Gjest HankySpanky Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Hepp! Som et preventivt tiltak for bedre helse, synes jeg man burde ha en samlingstråd for dumme, latterlige og ganske meningsløse (og gjerne dyre) treningsformer som spesielt kvinner men også noen menn tenderer til å hive seg på. Ofte i den tro at man blir slank, pen og velstelt ved å "trene", uten å bli svett eller sliten, en aktivitet som egentlig dekkes av en gåtur på 10 minutter til og fra treningsstudio. Disse aktivitetene er gjerne ispedd kul musikk og fete moves og spreke antrekk. Vi kan jo starte med det som i utgangspunktet virker som en ok ting å gjøre, inntil man ser at kroppen egentlig ikke beveger seg stort mens bena flyr veggimellom pga kraftoverføringen fra trampolinen. Saklig informasjon om effekter: https://well.blogs.nytimes.com/2015/01/16/ask-well-is-rebounding-good-exercise/ Kom gjerne med flere eksempler men link til informasjon, under forutsetning at dette ikke er basert på at de som skriver informasjonen har økonomiske interesser i å selge produktet eller tjenesten.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Har du prøvd å hoppe på trampoline? Sjekka pulsen når du hopper på trampoline? Hopp på trampoline i 30 min med pulsklokke og så kan du komme tilbake og si om du fikk opp pulsen og brente noen kcal. Anonymkode: 3c205...e0c 10
Gjest HankySpanky Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Regnet med at surposter kommer, les artikkelen før du kommenterer. 15 knebøy med 20 kg forbruker mer energi en det tullet der og gir det betraktelig høyere puls, har du prøvd det? Ja, ALLE har hoppet på trampoline, det er gøy, men det du ser i den videoen er ikke trening, det er tull.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 18 minutter siden, HankySpanky skrev: Regnet med at surposter kommer, les artikkelen før du kommenterer. 15 knebøy med 20 kg forbruker mer energi en det tullet der og gir det betraktelig høyere puls, har du prøvd det? Ja, ALLE har hoppet på trampoline, det er gøy, men det du ser i den videoen er ikke trening, det er tull. Nå har jeg veldig sans for ideen bak denne tråden; det er mye rart rundt. Imidlertid vil jeg si at selv om treningen du linket til i videoen ser latterlig ut så er det ikke tull. Den er rimelig intens. Jeg garanterer makspuls i løpet av kort tid. Anonymkode: c9e0b...70c 5
OPIgirl Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 For en merkelig tråd. Når ble det latterlig å trene? TS er sikkert en latsabb som ikke gidder å bevege seg. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Kanskje ikke helt hva som er trådens tema, men her er en bisarr japansk kombinasjon av språkundervisning og trening. Jeg kan ikke la være å se på. https://www.youtube.com/watch?v=rhTQrqyiHK0 Anonymkode: c9e0b...70c 1
Lauv Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 4 minutter siden, OPIgirl skrev: For en merkelig tråd. Når ble det latterlig å trene? TS er sikkert en latsabb som ikke gidder å bevege seg. Jeg vil nok si at det ble latterlig når Prancerscise ble introdusert. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, OPIgirl said: For en merkelig tråd. Når ble det latterlig å trene? TS er sikkert en latsabb som ikke gidder å bevege seg. Kanskje du burde lese det TS skriver og linker til før du kommenterer...? Anonymkode: 0b0f2...d44
Ms. Steele Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Lauv skrev: Jeg vil nok si at det ble latterlig når Prancerscise ble introdusert. Ha ha ha, dævver 😄 Sikkert fin trening for de som trenger å komme seg litt ut av sofaen, men jeg klarer ikke å unngå å få fokuset vekk fra den cameltoen 🤣 4
Gjest HankySpanky Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 25 minutter siden, OPIgirl said: For en merkelig tråd. Når ble det latterlig å trene? TS er sikkert en latsabb som ikke gidder å bevege seg. Trening er ikke latterlig, hvorfor kommer du med stråmanns-argumentasjon, kan du lese? Det er ikke latterlig å trene men man kan definitivt trene latterlig, hele tråden er om treningsformer som IKKE gir deg en døyt og som faktisk ER latterlig, følg med i timen.
Gjest HankySpanky Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Shake weight, en klassiker, der du kjøper en maskin som gjør jobben med å vibrere(?) og som promoteres av personer som har trent på helt andre måter og spist diverse mat og kanskje supplement for å få kroppen. Bevist flere ganger at dette ikke fungerer, at den vibrerer spiller ingen rolle, får lik effekt av å løfte en tilsvarende tung, helt vanlig dumbell. Utprøvd og testet på skikkelig vis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3763318/ Endret 27. juni 2018 av HankySpanky
abc123detvardet Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å hoppe på trampoline? Sjekka pulsen når du hopper på trampoline? Hopp på trampoline i 30 min med pulsklokke og så kan du komme tilbake og si om du fikk opp pulsen og brente noen kcal. Anonymkode: 3c205...e0c Har hatt trampoline i 18 år og har minst 1000 timer på trampoline. Hoppe på trampoline i 30 minutter er ikke slitsomt...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke helt hva som er trådens tema, men her er en bisarr japansk kombinasjon av språkundervisning og trening. Jeg kan ikke la være å se på. https://www.youtube.com/watch?v=rhTQrqyiHK0 Anonymkode: c9e0b...70c 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 JEG TISSER NESTEN PÅ MEG!!! HA HAHAHAHA!!!! 😂😂😂😂 Anonymkode: 19267...7cf
Gjest HankySpanky Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 Ab lounge Sit-ups er ikke den mest effektive øvelsen og med Ab Lounge, gjør du den helt uvirksom. Dersom alt som kreves, er skifte av tyngdepunkt for å endre stilling på et tilnærmet friksjonsfritt underlag, hjelper det ikke at man flakser rundt som en kråke. Dette er et prinsipp man kan benytte på alle disse teite produktene.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 4 timer siden, HankySpanky skrev: Regnet med at surposter kommer, les artikkelen før du kommenterer. 15 knebøy med 20 kg forbruker mer energi en det tullet der og gir det betraktelig høyere puls, har du prøvd det? Ja, ALLE har hoppet på trampoline, det er gøy, men det du ser i den videoen er ikke trening, det er tull. Så alle som er uenig med deg er sur? Hmm, interessant. Jeg trener særdeles mye knebøy, men pulsen blir aldri så høy som når jeg hopper på trampoline med tantebarna. Prøv det. Anonymkode: 3c205...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå