Gå til innhold

Trangsynte venstrepolitiske mennesker på Tinder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Hvis du ikke er feminist, swipe til venstre".

"Hvis du var fornøyd med siste stortingsvalg, swipe til venstre".

"Freppere, swipe til venstre".

...og så videre og så videre.

Jeg syns jeg ser dette hele tiden på Tinder. Altså, trangsynte venstrepolitiske mennesker som er livredde for at noen kanskje skal komme og utfordre fordommene deres litt. Jeg sweiper selvsagt høflig til venstre, men det irriterer meg allikevel at noen kan være så trangsynte at de ikke tåler å ha noen i sin umiddelbare omkrets som mener noe annet enn dem selv. Hvordan skal man i det hele tatt kunne vokse mentalt og intellektuelt når man er så opptatt av å flykte inn i sitt eget ekkokammer at man må få det med i en Tinder-profil?

Jeg har fortsatt til gode å se noen på høyresiden av politikken skrive tilsvarende ting: "Hvis du er sosialist, swipe til venstre". "Hvis du er feminist, swipe til venstre". "Hvis du syns Gahr Støre er en bra fyr, swipe til venstre". 

Man skulle liksom tro at det å tåle at andre har andre meninger, og være i stand til å diskutere slike ting på en voksen, åpen og respektabel måte, var en del av det å bli voksen, en del av det å vokse og bli klokere. Men nei, her er det snakk om folk som i en alder av 30-40 enda ikke har klart å vokse av seg den blinde, ungdomslige overentusiasmen som gjør at man er 100% overbevist om at man har rett i alle ting hele tiden.

Anonymkode: 01c9a...5f4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt ok å være uenige i visse ting, men er noen ting som det bare ikke går an å være uenige om i et forhold, så hvorfor bruke tid på de som da har et så annerledes syn på de tingene? 

Anonymkode: 2dd0e...77f

• Liker 9
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg er faktisk litt enig med deg, og jeg synes selv det er turn off når folk på venstresiden dømmer partier, og folk som stemmer på partiene fra høyresiden nord og ned. Jeg tilhører venstresiden selv, men det betyr ikke at jeg synes all politikk fra høyre, venstre osv er dårlig. Samtidig tenker jeg at hvilket parti man stemmer på i stor grad er avhengig av miljøet man er vokst opp i, og foreldre. Mine foreldre vokste opp etter krigen hvor velferden i Norge ikke var særlig høy. Jeg har på en måte fått det inn med teskje hvor viktig det er at alle har mulighet til å komme i jobb, at det ikke er for store forskjeller, at arbeidere har sterke rettigheter osv. Kommer man fra en høyre familie er det nok større fokus på lavere skatter, mindre naving osv. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er jo helt ok å være uenige i visse ting, men er noen ting som det bare ikke går an å være uenige om i et forhold, så hvorfor bruke tid på de som da har et så annerledes syn på de tingene? 

Anonymkode: 2dd0e...77f

Hvilke ting er det du mener er så "uforenelig" mellom en Frp'er og en Sv'er, en sosialdemokrat og en annen sosialdemokrat?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

#krenka2018

Anonymkode: 9ce3a...c34

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er disse du sveiper da?

Jeg sveiper bare kvinner mellom 26-35 og har aldri sett en eneste.

Anonymkode: 44f17...060

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes jeg er gode tinderkommentarer. Er man kvinne på tinder så bør man jo skrive kommentarer for å sile vekk flest mulig menn man ikke ønsker å date eller chatte med.  De fleste kvinner vil kunne matche med alt for mange menn slik de aldri hadde hatt sjans til å chatte med eller date alle. 

Forstår ikke hvorfor det skal være noe verre å sile vekk menn fordi de ikke er feminister enn etter hvor pene de er på bildene. 

Det handler vel heller neppe om at de aktuelle kvinnene ikke tåler at noen er uenige med dem. Det handler vel om om å ha noen like grunnverdier. Man kan jo ha diskusjoner selv om man har like grunnverdier.  Ikke alle feminister er enige og man kan diskutere mye annet enn feminisme. 

Selv ville jeg aldri datet en nazist. Betyr ikke at jeg ikke kan være sammen med en som er uenig med meg. 

Endret av Judas Iskariot
  • Liker 11
Skrevet

Det er så forferdelig talentløst å enten helle til venstre eller høyre - Ta det beste fra begge sider istedet!

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å skrive «politisk korrekt feminazi» på tinderprofilen min for å luke ut freppere. Problemet er at da får jeg kanskje mange sinte meldinger om «jævla sosialistsvin» osv. 

Anonymkode: cf7b0...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Faktum er at den jevne FRP'er er mer ignorant, uhøflig, harry og generelt mer ulekker enn de som stemmer på venstresida. Tinder er et kjøttmarked og hvem vil vel på date med en tjukk rasist/kvinnemishandler som har hentesveis?

Anonymkode: f64cc...3cf

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faktum er at den jevne FRP'er er mer ignorant, uhøflig, harry og generelt mer ulekker enn de som stemmer på venstresida. Tinder er et kjøttmarked og hvem vil vel på date med en tjukk rasist/kvinnemishandler som har hentesveis?

Men ELLERS har du det bra? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det er en ting som er sikkert, så er det at det er langt flere folk/mannfolk på høyresiden som er i mot feminisme, tror ikke kvinner kan gjøre like bra osv. Derfor er det et litt mer realistisk syn fra venstresiden. Og hvis du blir så provosert av at det står slike ting der, vil det bare si at du tydeligvis lever i en tankegang som de hadde på 50-tallet, hvor kvinner blir nedsett og lås hjemme for å ta vare på unger og oppvask. Høyresiden er et ganske godt eksempel på trangsynte folk.

Anonymkode: e097f...6ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du sammenblandet FRP'ere og slike som deg selv, godhetstyranner, på venstresiden som elsker å rakke ned på andre ;)

Anonymkode: b8aed...28a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns jeg ser dette hele tiden på Tinder. Altså, trangsynte venstrepolitiske mennesker som er livredde for at noen kanskje skal komme og utfordre fordommene deres litt. Jeg sweiper selvsagt høflig til venstre, men det irriterer meg allikevel at noen kan være så trangsynte at de ikke tåler å ha noen i sin umiddelbare omkrets som mener noe annet enn dem selv. Hvordan skal man i det hele tatt kunne vokse mentalt og intellektuelt når man er så opptatt av å flykte inn i sitt eget ekkokammer at man må få det med i en Tinder-profil?

Jeg har fortsatt til gode å se noen på høyresiden av politikken skrive tilsvarende ting: "Hvis du er sosialist, swipe til venstre". "Hvis du er feminist, swipe til venstre". "Hvis du syns Gahr Støre er en bra fyr, swipe til venstre". 

Man skulle liksom tro at det å tåle at andre har andre meninger, og være i stand til å diskutere slike ting på en voksen, åpen og respektabel måte, var en del av det å bli voksen, en del av det å vokse og bli klokere. Men nei, her er det snakk om folk som i en alder av 30-40 enda ikke har klart å vokse av seg den blinde, ungdomslige overentusiasmen som gjør at man er 100% overbevist om at man har rett i alle ting hele tiden.

På Tinder er jeg ikke interessert i å finne noen å krangle med, men en potensiell partner. Og det eneste alle de jeg Virkelig har likt tidligere har hatt til felles er at de ikke er FrP-tilhengere. 

Jeg kunne dermed lett ha hatt det med i min profiltekst. Jeg har riktignok ikke det. 

Jeg tror heller ikke jeg «vokser mentalt» av å date en frper 😂😂😂😂

Vil heller være «evig ungdomslig overentusiastisk». (Forresten så beviser det at du beskriver venstrepolitiske mennesker slik nettopp at du selv er en type som mener at du selv har 100% rett hele tiden) 

Anonymkode: 0b122...909

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er en ting som er sikkert, så er det at det er langt flere folk/mannfolk på høyresiden som er i mot feminisme, tror ikke kvinner kan gjøre like bra osv. Derfor er det et litt mer realistisk syn fra venstresiden. Og hvis du blir så provosert av at det står slike ting der, vil det bare si at du tydeligvis lever i en tankegang som de hadde på 50-tallet, hvor kvinner blir nedsett og lås hjemme for å ta vare på unger og oppvask. Høyresiden er et ganske godt eksempel på trangsynte folk.

96% av menn er imot feminisme da de ikke er feminister, men jeg vol tro at 100% av de er for egalitarianisme. Selvsagt blir man provosert av at folk åpenlyst sier at de kun vil date folk som diskriminerer basert på kjønn. Det høres jo ut som du også hører til den delen som ikke heller vil date feminister, så jeg skjønner ikke helt poenget ditt her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

96% av menn er imot feminisme da de ikke er feminister, men jeg vol tro at 100% av de er for egalitarianisme. Selvsagt blir man provosert av at folk åpenlyst sier at de kun vil date folk som diskriminerer basert på kjønn. Det høres jo ut som du også hører til den delen som ikke heller vil date feminister, så jeg skjønner ikke helt poenget ditt her.

Ingenting av det jeg skrev høres ut som jeg er i mot feminisme. Jeg vil putte meg selv i midten av for og mot, fordi jeg syns mange kvinner misforstår hele konseptet av å være feminist. Og hva er greien med at menn er i mot feminisme? Flesteparten vet jo egentlig ikke hva det står for.

• Liker 1
Skrevet

En kan jo tenke seg hva slags menn mange av disse ender opp med å matche med da, gitt at når en har silt vekk menn som ikke er feminister (det overveldende flertallet av menn) og er ærlige nok til å sveipe vekk sitter en igjen med de som er mindre ærlige og kanskje har dårligere hensikter, de som er "feminister" og de veldig få som reelt sett mener å være feminister. Jeg tror fort sjansen for å ende med menn som ikke liker deg men kun vil ha sex er ganske mye større med en slik profil. 

Skrevet

Jeg ser like mange profiltekster med "stemmer du SV kan du sveipe til venstre" som "er du frepper kan du sveipe til venstre" og det syns jeg er helt ok. Uansett hva/hvem man søker på Tinder, så er man etter noen man har noe til felles med så da må man sile ut folk basert på f.eks politikk, religion, kosthold eller andre ting. Ser ikke at det skal være noe "verre" enn profiltekster som:

▪"Du må være minst 10cm høyere enn meg"
▪"Du bør være flink på kjøkkenet"
▪"Jeg er kristen og ønsker at du har de samme gode verdiene som meg 😊"
▪"Om du har bilde av deg selv på jakt kan du sveipe til venstre".
▪"Er veganer 🥑🌱 "

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet. Er ikke Tinder en dating app? I såfall vil vel de fleste finne likesinnede. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...