Gå til innhold

Jeg er introvert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og blir sett på som sær og sjenert. Men jeg er ikke det, det er veldig vanskelig for de rundt meg å for stå, hva det vil si å være introvert. Andre introverte med samme eller lignende problemer ?

Anonymkode: 8d21f...cb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og blir sett på som sær og sjenert. Men jeg er ikke det, det er veldig vanskelig for de rundt meg å for stå, hva det vil si å være introvert. Andre introverte med samme eller lignende problemer ?

Du er en blå sommerfugl.

Anonymkode: 05878...d9c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er en blå sommerfugl.

Anonymkode: 05878...d9c

Hva mener du ?

Skrevet

Jeg er også introvert. Vi er ikke uvanlige, men bare vanskelig å finne. Nettopp fordi vi er ikke så veldig sosiale :) 

Jeg drar gjerne på en fest en gang i måned for å være sosial i 3-4 timer, men da har jeg brukt opp "sosialkvoten" min og ønsker heller å være i fred. Det betyr ikke nødvendigvis at vi hater å være sosial, men vi trenger å være i fred for å fylle opp "sosialkvoten" før vi orker å være ute igjen.

Hos utadvendte folk fungerer kvoten helt omvendt. De trenger å være sosial for å fylle opp kvoten slik at de klarer å hvile (mens vi introverte trenger hvile for å fylle opp kvoten). Utadvendte blir helt gale om de ikke er sosiale på en stund, mens vi introverte blir helt gale om vi er sosiale hele tiden.

Hvis man forklarer ting til hverandre, kan man kanskje finne ut en mellomløsning. Utadvente kan fort oppfatte introverte som asosiale (noe som ikke er sant). Men det er ikke lett å få det til å fungere. Om man har en forståelse for hverandres behov, blir det lettere.

Man kan jo også alltid finne seg introverte venner - men problemet er å finne et tidspunkt hvor begge introverter "orker" å gå ut. Jeg har dette "problemet" med en introvert venn. Når jeg orker, orker hun ikke, når hun orker, orker jeg kanskje ikke. Men vi forstår hverandre godt :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...