AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Jeg er en student som ikke har fått noen sommerjobb i år. Jeg har ganske mye erfaring fra servicebransjen, og har jobbet siden jeg var 16 år. Er nå 24 år, og har for første gang ikke jobb denne sommeren. Jeg lurer dermed på hvordan mulighetene mine er for å søke jobb via et rekrutteringsfirma som adecco, manpower osv. Jeg har registrert CV hos adecco og manpower og sett på deres utlyste ledige stillinger. Jeg er ikke særlig kresen og tar det jeg får. Likeså gjerne oppvaskhjelp dersom dette er det eneste tilbudet. Jeg forstår likevel ikke helt hvordan dette fungerer. Registrerer en kun seg via deres nettsider med CV eller møter en opp personlig via deres kontorer for å snakke med en konsulent? Finner ingen informasjon angående hvordan en kan møte opp via deres kontorer via deres nettsider. Noen som har erfaring med disse aktørene og har fått jobb? Møtte dere opp personlig eller registrerte dere bare CV og erfaring? Takker for svar! Anonymkode: 12aef...4f4
Tanuki Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en student som ikke har fått noen sommerjobb i år. Jeg har ganske mye erfaring fra servicebransjen, og har jobbet siden jeg var 16 år. Er nå 24 år, og har for første gang ikke jobb denne sommeren. Jeg lurer dermed på hvordan mulighetene mine er for å søke jobb via et rekrutteringsfirma som adecco, manpower osv. Jeg har registrert CV hos adecco og manpower og sett på deres utlyste ledige stillinger. Jeg er ikke særlig kresen og tar det jeg får. Likeså gjerne oppvaskhjelp dersom dette er det eneste tilbudet. Jeg forstår likevel ikke helt hvordan dette fungerer. Registrerer en kun seg via deres nettsider med CV eller møter en opp personlig via deres kontorer for å snakke med en konsulent? Finner ingen informasjon angående hvordan en kan møte opp via deres kontorer via deres nettsider. Noen som har erfaring med disse aktørene og har fått jobb? Møtte dere opp personlig eller registrerte dere bare CV og erfaring? Takker for svar! Anonymkode: 12aef...4f4 Det beste er å ringe! Fortell kort om deg selv og hva slags jobber du ser etter, det vanlige er at du blir kalt inn for et "intervju" hos den aktuelle avdelingen. Forbered def ved å laste opp vitnemål, attester etc. Forsikre deg om at du er registrert på riktig avdeling. Det dummeste du kan gjøre er å sitte å vente på at du blir kontaktet.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Blander meg inn her. Er det bare vikariater der? Syns mange av stillingene er interessante men så er det alltid vikariater og midlertidig? Anonymkode: 65fdc...37d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Registrer deg først, last opp CV, søknad osv. Så kontakter du dem dersom du ikke hører noe innen kort tid. Mye foregår digitalt i dag, og man blir ofte henvist til å søke i en eller annen portal først uansett, så det er like greit å bare gjøre det. Betyr kanskje ikke så mye i det lange løp, men det viser jo i det minste at man evner å gjøre ting i riktig rekkefølge uten å måtte spørre og grave først. Anonymkode: 2586a...876
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Bare å ringe, da vil du nok bli innkalt til intervju. Jeg jobber som tilkallingsvikar og fikk jobb ved å svare på en annonse de hadde ute. Da ble jeg innkalt til intervju, de sjekket referanser osv. og så ble jeg ansatt og de ringer når de trenger folk til oppdrag. Tror kanskje disse CV-databasene fungerer best for lengre vikariater og gjerne for folk som har en spesifikk utdannelse. Du gjør deg dessuten mer synlig dersom du tar direkte kontakt. Anonymkode: 7c07f...7c1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Bare å ringe, da vil du nok bli innkalt til intervju. Jeg jobber som tilkallingsvikar og fikk jobb ved å svare på en annonse de hadde ute. Da ble jeg innkalt til intervju, de sjekket referanser osv. og så ble jeg ansatt og de ringer når de trenger folk til oppdrag. Tror kanskje disse CV-databasene fungerer best for lengre vikariater og gjerne for folk som har en spesifikk utdannelse. Du gjør deg dessuten mer synlig dersom du tar direkte kontakt. Anonymkode: 7c07f...7c1 Kan jeg spørre om du får nye oppdrag hele tiden eller kan det gå lang tid mellom hvert oppdrag? Anonymkode: fc836...c83
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om du får nye oppdrag hele tiden eller kan det gå lang tid mellom hvert oppdrag? Anonymkode: fc836...c83 Det varierer, men jeg studerer i tillegg. Derfor går jeg nok glipp av noen oppdrag siden jeg ikke jobber hele uker. Jeg gir beskjed hver uke hvilke dager jeg er tilgjengelig uken etter, slik at konsulentene vet hvem de kan ringe. I perioder har jeg fått oppdrag hver dag jeg har vært tilgjengelig. Har jobbet slik i to år nå, og kun en gang har det gått en hel måned uten oppdrag. Man kan få både enkeltdager og kortere eller lengre fulltids- og deltidsvikariater. Man har som sagt aldri noen garanti, men min erfaring er at det er mer sannsynlig at man får oppdrag enn at man ikke gjør det. Så er det klart at jo bedre jobb man gjør, jo større er sjansen for at man blir booket inn igjen. Dessuten er det som ellers i arbeidslivet en fordel at man er pålitelig og stiller opp når man har sagt at man kan Anonymkode: 7c07f...7c1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Jeg har akkurat fått min første jobb via Adecco. Tre måneders vikariat i 100% stilling. Jeg registrerte meg på Adeccos hjemmesider for en tid tilbake (CV, referanser, attester etc.) og da det dukket opp en interessant denne uka søkte jeg på den. Ringte et par dager etter jeg hadde søkt og fulgte opp siden det stod at de ønsket oppstart ASAP, men søknadsfristen er om to uker, og snakket med kontaktpersonen oppgitt i stilling, ble innkalt til møte med ham dagen etter og fikk jobben på møtet. Han sa rett ut at det lønte seg for meg at jeg var "på" og ringte, samt fleksibel og stilte til møte på kort varsel, kan starte raskt og jobbe i hele sommer siden jeg ikke har noen ferieplaner. Ut fra dette vil jeg si at det lønner seg å være "på". Anonymkode: 3534d...908
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå