AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Jeg er 28 år, har ett barn. Broren min er 23 og har ingen barn selv. Han har derimot blitt sammen med en tre år eldre dame som har to barn. Dama er kjempe hyggelig, fin og grei på alle måter, men ingen i familien ønsker at broren min skal bli stefar og bruke tid og penger, slik det medfører. Hvilke argumenter ville dere ha kommet med? Det er 1-2 måneder siden de møttes. Hun har ikke flyttet fra eksen sin, samværsavtale er ikke i boks. Barna er 3 og 1 år, dama har ingen utdanning og jobber i butikk. Han er ambisiøs, blir straks ferdig med master og tenker å gå videre med utdanning noen år til. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7f4ae...d3c
Populært innlegg Outlander Skrevet 27. juni 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Argumentet mitt er å passe på dere selv og slutte å blande dere inn på noe som har ingenting med dere å gjøre. Endret 27. juni 2018 av Outlander 59
Gjest Solanum Tuberosum Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Så flott at broren din har funnet ei dame som er kjempehyggelig, fin og grei på alle måter. Så kjipt at han har ei søster som deg, og en familie som deres. Gratulerer så mye til de nyforelskede ❤️
Fleur Delacour Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Merkelig innlegg. Hvilken relevans har det at det er "to barnsmødre" som skal svare? Og at du har et barn? Hvilken rett har dere til å blande dere inn? Endret 27. juni 2018 av Sukrin 16
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Outlander skrev: Argumentet mitt er å passe på dere selv og slutte å blande dere inn på noe som har ingenting med dere å gjøre. Forventet at den skulle komme. men jeg vil bare ikke han skal angre på en avgjørelse som dette. Det fins mange jenter på 20-25 uten barn. Friheten til å kunne bruke fritiden sin på å være ung, den er NÅ. Om det blir slutt mellom dem om 5-7år, så har liksom største delen av ungdomstiden gått. Det er nå han kan reise, dra på ferier, dyrke sport og underholdning og bruke penger på nettopp det. Med barn inn i bildet og såpass små barn, så vil det bli begrenset mulighet. Kanskje skal hun ha barna 60/40 og broren min hopper midt i hverdagen som tobarnsfar. Jeg vet hvor mye som følger med ett barn, og skulle ønske han ventet med dette til han fikk egne barn. TS Anonymkode: 7f4ae...d3c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forventet at den skulle komme. men jeg vil bare ikke han skal angre på en avgjørelse som dette. Det fins mange jenter på 20-25 uten barn. Friheten til å kunne bruke fritiden sin på å være ung, den er NÅ. Om det blir slutt mellom dem om 5-7år, så har liksom største delen av ungdomstiden gått. Det er nå han kan reise, dra på ferier, dyrke sport og underholdning og bruke penger på nettopp det. Med barn inn i bildet og såpass små barn, så vil det bli begrenset mulighet. Kanskje skal hun ha barna 60/40 og broren min hopper midt i hverdagen som tobarnsfar. Jeg vet hvor mye som følger med ett barn, og skulle ønske han ventet med dette til han fikk egne barn. TS Anonymkode: 7f4ae...d3c Din bror vil andre ting med livet sitt enn hva du vil at han skal bruke livet sitt på. Legger du deg opp i dette kan du risikere å miste han. Han er myndig, la han være i fred. Stakkars kjæresten hans, som skal bli tatt i mot av deg og familien din. Anonymkode: 73d3b...526 24
Gjest Kritt Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 28 år, har ett barn. Broren min er 23 og har ingen barn selv. Han har derimot blitt sammen med en tre år eldre dame som har to barn. Dama er kjempe hyggelig, fin og grei på alle måter, men ingen i familien ønsker at broren min skal bli stefar og bruke tid og penger, slik det medfører. Hvilke argumenter ville dere ha kommet med? Det er 1-2 måneder siden de møttes. Hun har ikke flyttet fra eksen sin, samværsavtale er ikke i boks. Barna er 3 og 1 år, dama har ingen utdanning og jobber i butikk. Han er ambisiøs, blir straks ferdig med master og tenker å gå videre med utdanning noen år til. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7f4ae...d3c Tror du bare må innse at din bror må gjøre sine egne erfaringer. Du bør også huske på at nettopp det at du forsøker å forhindre forholdet kan bidra til at de knytter seg mer til hverandre.
Zoey Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 Hvis du har et barn selv, mener du da at verdien din som person er redusert? Du er mindre verdt å være sammen med, tilbringe tid med.... Eller være glad i? La broren din være sammen med den han vil, enten det er ei på 19 som aldri har lest en bok og tror veldedighet er å donere neglelakkglass sin til mindre pene jenter, eller ei på fem år eldre med seks barn. Du kan bekymre deg for om ham om han drikker for mye, ødelegger karrieren sin, tar narkotika eller kjører for fort. Men å fjerne ham fra et forhold fordi DU tror han kan gjøre det bedre? Pøh. 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 Altså, joda, hun har barn og det finnes andre damer på hans alder som ikke har barn. Men nå er jo ikke det som er alternativer, er det? Det er henne han har lyst å være sammen med, så det er enten henne eller er han fortsatt singel. Da er det kanskje ikke så ille at de blir sammen? Bedre det enn han forblir singel, ettervert deprimert, og alene resten av livet, og uten noen barn verken egne eller adoptive. Sånn for å sette det på spissen. Anonymkode: 7b3d7...e9e 1
Arkana Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, Solanum Tuberosum skrev: Så flott at broren din har funnet ei dame som er kjempehyggelig, fin og grei på alle måter. Så kjipt at han har ei søster som deg, og en familie som deres. Gratulerer så mye til de nyforelskede ❤️ Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. 1
Gjest Solanum Tuberosum Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Jeg tenker - til og med kongehuset godtok ei alenemor, som hadde flørta med dop til og med - og så kan ikke du TS godta ei dame med barn fra før og ingen utdannelse? Om kongen kan, kan du også Se på Mette-Marit nå? Går jo kjempebra! Endret 27. juni 2018 av Solanum Tuberosum
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 Håper ikke den nye svigerinnen din har bruker på kg og leser dette... Dritbra start på det familieforholdet. Anonymkode: 72f97...a8a 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 Som tobarnsmor så kan jeg si at man kan ikke diktere livet til noen. Ikke barn engang, selv om de er små, så har de en egen vilje og en personlighet som er unik. Jeg vil tro at en voksen mann er enda vanskeligere å diktere. Ta deg sammen ts, han er en voksen mann. Å prøve å kontrollere han vil bare føre til at han trekker seg ut av familien. Anonymkode: 1b87c...f74 7
altflyter Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 Har du noensinne fått diktert hvordan du skal leve livet ditt? Gjerne i noe den personen ikke har noe med? Gjorde det at du fikk lyst til å endre måten du gjør ting på? Neppe. Du kan ikke fortelle andre hvordan de skal leve litt liv. Han må få gjøre sine egne valg og erfare om det viser seg å ha vært rett eller galt for ham. Ligg unna. Dette har du ingenting med å gjøre. Er ikke hans lykke det viktigste? Hvorfor bryr det deg hva han bruker pengene sine på? 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 Nå ble det stille fra TS gitt. Anonymkode: 190c3...297
Gjest Solanum Tuberosum Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble det stille fra TS gitt. Anonymkode: 190c3...297 Håper hun ble flau - og tenkte seg litt om 😄
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 Er dette verdier og holdninger du skal overføre til ditt eget barn? Han gjør som han vil, og det må være helt jævelig å han en familie som skal forsure livet hans. Dere dytter han ut ved å oppføre dere slik. Noen på jobbe på butikk. Vi kan ikke ha mastere alle mann. Anonymkode: 0ebe0...4f0 7
ViljaH Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 Det er broren din som skal leve med konsekvensene av sine valg, så da er det mest riktig at han står for valgene. Dere kan rådgi når spurt, men ikke bombardere ham i en kampanje. Hva om denne damen er hans livs kjærlighet, og han kutter fordi familien overtaler ham? Han vil bebreide dere, med rette, for å være ulykkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 Jeg er 2 barns mor, og skal fortelle deg, hvordan det er å være sammen med en yngre mann uten barn. Vi møttes da han var 25 år, og jeg 30 år. Har nå vært sammen i 3 år, og akkurat flyttet sammen. På fritiden så trener han og henger med kompiser, ellers er han sammen med meg. Han reiser på ferie med kompisene, bare han og jeg, og han, jeg og barna. Jeg er den som har ansvaret for mine barn. Ja, nå som han har flyttet inn, så hjelper han og til, men det er jeg som har hovedansvaret. Før vi flyttet sammen, var målet at han skulle bli kjent med, og venn med barna. Jeg synes det er svært viktig at vi har ett liv sammen, og ett liv utenom. Han skal jo ikke måtte gi opp kompiser, trening, gutteturer osv, bare fordi jeg har barn fra før. Går samboerskapet bra, så planlegger vi å prøve på ett felles barn om 1 års tid. Men her og har vi fått mye motstand fra hans familie og venner. Selv om jeg aldri har krevd noe av han. Og han får leve livet sitt som før og. Anonymkode: 619d2...f8c 6
Minlillelykke Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forventet at den skulle komme. men jeg vil bare ikke han skal angre på en avgjørelse som dette. Det fins mange jenter på 20-25 uten barn. Friheten til å kunne bruke fritiden sin på å være ung, den er NÅ. Om det blir slutt mellom dem om 5-7år, så har liksom største delen av ungdomstiden gått. Det er nå han kan reise, dra på ferier, dyrke sport og underholdning og bruke penger på nettopp det. Med barn inn i bildet og såpass små barn, så vil det bli begrenset mulighet. Kanskje skal hun ha barna 60/40 og broren min hopper midt i hverdagen som tobarnsfar. Jeg vet hvor mye som følger med ett barn, og skulle ønske han ventet med dette til han fikk egne barn. TS Anonymkode: 7f4ae...d3c Dette er da noe han velger helt selv. Det eneste du risikerer ved å følge opp det du mener i dette innlegget er krangling og uvennskap. Kanskje de er sjelevenner, hvem vet? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå