AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Ser det henger endel menn her i mange tråder. Skjønner at man kan uttale seg om om spedbarn og babytid, men hva i all verden driver dere og soser rundt i tråder om amming eller fødselstråder for? Er endel svar og kverruleringer som er helt far fetch og som man trenger «kvinnelig erfaring» for å kunne uttale seg om. Jeg bare lurer: hva gjør dere her? Hvorfor henger dere her? Hva får du ut av der? Skjønner jo at frem til feminismens nye inntog så trodde menn at de alltid skal bli hørt i alle sammenhenger. Men det finnes da vel grenser for hvor dere mener dere har rett til å uttale dere....... Anonymkode: de2cc...eca 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Lære om hva en dame må gjennomgå så jeg kan sette meg i hennes situasjon slik at jeg for forståelse over klagingen som damer ikke klarer å gi så tydelig i blant. Anonymkode: b72bb...14f 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Mannen min leser mye både på ammehjelpen og på forum om amming, for å plukke opp tips han kan gi meg, og denslags. Men han er ikke så korka at han opptrer som ekspert her og gir seg ut på å belære ammende kvinner... Anonymkode: 1ba2d...834 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Det finnes garantert noen sæinger som har en hang-up på gravide og bruker tråder her som runkemateriale. For de mer normale regner jeg med de er her for å lære om graviditet/fødsel.Hvorfor tar du TS anstøt av det? Anonymkode: b1911...755 1
Villa2000 Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Er vel ikke slik at jeg sitter og surfer gravidposter hele dagen, men det hender jeg klikker på et emne ala "Nå er det nok!" og så viser det seg å være på gravidforumet😁 Noen ganger sveiper jeg videre og andre ganger kan det faktisk være interessant. Å utgi meg som noen ekspert ville aldri falt meg inn selv om jeg kan dele en erfaring eller to😊 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Jeg tror ikke ts mener runkere eller de som vil lære. Men de som uvitende belærer. Som snøfter over behovet for enkelte emner innen amming, sying av rifter osv med en "det er jo bare å.."-innlegg. Og de karene tror jeg hverken runker eller er ute etter å få med seg informasjon. Anonymkode: f20fd...43c 10
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 Nå lever vi i 2018 og skal ha likestilling. Det er en uting at kun kvinner kan oppleve plager og usikkerhet i forbindelse med å være vordene foreldre eller nybakte foreldre. Vi menn har like stor rett til å delta i og ha meninger om svangerskap, spedbarnstid og amming. Du må nok bare finne deg i at det er et direkte resultat av likestilling og kjønnskamp. Man kan ikke bare velge når likestillingen gjelder og ikke gjelder. La menn få delta de også!
Biloba Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Nå lever vi i 2018 og skal ha likestilling. Det er en uting at kun kvinner kan oppleve plager og usikkerhet i forbindelse med å være vordene foreldre eller nybakte foreldre. Vi menn har like stor rett til å delta i og ha meninger om svangerskap, spedbarnstid og amming. Du må nok bare finne deg i at det er et direkte resultat av likestilling og kjønnskamp. Man kan ikke bare velge når likestillingen gjelder og ikke gjelder. La menn få delta de også! Du må gjerne pådra deg både rifter i kjønnsorganer og endetarm og såre brystvorter og strekkmerker og forstoppelse for min del, men jeg har ikke inntrykk av at alle mennene som deltar her har hverken egne eller partners erfaringer å bidra med, og ofte heller ingen kunnskap om en del av temaene, og mange av dem oppfatter jeg som useriøse og ute etter å provosere. 15
solmåneogstjerner Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Nå lever vi i 2018 og skal ha likestilling. Det er en uting at kun kvinner kan oppleve plager og usikkerhet i forbindelse med å være vordene foreldre eller nybakte foreldre. Vi menn har like stor rett til å delta i og ha meninger om svangerskap, spedbarnstid og amming. Du må nok bare finne deg i at det er et direkte resultat av likestilling og kjønnskamp. Man kan ikke bare velge når likestillingen gjelder og ikke gjelder. La menn få delta de også! Tenker hun mener tråder og svar som dette: Ts 1: jeg har så vondt i underlivet etter fødsel. Hva kan jeg gjøre? Ts 2: jeg har smerter når jeg ammer. Har dere opplevd det? Ts 3: jeg klarer ikke å sex etter fødsel. Har noen erfaringer? Svar fra mann: herregud ta deg sammen / bare å gå til legen vel / Gi mannen din sex ellers går han fra deg osv osv. Kjempekonstruktivt. Og fra noen som åpenbart ikke vet hva de snakker om. Noe helt annet med hyggelige svar som 'kona mi hadde også dette problemet, det som hjalp for henne var ......' 23
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, Overrasket said: Nå lever vi i 2018 og skal ha likestilling. Det er en uting at kun kvinner kan oppleve plager og usikkerhet i forbindelse med å være vordene foreldre eller nybakte foreldre. Vi menn har like stor rett til å delta i og ha meninger om svangerskap, spedbarnstid og amming. Du må nok bare finne deg i at det er et direkte resultat av likestilling og kjønnskamp. Man kan ikke bare velge når likestillingen gjelder og ikke gjelder. La menn få delta de også! Selvfølgelig skal menn få kunne delta i graviditetsforumet, på et saklig vis, men TS siktet vel til slike "dere kvinnfolk altså"-innlegg som noen menn kommer med. Det er ingen tvil om at det er en del mannlige deltakere på KG som bruker trådene om typisk kvinnelige erfaringer(sånn som graviditet, fødsel, amming)som en anledning til å hetse kvinner. Om de runker til tanken på en kvinne med melkespreng skal være usagt, men jeg tviler ikke på at de får en nytelse av å skrive nedsettende innlegg til kvinner; spesielt om disse er i en vanskelig eller sårbar situasjon. Det er dette mange blir så lei av, og dere andre menn som oppfører dere bra, må skjønne at vi ikke "hater alle menn" bare for at det finnes noen råtne epler. Anonymkode: 72218...01f 8
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 13 minutter siden, Biloba said: alle som deltar her har hverken egne eller partners erfaringer å bidra med, og ofte heller ingen kunnskap om en del av temaene, og mange av dem oppfatter jeg som useriøse og ute etter å provosere. 13 minutter siden, solmåneogstjerner said: Tenker hun mener tråder og svar som dette: Svar herregud ta deg sammen / bare å gå til legen vel / Gi mannen din sex ellers går han fra deg osv osv. Kjempekonstruktivt. Og fra noen som åpenbart ikke vet hva de snakker om. Noe helt annet med hyggelige svar som 'kona mi hadde også dette problemet, det som hjalp for henne var ......' Da er det ikke et kjønnsrelatert problem, for dette kan sies om samtlige underfora på hele KG. Dette er nok et problem med idiotiske brukere, ikke et problem med menn på ett underforum spesifikt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Overrasket skrev: Da er det ikke et kjønnsrelatert problem, for dette kan sies om samtlige underfora på hele KG. Dette er nok et problem med idiotiske brukere, ikke et problem med menn på ett underforum spesifikt. Hvordan skal menn egentlig kunne mene noe om plager ved svangerskap? Det er fysisk umulig for dere å føle på kroppen hva et svangerskap gjør. Spedbarnstiden er noe helt annet. Anonymkode: c48b8...0c7 11
solmåneogstjerner Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Da er det ikke et kjønnsrelatert problem, for dette kan sies om samtlige underfora på hele KG. Dette er nok et problem med idiotiske brukere, ikke et problem med menn på ett underforum spesifikt. Forsåvidt enig i det. Men kvinner som opplever problemer ifht svangerskap, fødsel og amming, er gjerne voldsomt sårbare. Og vi har behov for erfaringer og råd fra medsøstre, ikke tullesvar fra menn som ikke vet noe om det og/eller bare vil provosere/trolle. Men jeg skjønner jo, og er enig i, at dette gjelder mange andre fora og temaer også. 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser det henger endel menn her i mange tråder. Skjønner at man kan uttale seg om om spedbarn og babytid, men hva i all verden driver dere og soser rundt i tråder om amming eller fødselstråder for? Er endel svar og kverruleringer som er helt far fetch og som man trenger «kvinnelig erfaring» for å kunne uttale seg om. Jeg bare lurer: hva gjør dere her? Hvorfor henger dere her? Hva får du ut av der? Skjønner jo at frem til feminismens nye inntog så trodde menn at de alltid skal bli hørt i alle sammenhenger. Men det finnes da vel grenser for hvor dere mener dere har rett til å uttale dere....... Anonymkode: de2cc...eca Jeg prøver å snakke folk fra å bli gravide. Anonymkode: b0983...0b2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg prøver å snakke folk fra å bli gravide. Anonymkode: b0983...0b2 Fordi? Du har veldig mye erfaring med å bære fram barn? Anonymkode: c48b8...0c7 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, Overrasket said: Da er det ikke et kjønnsrelatert problem, for dette kan sies om samtlige underfora på hele KG. Dette er nok et problem med idiotiske brukere, ikke et problem med menn på ett underforum spesifikt. Vel...det å kunne gå gravid, føde og amme er så absolutt kjønnsrelatert: det er erfaringer knyttet til dette som menn, av innlysende årsaker, aldri kan ha. Likevel uttaler en del menn seg som om dette er noe de vet. Det er dét denne tråden tar opp. Anonymkode: 72218...01f 6
solmåneogstjerner Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel...det å kunne gå gravid, føde og amme er så absolutt kjønnsrelatert: det er erfaringer knyttet til dette som menn, av innlysende årsaker, aldri kan ha. Likevel uttaler en del menn seg som om dette er noe de vet. Det er dét denne tråden tar opp. Anonymkode: 72218...01f Nettopp. Og ofte vet de ting som ikke stemmer, og de klarer ikke å sette seg inn i situasjonen. Ganske naturlig at de ikke klarer det, derfor bør de holde seg unna å kommentere. Bortsett fra med konstruktive svar som jeg nevnte tidligere: 'slik var det for mor til mine barn også. Hun fikk god hjelp av å gjøre .... og ....' Det er helt greit etter min mening. Ellers synes jeg faktisk at menn som leser på graviditetsforumet er kjempefint. Da lærer de kanskje noe 😊 4
AnonymBruker 42 Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 Sik jeg ser det, så burde det jo være utelukkende positivt at menn både får delta, deltar , OG at de også kan dra kunnskap fra tråder rundt graviditet? Det er jo gjerne en "tilstand" som bryr på veldig store utfordringer for både menn og kvinner Ser virkelig ikke problemet...
solmåneogstjerner Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Beeblebrox skrev: Sik jeg ser det, så burde det jo være utelukkende positivt at menn både får delta, deltar , OG at de også kan dra kunnskap fra tråder rundt graviditet? Det er jo gjerne en "tilstand" som bryr på veldig store utfordringer for både menn og kvinner Ser virkelig ikke problemet... Selvsagt. Her snakker vi om menn som tror de vet alt om hvordan det føles å ha problemer med å være gravid/føde/amme. Og/eller gir tankeløse/frekke svar.
AnonymBruker 42 Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Selvsagt. Her snakker vi om menn som tror de vet alt om hvordan det føles å ha problemer med å være gravid/føde/amme. Og/eller gir tankeløse/frekke svar. Det er ikke så "selvsagt" når man leser tittel, og HI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå