AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Vi fikk en ny sjef for en mindre stund siden og han startet sine første dager med å si «bitch» om en av de ansatte. Dernest snakket han i lunchen støtt og stadig om sin samboer og sa noe som var for privat. »Første arbeidsdag» hadde han med moren sin på jobb...(!) Han startet også de to første ukene med å si «Nå er vi et team, dere!» Han forsøker stadig med en svært tillært «hallo og et svært påklistret smil (som varer ganske kort). Han snakker kun med mennene på jobb, ikke kvinnene. Kun hvis kvinner selv tar initiativet til å si noe. Han virker nokså uerfaren til tross for at han liksom skal ha hatt noe ledererfaring fra før av. Ledelse tolkes av ham som «nå kan jeg beordre, gi instrukser og blande meg inn og endelig fortelle hvordan jeg vil ha det». Han har fått ansatte med seg på sine politisk korrekte syn og de som har andre holdninger blir ikke likt. Et par kollegaer som er faglig flink og hyggelige, samt har godt rykte blant kundene, blir nå ignorert av ham fordi de ikke liker hverandre. Han kan ikke noe om innholdet i hva jobbene gjør. Ennå verre, han har ikke lurt på noe eller stilt spørsmål heller...alt i alt virker han som en sur, pirkete, gretten «gubbe». Selv tror han at han er kul. Hva gjør man med slike wanna be-«sjefer»? Det er de ansatte som må finne seg andre jobber? Anonymkode: 00767...85b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 En sjef har alltid en annen sjef. Skriv en klage til tillitsvalgt som kan ta det opp på ett møte, eller lever skriftlig til høyeste holdt at slik oppførsel er uakseptabelt for en sjef Anonymkode: 2d24f...f3f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Hvis han forventer at alle er enige med ham politisk, burde han ha vett til å velge seg et annet parti enn Venstre Anonymkode: 28392...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå