UnderCover Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 (endret) Altså. Ærlig talt... Og disse ansettes i Gjensidige???? Jeg har svart tilbake, med en anmerkelse ang "hvem som skal være hvilket" jeg klarte ikke å dy meg. Dessuten så er dette rett og slett skammelig 🙈🙈🙈🙈🙈 Edit: hvilken og hvilket rotet seg litt opp, oppi all iveren. Takk @thekitten Endret 28. juni 2018 av UnderCover En bombe skriveleif av meg selv 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Likevel har du en del feil selv... Anonymkode: 5ba9f...ef7 4
UnderCover Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2018 På 27.6.2018 den 3.03, AnonymBruker skrev: Likevel har du en del feil selv... Anonymkode: 5ba9f...ef7 Men jeg sitter ikke som saksbehandler på Gjensidige. 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, UnderCover skrev: Men jeg sitter ikke som saksbehandler på Gjensidige. Hva jobber du med da som ikke har behov for rettskriving i hverdagen? (Som likevel kan rakke ned på andre.) Anonymkode: 5bdea...69a 3
UnderCover Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med da som ikke har behov for rettskriving i hverdagen? (Som likevel kan rakke ned på andre.) Anonymkode: 5bdea...69a Insekter.. Ja, jeg står for at man faktisk må skrive helt riktig, om man sitter som saksbehandler. Men kanskje du også skriver hvem konto, spørre hun, hva bil osv. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Flaut å faktisk sende mail og rette på skrivefeilene til en saksbehandler. Skikkelig flaut. Og ikke minst ufattelig frekt. Anonymkode: 610f1...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 På 27.6.2018 den 1.50, UnderCover skrev: Altså. Ærlig talt... Og disse ansettes i Gjensidige???? Jeg har svart tilbake, med en anmerkelse ang "hvem som skal være hvilken" jeg klarte ikke å dy meg. Dessuten så er dette rett og slett skammelig 🙈🙈🙈🙈🙈 Noen har bedt et barnehagebarn om å gjøre mamma eller pappas jobb ser jeg. Anonymkode: 9f368...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, UnderCover skrev: Insekter.. Ja, jeg står for at man faktisk må skrive helt riktig, om man sitter som saksbehandler. Men kanskje du også skriver hvem konto, spørre hun, hva bil osv. Nei, jeg klarer fint å ordlegge meg rett, uten å mobbe andre som sliter med det. Anonymkode: 5bdea...69a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg klarer fint å ordlegge meg rett, uten å mobbe andre som sliter med det. Anonymkode: 5bdea...69a Det handler ikke om mobbing, men om korreksjon. Hvis ingen forteller dem at det de gjør er helt bak mål, så ser fremtiden like mørk ut. Anonymkode: 9f368...1eb 11
Ardwinna Skrevet 28. juni 2018 #10 Skrevet 28. juni 2018 Så hårsåre enkelte er her inne. Typisk at noen må dra mobbe-kortet så snart man kommenterer skrivefeil. Jeg ville nok ikke ha rettet på saksbehandleren men jeg er helt enig i at man burde kunne forvente av en saksbehandler at hun/han har rettskrivingen i orden. Å skrive "hvem kontonummer" er ikke dysleksi heller, det er ren slurv. Det blir som om saksbehandleren hadde skrevet på dialekt. 14
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 Og vips - der var alle språkslurverne på plass for å kritisere TS. Anonymkode: bd127...4de 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 Tror det ofte er ganske unge mennesker som sitter og besvarer mail og telefon hos forsikringsselskap. Mitt inntrykk er i hvert fall at dette er jobber med ganske mye utskiftninger og ikke spesielt godt betalt. Tror ikke du kan forvente at det er folk med mastergrad som sitter der. Anonymkode: 2242c...158 1
UnderCover Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om mobbing, men om korreksjon. Hvis ingen forteller dem at det de gjør er helt bak mål, så ser fremtiden like mørk ut. Anonymkode: 9f368...1eb Riktig. Nettopp det jeg også mener. Det og sammenligne fryktelige skrivefeil med mobbing, er jo rett og slett idiotisk. Jeg svarte på mailen "hvem konto" (hvilken) i sitert tekst. Med strek over 'hvem"
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #14 Skrevet 28. juni 2018 Ser ikke hva TS har skrevet feil? Anonymkode: ef704...b46 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 Jeg har søkt en god del jobber i det siste, og dermed fått en god del avslag på e-post. En svært stor andel skriver noe i retning "du er dessverre ikke aktuell i forhold til denne stillingen". Jeg innrømmer at jeg har takket høflig for oppdateringen, og deretter tipset dem om mer korrekte måter å formulere seg på. Ingen av dem har svart, og det er kanskje ikke så rart, selv om jeg mener jeg har vært høflig Anonymkode: f1d09...a08 5
Lill3My Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 Jeg irriterer meg også fryktelig lett over språkfeil - særlig når feilene begås av de som "burde vite bedre" eller år feilene er veldig elementære. Lar likevel være å rette på, rett og slett fordi det stort sett vil bli oppfattet som frekt/ufint. Dessuten vet en aldri om vedkommende muligens kan ha dysleksi eller liknende... For meg handler det om å ha respekt for andre 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om mobbing, men om korreksjon. Hvis ingen forteller dem at det de gjør er helt bak mål, så ser fremtiden like mørk ut. Anonymkode: 9f368...1eb Korreksjon er å fortelle den det gjelder at de har gjort en feil. Hva kalles det å legge det ut på nett for å gjøre narr av? Anonymkode: 5bdea...69a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har søkt en god del jobber i det siste, og dermed fått en god del avslag på e-post. En svært stor andel skriver noe i retning "du er dessverre ikke aktuell i forhold til denne stillingen". Jeg innrømmer at jeg har takket høflig for oppdateringen, og deretter tipset dem om mer korrekte måter å formulere seg på. Ingen av dem har svart, og det er kanskje ikke så rart, selv om jeg mener jeg har vært høflig Anonymkode: f1d09...a08 Du blir ikke mer aktuell av en slik kommentar..... 😂 Anonymkode: ef704...b46 1
UnderCover Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #19 Skrevet 28. juni 2018 (endret) Etter den ""forferdelige frekke" rettingen, så skrev jeg selvsagt resten i høflig tone også, og takk for hjelpen, og ha en fin dag. Og mvh. Jeg er da ikke et monster heller 😉 Edit: Forresten, jeg fikk mail med bare hyggelig, og at jeg også måtte ha en fin dag, tilbake 😂 Endret 28. juni 2018 av UnderCover
Tibbie Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 Jeg hater også språkfeil, spesielt når de er så store! En skriveleif innimellom er lov, det kan gå fort for seg på tastaturet. Men å være så dårlig i skriftspråk, får man bare til å se svært dum ut. Denne ser jeg ofte i stillingsannonser under krav: "Du må ha gode norsk kunnskaper". AMMAGAD! Veldig ironisk, men burde man ikke korrekturlese før man legger ut sånt? Og om man ikke er stødig på norsk, så bør man kanskje få noen andre til å skrive eller lese over? 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå