AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Jeg har et par venninder som er blitt uføretrygdet pga slitasje i kropp og pga alder og erfaring er umulig å omskolerer . Jeg vet de sliter litt med helse men egentlig ikke så mye mere en de fleste. De har daglig flotte middage blider av de flotteste retter de har laget. Og ganske ofte ute til lunsj med " beste ninna" si. Ut med båten eller i parker nå i sommer . Og self alt er dokumentert på face. Med 100 og ørten selfi frisør og negler . 1 gang i mnd. Jeg jobber 100 og 100 alene med barn. Jeg er så sliten. Mat kasse fra proviant duger. Og orker knapt å gjøre noe etter unger sover. Ja jeg vet dette er misunnelig og jeg vet de sikkert har dårlige dager. Men jeg jobber meg halvt ihjel og prioriter unger i steden for hår. Når blir det min tur. Ps lunsj med venninder kan jeg bare glemme . Har ikke tid til venner så de er borte. Ja jeg er nå jævlig bitter. Sukk Anonymkode: 1d1da...6e1
Kalevala Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Mute dem du. Så slipper du å se det, og kan heller oppsøke profilen deres en gang i blant hvis du ønsker å oppdatere deg på hva de driver med. 5
Meadow Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Du kan jo slutte å bruke Facebook, så slipper du å se bilder av at andre har det tilsynelatende bedre enn deg. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Du vet jo ikke hva de sliter med, som de ikke legger ut. I dag er det faktisk svært vanskelig å bli ufør. Jeg er enslig mor til 2, har vært syk siden 2002, og vært i Nav systemet siden da. Jeg har noen fysiske sykdommer, som er dokumentert gjennom blodprøver, og da ser man og alvorlighetsgraden. Spesialistene der, skjønner ikke hvordan jeg i det hele tatt klarer å ta meg av barn mine. Så har jeg en psykisk diagnose, som og alene kunne gitt meg uføretrygd. Men nei, selv etter 16 år, så får ikke jeg uføretrygd ennå. Jeg gråter hver dag, for jeg vet ikke hvor lenge til jeg klarer dette. Takk og pris så er barna mine nå store. Ellers hadde jeg aldri klart å ta meg av de. Anonymkode: 04a4b...37c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Har du noen gang tenkt over at disse damene har et ganske tomt liv når de må dokumentere at de ordner hår og negler? De må fylle dagene med noe. Mange skammer seg over at man ikke kan jobbe, forsørge seg selv og bidra i samfunnet. De finner andre mestringsstrategier. Siden de tror at negler, hår og lunsj med venninner er det som er livet og som gjør andre misunnelige, er det det det poster. Sier som de andre her; om du ikke tåler å se det kan du enten mute dem eller begrense Facebookbruken. Du kunne jo heller bruke nett-tiden på å invitere med noen på lunsj? Anonymkode: c56ef...a0d 2
Apekatten Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Du kan jo slutte å følge de på SoMe, så er problemet løst.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Nei gud forby at de uføre har det hyggelig og viser seg fram og ikke sitter hjemme og ruger på smerter og skam. Det rimte til og med 🌞 Anonymkode: 1481b...7bb
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 Slutt å følge de davel... Anonymkode: 59bb0...0bc
Vera Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 Så det du sier er at du skulle ønske du var så syk at du ikke kunne jobbe? For det er nemlig kravet for å få uføretrygd. Du kan trøste deg med at størstedelen av Norges befolkning som er i småbarnsfasen er akkurat like utslitt som deg, og hverken har råd eller tid til neglestell og hårpleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå