og har kjøpt meg en leilighet i blokk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan syk er du 572? Jeg er på vei ned samme gate, med lignende jobb og utdanning. Er så redd, for å ikke kunne jobbe.. 

Anonymkode: 10477...f09

Som sagt så kan jeg jobbe opptil et visst nivå, jeg sier 20-40%. Men jeg har gode og dårlige perioder, så det er jo usikkert uansett.

Jeg synes egentlig ikke det er greit å spørre om hva jeg feiler, ettersom det er veldig individuelt hvor syk man er og hvor mye man kanskje kan jobbe. 

Men jeg skal svare på det likevel. Jeg ble skadet i en ulykke for mange år siden, og det er senskader etter det som var årsak til at jeg ble ufør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 100% med massive smerter i bein, armer også har jeg migrene anfall innimellom. Jobber med fysisk arbeid. 

Har så dårlig lønn at de som er uføre tjener mer enn meg. Er på jobb Mandag til fredag i fra 07:00 til klokken 15:00. Burde stikke på NAV, men orker ikke bli stemplet som en naver

Anonymkode: 0e1b7...377

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0% 

Anonymkode: 6d900...847

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 100% med massive smerter i bein, armer også har jeg migrene anfall innimellom. Jobber med fysisk arbeid. 

Har så dårlig lønn at de som er uføre tjener mer enn meg. Er på jobb Mandag til fredag i fra 07:00 til klokken 15:00. Burde stikke på NAV, men orker ikke bli stemplet som en naver

Anonymkode: 0e1b7...377

Du svarer på et spørsmål som ikke angår deg i det hele tatt. 

Jeg er ufør, og jeg anser ikke meg selv som en "naver". Jeg ble ufør til tross for mye utdannelse og gode jobber. Jeg ville heller fortsatt i den gode jobben jeg hadde enn å bli ufør!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ca. 360 k i trygd. "Fribeløpet" mitt er på ca. 40.000. Dvs. at jeg har en inntekt på 400k. For hver 1000-lapp jeg tjener over dette, sitter jeg igjen med 375. kr. minus skatt. Så det er jo nærmest en oppfordring til å jobbe svart.                                                    I tillegg har jeg en liten forsikring som utgjør ca. 20.000 i året. 

Så en totalinntekt på ca. 420 k, før de trekker ca 3 fjerdedeler av inntekt over dette.  Jeg har overlevd hjertestans.  Har ingen fast stillingsprosent, bare litt tilfeldig "her og der".

Anonymkode: 44800...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bli trukket i barnetillegget hvis jeg jobber så for meg så vil det ikke lønne seg på noen måte å jobbe. Forhåpentligvis så vil jeg bli bedre med åra så kan jeg jobbe når barna er myndige. Inntil da så svarer det seg rett og slett ikke. Hadde sikkert kunnet jobbe 20 %.

Anonymkode: 709f7...335

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ca. 360 k i trygd. "Fribeløpet" mitt er på ca. 40.000. Dvs. at jeg har en inntekt på 400k. For hver 1000-lapp jeg tjener over dette, sitter jeg igjen med 375. kr. minus skatt. Så det er jo nærmest en oppfordring til å jobbe svart.                                                    I tillegg har jeg en liten forsikring som utgjør ca. 20.000 i året. 

Så en totalinntekt på ca. 420 k, før de trekker ca 3 fjerdedeler av inntekt over dette.  Jeg har overlevd hjertestans.  Har ingen fast stillingsprosent, bare litt tilfeldig "her og der".

Anonymkode: 44800...8a0

Helt enig i det. Jeg har minstesats ung ufør, og har 258.000, nå kan man vel tjene 48.000 uten at det trekkes? Så etter dette er trekker oppe på 78%. Det er veldig trist når det er svindyr og være familie + syk. Men det skal selvfølgelig ikke være utrolig urettferdig heller.. så dilemma det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...