Gå til innhold

Daten kom med en teit herpesspøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, var på andre daten med en fyr i går, og i forbindelse med et ølglass dro han en herpes-spøk. Greia er at jeg har munnherpes, men jeg visste ikke hva jeg skulle si, så holdt kjeft og fikk egentlig bare lyst til å takke for meg dra hjem. Hva gjør dere hepresmennesker i sånne situasjoner? Når og hvordan bør jeg liksom fortelle om dette her nå? Er så lei av å føle meg som søppel. Det her er ikke første gangen en date har dratt en teit herpesspøk heller. Hvorfor møter jeg aldri noen med munnherpes hvis det liksom er så vanlig? Nå tør jeg iallefall ikke si noe om det til ham. Og han ble plutselig ekstra keen på meg når jeg ble litt mere kjølig og stille...typisk.

Anonymkode: 02013...777

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt hva den spøken gikk ut på. Jeg kjenner ikke til noen utbredt "herpes-spøk" og har aldri hørt en, og sånn umiddelbart hørtes det jo ikke ut som det verste man kunne fleipe om (selv om det ikke hadde falt meg inn selv). Jeg tviler jo på at det lå noe særlig alvor i det, eller at han oppriktig mener det ene eller det andre om folk med et virus ekstremt mange har. 

Mulig han var en jævla idiot, altså, men ut fra den lille informasjonen i innlegget her tror jeg det blir vanskelig å få så velidg konstruktive svar. Om han i forbifarten og med litt nerver sa noe litt tullete om herpes på en date, eller om han i fullt alvor sa han gledet seg til han ble enehersker og kunne internere og gradvis utrydde alle bærere av herpesvirus mens ondskapen lyste ut av øynene hans, har jo en del å si for hva man skal tenke om det. Jeg har i utgangspunktet vondt for å se for meg en herpesvits som er verre enn "litt dust spøk", og ville derfor tenkt at det var nettopp det, men det spørs jo som sagt hva det gikk ut på.

Anonymkode: 66dc1...a7d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke si at du har heroes når du bare har munnsår.  

Det er vel kjønnssykdommen herpes han siktet til. 

Anonymkode: b5c9c...425

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det var nettopp det som gjorde

meg litt paff, det var herpes som i munnherpes daten mente. Det var ikke en drøy spøk, men en teit komentar han ikke hadde trengt å komme med i mine øyne. Nå blir jeg jo bare stressa av å kline med han.

AnonymBruker
Skrevet

Overraskende mange vet ikke at det som kalles forkjølelsesår faktisk er munnherpes, så de vet vel ikke selv at de har det😂 jeg har både herpes 1 og 2, og bare smiler søtt med mysende øyne når folk spøker om det, som jeg er en kinesisk prinsesse med en hemmelighet. Folk sier dumme ting hele tida, er bare å drite i det.

Anonymkode: e69f3...1ef

• Liker 4
Skrevet (endret)

Antar spøken var à la "du har vel ikke herpes?" mens dere drakk fra samme glass? Jeg ville bare sagt det som det er, at du har herpes men at du bare får utbrudd så-og-så ofte.

Endret av melly666
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du har herpes og ikke bare after? Uansett har 80% av befolkningen herpes i munnen, så det er i tilfelle han som er rar om han ikke har det... https://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/8-av-10-har-herpes-2503112

Anonymkode: faf05...d0a

Jepp, 100% sikker på at det er herpes, har hatt det hele livet. Og ja, prøver å minne meg selv på denne 80% som har samme viruset, men møter oftere på folk som kaster om seg med herpes-spøker, tydeligvis! 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, melly666 skrev:

Antar spøken var alla "du har vel ikke herpes?" mens dere drakk fra samme glass? Jeg ville bare sagt det som det er, at du har herpes men at du bare får utbrudd så-og-så ofte.

Nei, det var desverre ikke slik spøken gikk, for det passet bare ikke å si noe om det i den situasjonen da det på en måte ikke gjaldt meg. Om han faktisk hadde spurt meg direkte hadde jeg jo sagt det som det er.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han bare var nervøs?

Anonymkode: 843f9...a95

AnonymBruker
Skrevet

Hva er så himla farlig med å fortelle hva spøken var da, når du først vil diskutere dette? Jeg har aldri hørt en "herpesspøk".

Anonymkode: 523d5...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg virkelig som søppel fordi du har munnsår? Da er det selvfølelsen du har problemer med, ikke herpesen.

Anonymkode: 3d52c...45d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er så himla farlig med å fortelle hva spøken var da, når du først vil diskutere dette? Jeg har aldri hørt en "herpesspøk".

Anonymkode: 523d5...f10

Man trenger ikke å vite hva spøke var for å forstå problemet her.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, 100% sikker på at det er herpes, har hatt det hele livet. Og ja, prøver å minne meg selv på denne 80% som har samme viruset, men møter oftere på folk som kaster om seg med herpes-spøker, tydeligvis! 

Men er det smittsomt? Kanskje han ikke var så keen på å kysse deg og dermed få det selv, så han spøkte med det for å liksom pakke det inn litt. Litt sånn mellom linjene; jeg ser du har herpes så det er no-go.  

Anonymkode: 06f5f...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg virkelig som søppel fordi du har munnsår? Da er det selvfølelsen du har problemer med, ikke herpesen.

Anonymkode: 3d52c...45d

Jeg føler meg som søppel fordi det tydeligvis er et problem for menn jeg dater at jeg har herpesmunnsår. Har blant annet blitt dumpet for det før, så jeg har jo skjønt at noen synes det er en big deal, noe som igjen gjør meg stressa. Nå skal jeg ikke skryte på meg den beste selvfølelsen heller da.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det smittsomt? Kanskje han ikke var så keen på å kysse deg og dermed få det selv, så han spøkte med det for å liksom pakke det inn litt. Litt sånn mellom linjene; jeg ser du har herpes så det er no-go.  

Anonymkode: 06f5f...f5b

Det er smittsomt, men jeg hadde jo ikke munnsår når jeg var på daten, så han kunne ikke se det.

AnonymBruker
Skrevet

What?! Han fleipet om noe 80-90% av den norske befolkning har. Så ble du støtt selv om du ikke hadde munnsår? Nå forstår jeg ingenting. Tror du har større problemer med selvfølelsen enn herpesen

Anonymkode: dc16f...781

AnonymBruker
Skrevet

De herpesvitsene er jo viden kjent, hører de ofte på TV og, men tror folk slenger det rundt seg uten å tenke seg om. Er synd det er så stigma rundt noe som er så ekstremt vanlig. Det blir jo snakket om som om det er kolera eller noe. 

Anonymkode: 3bd8e...d2b

AnonymBruker
Skrevet

What?! Han fleipet om noe 80-90% av den norske befolkning har. Så ble du støtt selv om du ikke hadde munnsår? Nå forstår jeg ingenting. Tror du har større problemer med selvfølelsen enn herpesen

Anonymkode: dc16f...781

Nei, jeg tror du har misforstått innlegget mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...