Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt jobb eller skattet som innebar at jeg måtte sette meg inn i de tingene. Trodde alt gikk av seg selv. Men er det sånn at det er noe som skulle vært sendt inn? 😬 er det eventuelt for sent å gjøre noe med det? Vet at jeg skal få igjen noen tusen lapper på skatten. 

Jente 18. 

Anonymkode: d29ae...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke gjorde noen endringer innen 30.april så tar skatteetaten og bruker skattemeldingen som ble sendt til deg. Logg inn på altinn, mulig du har fått oppgjøret der nå. 🙂 Er kun hvis man gjør endringer at det er viktig å sende inn skattemeldingen i retur. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt jobb eller skattet som innebar at jeg måtte sette meg inn i de tingene. Trodde alt gikk av seg selv. Men er det sånn at det er noe som skulle vært sendt inn? 😬 er det eventuelt for sent å gjøre noe med det? Vet at jeg skal få igjen noen tusen lapper på skatten. 

Jente 18. 

Du risikerer 50% skattetrekk, da får du ikke igjen noenting men må betale restskatt. Eventuelt tilbakebetaling neste år hvis du leverer skattemeldingen riktig til rett tid.

Du er tros alt et myndig og voksent menneske, det er ingenting som blir av seg selv. Du må sette deg inn i skattesystemet, det er ingen som gjør dette for deg automatisk.

En annen sak er om økonomi og skatt burde være et obligatorisk fag på ungdomskole og videregående, mange unge som ikke skjønner bæret når den første skattemeldingen kommer.

Anonymkode: 7701c...33f

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du risikerer 50% skattetrekk, da får du ikke igjen noenting men må betale restskatt. Eventuelt tilbakebetaling neste år hvis du leverer skattemeldingen riktig til rett tid.

Du er tros alt et myndig og voksent menneske, det er ingenting som blir av seg selv. Du må sette deg inn i skattesystemet, det er ingen som gjør dette for deg automatisk.

En annen sak er om økonomi og skatt burde være et obligatorisk fag på ungdomskole og videregående, mange unge som ikke skjønner bæret når den første skattemeldingen kommer.

Kanskje du skulle sette deg litt bedre inn i det selv, for det du skriver her er bare tull.

Anonymkode: 3630f...971

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje DU skal sette deg mer inn i det? Man får ikke 50% trekk av å ikke sende inn skattemeldingen 😂 sender man ikke inn skattemeldingen så vil skatteetaten gå ut ifra den skattemeldingen man fikk tilsendt. Du kan ikke komme med en reprimande om at man må ta ansvar og lære seg sånt når du ikke kan svare riktig sjøl! 

Anonymkode: be50a...4ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blander du med skattekort? Det går uansett elektronisk, så dette er jo bare tull.

Anonymkode: 0f5ed...bad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp helt av. Om du ikke har endringer blir den automatisk utfylte skademeldingen gjeldende. Og det en over sier om 50%trekk må du IKKE høre på, det stemmer ikke. 

Håper du får igjen på skatten ts 🙂

Anonymkode: 0a940...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sendt inn noe som helst. Jeg har vært for opptatt av å røyke sokkene mine. Jeg får igjen på skatten hver gang. Det at ingen setter seg inn i systemet for deg automatisk er bare rør. Hele skatteetaten gjør jo det!

Anonymkode: abdc8...d63

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som andre sier dette er jo bare tull og fri fantasi.

Dersom du aktivt ikke leverer skattemeldingen selv, blir den automatisk levert når fristen går ut. Det utgjør i praksis ingen forskjell.

Anonymkode: d5b61...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...