Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første, hvorfor er det så tabu og gi uttrykk for at man ikke liker enkelte mennesker, uten noen spesiell grunn? At man ikke liker dem enket og greit pga deres spesielle oppførsel. Dette er ofte personer med uvitne diagnoser tilstede, eller diagnoser noen vet om.. for de skiller seg ut fra normalen på en negativ måte. Mestrer ikke mye av det folk "flest" mestrer, sier ting som ikke passer seg. 

Skal selv utrredes, men i motsetning til de andre går ikke jeg rundt og roper ting og føler meg tøff, jeg kan og kle meg, er høffelig mot folk og har arbeidsvilje. Men jeg føler likevel jeg er en temmeelig lav klasse,, pga diagnosen jeg evt. har. 

Har en sånn merkelig greie over meg, at jeg klarer på en måte aldri og få til den kontakten med folk. Hva gjør man egentlig den gangen man forelsker seg i noen pga dette? Hadde en som var interessert i meg som jeg også følte det samme for, men jeg lot være fordi jeg vet at han vil rømme fra meg og såre meg så fort han finner ut at jeg er "lavstatus".

Anonymkode: 2c4b4...036

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som trur at folk vil mene dette om deg eller har folk faktisk sakt/gjort noe for at du sitter igjen med den følelsen? 

Jeg har ingen diagnose, men er vel ikke helt a4 for det. Jeg slipper ikke folk så lett innpå meg. Er litt forskjellig hvor enkelt det er å prate med andre. Noen går praten lett og andre ganger har jeg ikke et ord å si til den personen fordi vi har null kjemi. Selv tørrprat er ikke eksisterende. Nå har jeg bare innsett at sånn er det og så lenge jeg ikke bryr meg om det så tar jeg ikke det så hardt og legger vekk den følelsen. Jeg har en kollega der vi begge sa at vi liker ikke hverandre, og var ærlig om dette til sjefen også. Jobbmessig gikk det bra, men utenfor jobb så klaffet det bare ikke. Nå har det gått to år og nå er vi faktisk gode venner utenfor jobb og ler av at vi var så ærlige på det. 

Virker heller som du er ganske hard mot deg selv og er den som dømmer deg mest. Du er ikke tankeleser og kan ikke ta ting på forskudd. Hva sitter du igjen med å la en person gå fordi du dømmer deg selv? Hvorfor ikke prøve å slippe noen innpå deg og se hvordan det går? Jeg trur du heller vil lære mer av å ikke "jage" bort folk du er redd er dømmende og heller gi dem en sjanse. 

Anonymkode: 09c3c...c2f

Skrevet

Hva mener du med "lavstaus"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...