AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Ok, så jeg har en nabo, i ett hus med to leiligheter, altså vegg i vegg. Hun er hjemme i permisjon med en baby, og er alenemor. Hun har fortalt at de står opp mellom 6 og 7, og at ungen sover litt igjen i 9-tiden. Den tiden bruker hun på husarbeid, blant annet å støvsuge. Hun har jo vært vant til at vi er på jobb da, så det har jo ikke vært noe problem. Men nå er det ferie, og jeg er hjemme, og må innrømme at jeg liker å sove litt lengre på morgenen. Hun har ofte vinduet åpent når hun holder på, fordi hun lufter matter og dyner og diverse samtidig, for å få unne mest mulig sier hun. Jeg vet at hun bruker alle "pausene" når ungen sover på husarbeid, eller å dusje eller spise. Og jeg beundrer henne virkelig! Jeg kan bare forestille meg at det må være tøft å være alene og aldri ha noe avlastning, og jeg skjønner at hun vil gjøre mest mulig på dagtid så hun kan slappe av litt når ungen har lagt seg. Men hun støvsuger altså minst annenhver dag, kl 9!! Hun sier at hun liker å ha gulvet rent siden ungen ligger der og leker, og det er greit nok, men hvor mye støv og skitt klarer to stykker å lage på to dager!? Hun sier hun bare bruker tørrmopp av og til for å ikke forstyrre oss. Hun er skikkelig grei, og jeg liker henne godt, så jeg er redd for at hun skal ta det ille opp om jeg ber henne vise litt mer hensyn på morgenen. Selv om hun har vært våken i mange timer betyr ikke det andre har det! Er jeg veldig kjip om jeg ber henne drøye akkurat støvsugingen litt?? Anonymkode: 28b1f...8ed 1
Populært innlegg Fleur Delacour Skrevet 27. juni 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juni 2018 Ja det synes jeg du skal la være. Støvsuging i 9-tiden er helt innenfor. 67
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Sukrin skrev: Ja det synes jeg du skal la være. Støvsuging i 9-tiden er helt innenfor. På den andre siden så kan denne naboen risikere at andre igjen ikke tar hensyn til at barnet hennes legger seg tidlig, og begynne å klippe plenen, støvsuge, hamre og spikre på kvelden og fram til kl. 22:00/23:00. Sånn bare for å statuere eksempel på at alle kan ha behov for at det tas hensyn til hverandre. Anonymkode: 3e3de...4f1 20
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Ikke si ifra, klokka ni er innafor å støvsuge. Om det hadde vært hamring osv hadde jeg forstått deg mer. Om hun liker å ha det rent er hennes sak, det er ikke opp til deg hvor ofte det er nødvendig å støvsuge. Anonymkode: 5a4f5...49b 18
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På den andre siden så kan denne naboen risikere at andre igjen ikke tar hensyn til at barnet hennes legger seg tidlig, og begynne å klippe plenen, støvsuge, hamre og spikre på kvelden og fram til kl. 22:00/23:00. Sånn bare for å statuere eksempel på at alle kan ha behov for at det tas hensyn til hverandre. Anonymkode: 3e3de...4f1 Ta hensyn ja, men etter min mening skulle det ikke være noen spesiell grunn til å ikke kunne støvsuge i 9-tiden. Anonymkode: 82410...482 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta hensyn ja, men etter min mening skulle det ikke være noen spesiell grunn til å ikke kunne støvsuge i 9-tiden. Anonymkode: 82410...482 Om ts ønsker å sove lenger i ferien, bør det ikke være noe problem at naboen tar hensyn i de få ukene. Selv om du mener at man bør ha stått opp til kl. 09:00, så er det andre som mener noe annet. Å ta hensyn går begge veier. Anonymkode: 3e3de...4f1 8
Gjest Reputation Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 Kl 9 er ikke så tidlig som man liker å tro. Dette er en kamp som rett og slett ikke er verdt å ta. Tenk hvis hun da begynner å klage på at du ser på tv, har besøk osv på kvelden fordi det er "sent". Er det virkelig vits å ødelegge et godt naboforhold fordi du vil sove lenger enn til kl 9?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om ts ønsker å sove lenger i ferien, bør det ikke være noe problem at naboen tar hensyn i de få ukene. Selv om du mener at man bør ha stått opp til kl. 09:00, så er det andre som mener noe annet. Å ta hensyn går begge veier. Anonymkode: 3e3de...4f1 Selvfølgelig er det mange meninger. Sikkert derfor hun spør. Anonymkode: 82410...482 1
Meadow Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 Kl 9 er ikke tidlig, hadde det vært kl 6 så hadde jeg vært enig. Bruk ørepropper! 19
Wenda Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 Trodde det skulle være snakk om tidlig jeg. Altså 6-7 tiden. Klokka 9 er er det helt innafor å støvsuge. Da putter man heller propper i øra om man vil sove lengre 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 Ha sov-i-ro på nattbordet, å putt i ørene om støvsugingen forstyrrelser. Klokken ni burde folk kunne støvsuge på en ukedag. Helgene kan du ymte frempå at du liker å sove lenge. Hvor lenge kan hun egentlig holde på å støvsuge, er vel ikke støy som står på flere timer heller? Anonymkode: 218a6...438 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så jeg har en nabo, i ett hus med to leiligheter, altså vegg i vegg. Hun er hjemme i permisjon med en baby, og er alenemor. Hun har fortalt at de står opp mellom 6 og 7, og at ungen sover litt igjen i 9-tiden. Den tiden bruker hun på husarbeid, blant annet å støvsuge. Hun har jo vært vant til at vi er på jobb da, så det har jo ikke vært noe problem. Men nå er det ferie, og jeg er hjemme, og må innrømme at jeg liker å sove litt lengre på morgenen. Hun har ofte vinduet åpent når hun holder på, fordi hun lufter matter og dyner og diverse samtidig, for å få unne mest mulig sier hun. Jeg vet at hun bruker alle "pausene" når ungen sover på husarbeid, eller å dusje eller spise. Og jeg beundrer henne virkelig! Jeg kan bare forestille meg at det må være tøft å være alene og aldri ha noe avlastning, og jeg skjønner at hun vil gjøre mest mulig på dagtid så hun kan slappe av litt når ungen har lagt seg. Men hun støvsuger altså minst annenhver dag, kl 9!! Hun sier at hun liker å ha gulvet rent siden ungen ligger der og leker, og det er greit nok, men hvor mye støv og skitt klarer to stykker å lage på to dager!? Hun sier hun bare bruker tørrmopp av og til for å ikke forstyrre oss. Hun er skikkelig grei, og jeg liker henne godt, så jeg er redd for at hun skal ta det ille opp om jeg ber henne vise litt mer hensyn på morgenen. Selv om hun har vært våken i mange timer betyr ikke det andre har det! Er jeg veldig kjip om jeg ber henne drøye akkurat støvsugingen litt?? Anonymkode: 28b1f...8ed Se å kom deg opp om morgenen og gjør noe fornuftig i stedet for å sove til langt på dag! Å sove til etter kl. 9 har jeg ikke gjort på årevis! Skjerpings! Anonymkode: f5bee...bcd 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se å kom deg opp om morgenen og gjør noe fornuftig i stedet for å sove til langt på dag! Å sove til etter kl. 9 har jeg ikke gjort på årevis! Skjerpings! Anonymkode: f5bee...bcd Deg om det. Ts må da kunne sove lenger om h*n vil, uten å få pepper for det. Alle er ikke som deg vet du. Anonymkode: 3e3de...4f1 24
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Ts må da kunne sove lenger om h*n vil, uten å få pepper for det. Alle er ikke som deg vet du. Anonymkode: 3e3de...4f1 Poenget er at det blir latterlig å klage på "naboen bråker så jeg ikke får sove til kl. 12 som jeg pleier!" Anonymkode: f5bee...bcd 4
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 Hun har en nyfødt, og det du tenker på er stakkars deg som ikke får sove etter kl. 9?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 Du kan jo alltid ta det over en samtale - ser ikke problemet. Anonymkode: cb756...325
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 Hun gjør ting når barnet hennes sover. Innenfor normal tid på dagen. Dette må du bare takle! Du har en super nabo bortsett fra at hun støvsuger når du vil sove i ferien. Lukk vindue, ha ørepropper, headsett med støyreduksjon. Det kunne js vært verre. En baby som gråt tidlig morgen og natt. Anonymkode: 86566...664 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #19 Skrevet 28. juni 2018 Trodde naboen støvsuget i 6-7 tiden jeg..men kl 9?! Det er jo formiddagen! Anonymkode: 42581...3b2 12
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 Jeg syns 9 er tidlig i ferien, og hadde lett spurt om hun i hvert fall kunne vente til 10 enkelte dager. Det er dette med å få våkne av seg selv, som er det magiske med å ha ferie. Å våkne av støvsuging hver dag, høres slitsomt ut. Man får ikke den følelsen av å være helt uthvilt. Jeg syns du absolutt kan spørre, så lenge du holder tonen lett, og ikke anklagende. Jeg spurte naboen i fjor, om de kunne vente med å sende ungene ut til kl. 10 på søndager. Det var null problem, og de var glad for at jeg spurte, i stedet for å bare irritere meg. Irritasjon tærer på godt naboskap. Anonymkode: df916...6f4 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå