Drakan Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Hørt at det blir problemer med vann fremover, så lurer på hvor mye vann en person burde ha i reserve. Tror det bare er at man må kokke vannet etter hvert, er jo derimot vanningsforbud nå. Tenker å forsikre meg litt. Har alt tatt 12 liter i kjøleskapet. Så lurer på hvor mye burde jeg ha i reserve? Tenkte å anskaffe en vannholder til siden man trenger 2 liter hver dag per person. Andre som tenker på vannmangel og vanningsforbudet? Noe man skal tenke på fremover som preventive tiltak ?
Majott Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Du kan jo tappe vann på de tomflaskene du har. 1
Drakan Skrevet 27. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Majott skrev: Du kan jo tappe vann på de tomflaskene du har. tomflasker rommer jo ikke så mye vann og det kan vokse bakterier på flasketutten man drikker av etter bruk >_< Dessuten kjøper jeg omtrent aldri brus og slikt, så har ikke tomflasker, men noen tome bokser monster Synes det er bedre med en sånn sammenleggbar vanntank jeg har med tappe tutt (eller hva det kalles), da det tar mindre plass i kjøleskapet også Men godt forslag for de som drikker mye brus
Majott Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, Drakan skrev: tomflasker rommer jo ikke så mye vann og det kan vokse bakterier på flasketutten man drikker av etter bruk >_< Dessuten kjøper jeg omtrent aldri brus og slikt, så har ikke tomflasker, men noen tome bokser monster Synes det er bedre med en sånn sammenleggbar vanntank jeg har med tappe tutt (eller hva det kalles), da det tar mindre plass i kjøleskapet også Men godt forslag for de som drikker mye brus Alt du kan ha vann i funker jo Men det blir jo bakterier i alt, så man må jo vurdere det. Spørs jo hva du skal bruke det til. Skal du vanne planter eller ha vann til å vaske deg i, så går det sikkert bra med vann oppbevart på tomflasker eller bøtter. Har du allerede en sammenleggbar vanntank, så har du jo løst problemet uten å legge det ut her 1
Drakan Skrevet 27. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2018 23 minutter siden, Majott skrev: Alt du kan ha vann i funker jo Men det blir jo bakterier i alt, så man må jo vurdere det. Spørs jo hva du skal bruke det til. Skal du vanne planter eller ha vann til å vaske deg i, så går det sikkert bra med vann oppbevart på tomflasker eller bøtter. Har du allerede en sammenleggbar vanntank, så har du jo løst problemet uten å legge det ut her Tenker jeg trenger mer derimot. Er jo vanskelig å si hvor lenge denne tørken vil vare 😕 Burde kanskje minst ha vann for 10 dager, å med mine 12 liter er det nok for 6 dager maks. Man bruker jo ofte vann i matlaging også, så... prøver å tenke så langt fram som mulig Dusje kan man gjøre selv om vannet er litt skittent, men om det forsvinner helt også, så blir det kanskje litt mer man må tenke på 😕
Drakan Skrevet 27. juni 2018 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2018 Jeg er bare en person, så tenker det blir mer slitsomt for større familier om tørken varer lenger. Tenkte også denne tråden kunne være til hjelp med planlegging for andre om det ikke blir å regne i sommer.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, Drakan said: Jeg er bare en person, så tenker det blir mer slitsomt for større familier om tørken varer lenger. Tenkte også denne tråden kunne være til hjelp med planlegging for andre om det ikke blir å regne i sommer. Men vanningsforbudet nå har absolutt ingenting med tørke og manglende regn å gjøre da. Det er totalt uavhengig av vær, det er mangel på CO2 for rensing som er mangelvaren, fordi det har vært problemer på en del fabrikker... Vann har vi, det er bare usikkert hvor lenge vi har rent nok vann til å slippe koke det. Anonymkode: 7199e...541 3
Majott Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 4 minutter siden, Drakan skrev: Jeg er bare en person, så tenker det blir mer slitsomt for større familier om tørken varer lenger. Tenkte også denne tråden kunne være til hjelp med planlegging for andre om det ikke blir å regne i sommer. Dumt råd, og jeg vet det selv. Men flytt nordover, så har dere ikke noe problem med vannmangel Her er det mer enn nok til alle
Drakan Skrevet 27. juni 2018 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2018 41 minutter siden, Majott skrev: Dumt råd, og jeg vet det selv. Men flytt nordover, så har dere ikke noe problem med vannmangel Her er det mer enn nok til alle Vet det, var der for ikke lenge siden. Savner alt det kjølige deilige været med regn og alt 😄 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vanningsforbudet nå har absolutt ingenting med tørke og manglende regn å gjøre da. Det er totalt uavhengig av vær, det er mangel på CO2 for rensing som er mangelvaren, fordi det har vært problemer på en del fabrikker... Vann har vi, det er bare usikkert hvor lenge vi har rent nok vann til å slippe koke det. Anonymkode: 7199e...541 Selv om de ikke sier noe direkte om vannmangel så har det regnet ekstremt lite siden mai. Jeg tar ikke CO2 forklaringen som god fisk og forbereder meg heler i tilfelle det er en unnskyldning Om det var så enkelt ville de vel egentlig sagt at det er greit å bruke vann, bare kok det. De har ikke forbud hagevanning tidligere når man har måte kokke det. Så... jeg vil ikke være uforberedt afall.
Atea Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 Det blir ikke vannmangel på den måten, men mulig vi må koke vannet. Skulle det bli som du frykter, går jeg en tur i marka og tar med meg en vanndunk eller to og koker vannet før jeg drikker det. Fra i morn er det også lov å bruke spredere igjen, men bare annenhver dag, etter par- og oddetallsmetoden. 1
Grønn te Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 Ville fylt opp alle tomflaske du har + kjøpt disse store 5 L greiene med "Bare Vann" fra Rema 1000 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå