Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså. Ærlig talt... Og disse ansettes i Gjensidige???? Jeg har svart tilbake, med en anmerkelse ang "hvem som skal være hvilket" jeg klarte ikke å dy meg. Dessuten så er dette rett og slett skammelig 🙈🙈🙈🙈🙈

20180627_014555.jpg

Edit: hvilken og hvilket rotet seg litt opp, oppi all iveren.  Takk @thekitten

Endret av UnderCover
En bombe skriveleif av meg selv
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Likevel har du en del feil selv...

Anonymkode: 5ba9f...ef7

• Liker 4
Skrevet
På 27.6.2018 den 3.03, AnonymBruker skrev:

Likevel har du en del feil selv...

Anonymkode: 5ba9f...ef7

Men jeg sitter ikke som saksbehandler på Gjensidige.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, UnderCover skrev:

Men jeg sitter ikke som saksbehandler på Gjensidige.

Hva jobber du med da som ikke har behov for rettskriving i hverdagen? (Som likevel kan rakke ned på andre.)

Anonymkode: 5bdea...69a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med da som ikke har behov for rettskriving i hverdagen? (Som likevel kan rakke ned på andre.)

Insekter.. :ler:

Ja, jeg står for at man faktisk må skrive helt riktig, om man sitter som saksbehandler. Men kanskje du også skriver hvem konto, spørre hun, hva bil osv. :vetikke:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flaut å faktisk sende mail og rette på skrivefeilene til en saksbehandler. Skikkelig flaut. Og ikke minst ufattelig frekt.

Anonymkode: 610f1...ae3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2018 den 1.50, UnderCover skrev:

Altså. Ærlig talt... Og disse ansettes i Gjensidige???? Jeg har svart tilbake, med en anmerkelse ang "hvem som skal være hvilken" jeg klarte ikke å dy meg. Dessuten så er dette rett og slett skammelig 🙈🙈🙈🙈🙈

20180627_014555.jpg

Noen har bedt et barnehagebarn om å gjøre mamma eller pappas jobb ser jeg.

Anonymkode: 9f368...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, UnderCover skrev:

Insekter.. :ler:

Ja, jeg står for at man faktisk må skrive helt riktig, om man sitter som saksbehandler. Men kanskje du også skriver hvem konto, spørre hun, hva bil osv. :vetikke:

Nei, jeg klarer fint å ordlegge meg rett, uten å mobbe andre som sliter med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg klarer fint å ordlegge meg rett, uten å mobbe andre som sliter med det.

Det handler ikke om mobbing, men om korreksjon. Hvis ingen forteller dem at det de gjør er helt bak mål, så ser fremtiden like mørk ut. 

• Liker 11
Skrevet

Så hårsåre enkelte er her inne. Typisk at noen må dra mobbe-kortet så snart man kommenterer skrivefeil.
Jeg ville nok ikke ha rettet på saksbehandleren men jeg er helt enig i at man burde kunne forvente av en saksbehandler at hun/han har rettskrivingen i orden. Å skrive "hvem kontonummer" er ikke dysleksi heller, det er ren slurv. Det blir som om saksbehandleren hadde skrevet på dialekt.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Og vips - der var alle språkslurverne på plass for å kritisere TS.

Anonymkode: bd127...4de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror det ofte er ganske unge mennesker som sitter og besvarer mail og telefon hos forsikringsselskap. Mitt inntrykk er i hvert fall at dette er jobber med ganske mye utskiftninger og ikke spesielt godt betalt. Tror ikke du kan forvente at det er folk med mastergrad som sitter der.

Anonymkode: 2242c...158

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om mobbing, men om korreksjon. Hvis ingen forteller dem at det de gjør er helt bak mål, så ser fremtiden like mørk ut. 

Riktig. Nettopp det jeg også mener. Det og sammenligne fryktelige skrivefeil med mobbing, er jo rett og slett idiotisk.

Jeg svarte på mailen "hvem konto" (hvilken) i sitert tekst. Med strek over 'hvem"

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke hva TS har skrevet feil? 

Anonymkode: ef704...b46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt en god del jobber i det siste, og dermed fått en god del avslag på e-post. En svært stor andel skriver noe i retning "du er dessverre ikke aktuell i forhold til denne stillingen". Jeg innrømmer at jeg har takket høflig for oppdateringen, og deretter tipset dem om mer korrekte måter å formulere seg på. Ingen av dem har svart, og det er kanskje ikke så rart, selv om jeg mener jeg har vært høflig :ler:

Anonymkode: f1d09...a08

• Liker 5
Skrevet

Jeg irriterer meg også fryktelig lett over språkfeil - særlig når feilene begås av de som "burde vite bedre" eller  år feilene er veldig elementære. Lar likevel være å rette på, rett og slett fordi det stort sett vil bli oppfattet som frekt/ufint. Dessuten vet en aldri om vedkommende muligens kan ha dysleksi eller liknende... For meg handler det om å ha respekt for andre 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korreksjon er å fortelle den det gjelder at de har gjort en feil. Hva kalles det å legge det ut på nett for å gjøre narr av?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt en god del jobber i det siste, og dermed fått en god del avslag på e-post. En svært stor andel skriver noe i retning "du er dessverre ikke aktuell i forhold til denne stillingen". Jeg innrømmer at jeg har takket høflig for oppdateringen, og deretter tipset dem om mer korrekte måter å formulere seg på. Ingen av dem har svart, og det er kanskje ikke så rart, selv om jeg mener jeg har vært høflig :ler:

Anonymkode: f1d09...a08

Du blir ikke mer aktuell av en slik kommentar..... 😂

Anonymkode: ef704...b46

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter den ""forferdelige frekke" rettingen, så skrev jeg selvsagt resten i høflig tone også, og takk for hjelpen, og ha en fin dag. Og mvh. Jeg er da ikke et monster heller 😉 

Edit: Forresten, jeg fikk mail med bare hyggelig, og at jeg også måtte ha en fin dag, tilbake 😂

Endret av UnderCover
Skrevet

Jeg hater også språkfeil, spesielt når de er så store! En skriveleif innimellom er lov, det kan gå fort for seg på tastaturet. Men å være dårlig i skriftspråk, får man bare til å se svært dum ut.

Denne ser jeg ofte i stillingsannonser under krav:

"Du må ha gode norsk kunnskaper".

AMMAGAD! Veldig ironisk, men burde man ikke korrekturlese før man legger ut sånt? Og om man ikke er stødig på norsk, så bør man kanskje få noen andre til å skrive eller lese over?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...