Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg foretrekker jordbær- eller bringebærsyltetøy (hvis bringebær så må det være hjemmelaget) og rømme. I Sverige bruker de ikke rømme - men pisket krem på vaflene sammen med syltetøy! Det ble litt for mye av det gode syntes jeg :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg foretrekker jordbær- eller bringebærsyltetøy (hvis bringebær så må det være hjemmelaget) og rømme. I Sverige bruker de ikke rømme - men pisket krem på vaflene sammen med syltetøy! Det ble litt for mye av det gode syntes jeg :ler:

Syns det hørtes godt ut med krem og syltetøy jeg :oops:

Liker ikke rømme.

Har noen ganger krem og syltetøy i mammas vannbakkels og det er veldig deilig :wink: Spiser bare en da.

Gjest Litjmæ
Skrevet

:ler:

Joda, det går da an, det er ikke det ;) Men det blir veldig mektig!

Skrevet

rømme, rørte jordbær eller smør. leste forresten tråden i går, lagde meg en bunke vafler, og spiste så mange at jeg fikk vondt i magen og lå våken halve natta... men nå fikk jeg likevel lyst på vafler igjen... det blir nok min nye periode-ting.

Skrevet
Hvis vaflene er heeeelt nystekte og varme: smør og sukker (ikke direkte sunt' date=' men så vanvittig godt med det salte, smeltende smøret og det knasende sukkeret :sikle: ) [/quote']

:sikle:

Ellers er jeg glad i lettrømme og lettsyltetøy på (må være lettsyltetøy ellers blir det for søtt).

Skrevet

Har nettopp spist vafler med rømme og jordbærsyltetøy. Som "dessert" hadde jeg kaviar på vaflene. Det burde dere prøve! Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Hehe.. Kommer ikke over dette med kaviar jeg! Fatter ikke at jeg glemte å prøve det *sukk*

Ser ingen annen råd en at vi må ha vafler igjen snart...

Skrevet

Jeg bruker hvitost på, men helst ingenting faktisk, hvis de er varme.

Sambo bruker en haug med rømme og syltetøy. Men så tåler han det også da..

• 2 år senere...
Gjest .......
Skrevet

Brunost og bringebærsyltetøy er bare best!!

Skrevet

Pleier å bruke vaniljeis med rørte blåbær. Det er godt det.

Skrevet

Nå har jeg trent i 2 timer på sata, å er sulten, vafler vil jeg lage meg. Usunnt sikkert, noen som vet?

Har sett tendenser til norske som bruker brunost oppå syltetøyet. Den forstår ikke jeg. Smaker bare mye rart som ikke passer sammen.

Vafler spiser jeg til mye, som kake er det lag på lag med krem og friske bær.

Frokost lunch middag kveldsmat mellommåltid, you name it, og jeg har spist det! HAHA

Sukker og smør er en god variant,

bringebær,

jordbær og

blåbær er bra på.

Og en liten dæsj m rømme på til bærene er godt.

Ellers er det jo godt m ost oxo, brun og gul.

Men ikke pultost, den får fatters ha i fred!

Skrevet

Jordbærsylte, kan av og til ha jordbærsylte og lettrømme. Vafler er godt! mmm.. vi har det hver uke på jobb!

Skrevet

Jordbærsyltetøy eller blåbærsyltetøy.

Vafler med sukker på er nedtur dog. Da er det heller bedre å spise vaflene uten noe på.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på det igjen! :fnise:

Skrevet

Best med litt smør på synes jeg. Er ikke så glad i sylteøy o.l., men rømme og syltetøy (da helst ikke så veldig søtt) går noen ganger.

Skrevet

Vafler med nugatti, smør og nugatti eller smør og sukker er nyydelig ;)

Det samme gjelder "lapper" og pannekaker ;)

Men ikke særlig sunt kanskje...

Nå fikk jeg skikkelig lyst på vafler ;)

Skrevet

På min vaffel

aller mest

smør og sukker

det er best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...