AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Jeg er så lei av disse kjøp/salg gruppene. Det er de samme som selger det gamle rælet sitt til det tingene kostet som nye, og i neste annonse ønsker de å betale så lite som mulig for det som selges. Når de endelig kommer hjem til deg (etter å måtte låne bil av noen, dette kan ta noen dager å fikse) har de som regel heller ikke bærehjelp. Er så utrolig lei! Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Prøvde å gi bort fult brukbare ting, ingen intresse. Satt så pris på varene å fikk mange intresserte, de sto da i kø for å få kjøpe. Merkelig. En barnevogn, nyere spistuebord og en sjenk er ikke noe å ha hvis ikke det er en pris på det. Synes det er greit å gi bort ting jeg ikke lengre trenger, men folk tror vel det som gies bort er søppel? Valgte å levere til frelsesarmen, rett og slett fordi jeg synes folk er teite. Anonymkode: 81eb5...8ba 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Beste er når du gir bort noe, fult brukbart og i god stand, så kommer faen meg en gjøk frem med hele sin miserable livshistorie og spm om du pga denne elendigheten kan levere varen til h*n. Mhm ja selvfølgelig skal jeg laste skjenken oppå hengeren og levere den til deg i Gokkbygda 3 mil unna! Idioter Anonymkode: fc401...bcd 14
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Toppen av kransekaka var når jeg skulle gi bort noe, og de lurte på om jeg kunne dekke frakt. Var også en gang at jeg solgte noe på facebook, og spesifiserte at den måtte hentes. Fikk en sørgelig historie om hvorfor hun mente at hun skulle få den, men ikke kunne hente, og lurte på om jeg kunne levere den. OK, var 2 km og jeg skulle uansett den veien for å handle. Fikk melding 30 min seinere at det manglet noen deler, og hun lurte på om ikke jeg kunne stikke innom med den delen. Anonymkode: b5be9...957 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Verste jeg vet er når jeg sier at de må ta med noen for å bære, så gjør de ikke det. Så da må jeg med min vonde rygg bære.. og når de spør «kan du levere??» når det står TYDELIG i annonsen at DEN MÅ HENTES. eller når du legger ut noe til hbo 1000,-(som er veldig rimelig for den varen feks) og noen byr 300. Altså hallo. folk er crazy på budrunder også haha. La ut en godt brukt sofa(dog nesten uten skader. Er lite hull, litt nupper og vært hund i) til hbo 0,- endte på over 2k. Klager ikke jeg da Anonymkode: 401c7...7de 1
SesameStreet Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Jeg har tittet på sånne grupper og jeg må si at veldig mye er overpriset. Jeg ønsker ikke betale et par hundre under nypris for noe som er godt brukt. Noen er veldig optimistiske til hva de tror om egne ting. Jeg har også sett ting som ligger ute til nypris eller over. Det er selvfølgelig ingen som har bydd så mye som selger ønsker. Det er jo litt spesielt med noen kjøpere også. De byr 90 % under ønsket pris. Jeg kjenner noen som har fysiske og psykiske problemer med helsen som spør om det er muligheter for levering. For meg så er det litt absurd, men jeg har ikke samme problem som dem så det kan være at jeg ikke klarer å sette meg inn i saken. Endret 27. juni 2018 av SesameStreet
LoneWolf Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 Så har man jo klassikeren med folk som tilbyr deg halvparten av prisen du har lagt det ut til hvis de kommer og henter i dag... Neste gang noen spør meg om jeg kan levere noe jeg gir vekk gratis så skal jeg enkelt og greit svare ja, jeg kan levere for kr 300,- 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 - og så finnes det hederlige unntak. Kjøpte ny kjøkkenmaskin og siden den gamle ikke var fysisk i 110% ny-tilstand, men ingen problemer. Den funket gull, så valgte jeg å gi den bort. Men, den måtte hentes. Kjøper var en ung mann av opprinnelig utenlandsk herkomst. Han kom på sykkel (og han hadde syklet lenger enn 2 km). Han gledet seg sånn, for nå skulle de bake kaker igjen! Anonymkode: 11b68...c00 9
Jadzia Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 Folk er griske og skal ha alt for mye for ting, men er ikke villig til å betale noe for ting selv.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 Folk er spesielle og gale. Jeg skulle selge dele/repobjekt bilen til broren min som ikke fikk gjort det selv. Skrev i annonsen at bilen var en delebil og rep. Selges som den er. Skrev og at jeg ikke visste så mye om den. En fyr ble sur fordi bilen var i dårlig stand og måtte fikses! 3stk bare dukket opp på døren for å se på bilen uten avtale. Kom hjem og så de kikket rundt for å finne bilen.. Anonymkode: 798f5...cf1
Cyndaquil Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 Jeg liker heller ikke de gruppene! Jeg har forsøkt å selge to ting der, men aldri mer! der første var en nesten ubrukt 1 år gammel bergansjakke. Det var ei dame som ga masse bud og trakk opp prisen. Men etter jakken ble hennes, så jeg plutselig dagen etter at alle innleggene hennes var slettet 😮 når jeg konfronterte henne sa hun at hun hadde tatt sovemedisin kvelden før og husker ikke å ha gitt bud fordi hun var døsig, og ikke skulle ha jakken. Makan! Med hennes innlegg borte ville jo ikke de andre som ga bud gi det de foreslo. Så måtte slette anonsen og legge ut på nytt. Og da la jeg ut til fastpris 500kr (jakken kosta ny 4000kr) og skrev ingen pruting da det nesten er gi bort pris. Jaja fikk mange hendvendelser. Da hun som takket ja først kom på døra, begynte hun å prute. Hun sa hun nektet æå gi mer enn 400 😡 og da hadde jeg 10 andre i kø som gjerne ville ha den... det andre var en 2 år gammel sofa som ny kosta 8000 ny,men som vi solgte for 2000kr for å gjøre plass til en ny mer familievennlig en siden vi skulle få baby. Likevel fik jeg masse meslinger med skambud! «1000kr og du leverer» . «Jeg gir 1500 om du hjelper å bære, du blir aldri å få solgt en til 2000» aldri mer
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Toppen av kransekaka var når jeg skulle gi bort noe, og de lurte på om jeg kunne dekke frakt. Var også en gang at jeg solgte noe på facebook, og spesifiserte at den måtte hentes. Fikk en sørgelig historie om hvorfor hun mente at hun skulle få den, men ikke kunne hente, og lurte på om jeg kunne levere den. OK, var 2 km og jeg skulle uansett den veien for å handle. Fikk melding 30 min seinere at det manglet noen deler, og hun lurte på om ikke jeg kunne stikke innom med den delen. Anonymkode: b5be9...957 Det var jo din skyld at delen manglet, så det er rett og rimelig at du leverte denne Anonymkode: 26132...6e5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste er når du gir bort noe, fult brukbart og i god stand, så kommer faen meg en gjøk frem med hele sin miserable livshistorie og spm om du pga denne elendigheten kan levere varen til h*n. Mhm ja selvfølgelig skal jeg laste skjenken oppå hengeren og levere den til deg i Gokkbygda 3 mil unna! Idioter Anonymkode: fc401...bcd Haha! Ja det er sant, de har verken lappen eller tilgang på stor nok bil og forventer VIP behandling de garantert ikke kommer til å betale noe for. Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å gi bort fult brukbare ting, ingen intresse. Satt så pris på varene å fikk mange intresserte, de sto da i kø for å få kjøpe. Merkelig. En barnevogn, nyere spistuebord og en sjenk er ikke noe å ha hvis ikke det er en pris på det. Synes det er greit å gi bort ting jeg ikke lengre trenger, men folk tror vel det som gies bort er søppel? Valgte å levere til frelsesarmen, rett og slett fordi jeg synes folk er teite. Anonymkode: 81eb5...8ba Det er like greit å bare gi det til en organisasjon, en bruktbutikk eller loppemarked. Folk er utakknemlige, men det gjelder ikke alle. En viss type mennesker er det. Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Toppen av kransekaka var når jeg skulle gi bort noe, og de lurte på om jeg kunne dekke frakt. Var også en gang at jeg solgte noe på facebook, og spesifiserte at den måtte hentes. Fikk en sørgelig historie om hvorfor hun mente at hun skulle få den, men ikke kunne hente, og lurte på om jeg kunne levere den. OK, var 2 km og jeg skulle uansett den veien for å handle. Fikk melding 30 min seinere at det manglet noen deler, og hun lurte på om ikke jeg kunne stikke innom med den delen. Anonymkode: b5be9...957 Haha hun høres ut som en loser. Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Verste jeg vet er når jeg sier at de må ta med noen for å bære, så gjør de ikke det. Så da må jeg med min vonde rygg bære.. og når de spør «kan du levere??» når det står TYDELIG i annonsen at DEN MÅ HENTES. eller når du legger ut noe til hbo 1000,-(som er veldig rimelig for den varen feks) og noen byr 300. Altså hallo. folk er crazy på budrunder også haha. La ut en godt brukt sofa(dog nesten uten skader. Er lite hull, litt nupper og vært hund i) til hbo 0,- endte på over 2k. Klager ikke jeg da Anonymkode: 401c7...7de Folk tar av på budrunder også blir de loco hvis budet deres ikke er registrert og en annen får varen. Og den 5 min regelen🙄 Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 2 timer siden, SesameStreet skrev: Jeg har tittet på sånne grupper og jeg må si at veldig mye er overpriset. Jeg ønsker ikke betale et par hundre under nypris for noe som er godt brukt. Noen er veldig optimistiske til hva de tror om egne ting. Jeg har også sett ting som ligger ute til nypris eller over. Det er selvfølgelig ingen som har bydd så mye som selger ønsker. Det er jo litt spesielt med noen kjøpere også. De byr 90 % under ønsket pris. Jeg kjenner noen som har fysiske og psykiske problemer med helsen som spør om det er muligheter for levering. For meg så er det litt absurd, men jeg har ikke samme problem som dem så det kan være at jeg ikke klarer å sette meg inn i saken. Folk med dårlig råd er gjerrige og selger gamle ting mye dyrere, eller de FORVENTER å få så mye for varen. Og det blir jo bare flaut, for ingen kommenterer eller byr på varen så den blir liggende ute. Og de griske folka lar den ligge, uten å sette ned prisen. Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 2 timer siden, LoneWolf skrev: Så har man jo klassikeren med folk som tilbyr deg halvparten av prisen du har lagt det ut til hvis de kommer og henter i dag... Neste gang noen spør meg om jeg kan levere noe jeg gir vekk gratis så skal jeg enkelt og greit svare ja, jeg kan levere for kr 300,- De pengene har de garantert ikke så da dropper de det 😂 good riddance🎉 Anonymkode: 52fd9...92e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 For en stund siden var det noen som hadde lagt ut flere bøker til salgs. Disse var kjøpt med en gang bøkene kom ut, og da er det jo selvfølgelig temmelig dyre. Men selgeren ønsket full pris når hun skulle selge dem igjen, slik at hun ikke gikk med tap. Men hun hadde jo beholdt bøkene i flere år før hun ville selge dem, og da var jo prisen en helt annen hos nettbutikkene. Så hvorfor skal noen gidde å betale ett par hundre kroner for en brukt bok, hvis en splitter ny koster kanskje femti eller hundre kroner på butikken? Så hun var jo selvfølgelig stokk stein dum som først svir av hundrevis av kroner på nye bøker, med en gang disse kommer ut. Isteden for å vente i noen måneder, eller kanskje ett år. Da ville hun ha spart en pen slump. I tillegg satte hun jo prisen alt for høyt når hun skulle selge dem igjen, i ett forsøk på å få igjen mest mulig av pengene... Anonymkode: 4a4f2...c7b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, Cyndaquil skrev: Jeg liker heller ikke de gruppene! Jeg har forsøkt å selge to ting der, men aldri mer! der første var en nesten ubrukt 1 år gammel bergansjakke. Det var ei dame som ga masse bud og trakk opp prisen. Men etter jakken ble hennes, så jeg plutselig dagen etter at alle innleggene hennes var slettet 😮 når jeg konfronterte henne sa hun at hun hadde tatt sovemedisin kvelden før og husker ikke å ha gitt bud fordi hun var døsig, og ikke skulle ha jakken. Makan! Med hennes innlegg borte ville jo ikke de andre som ga bud gi det de foreslo. Så måtte slette anonsen og legge ut på nytt. Og da la jeg ut til fastpris 500kr (jakken kosta ny 4000kr) og skrev ingen pruting da det nesten er gi bort pris. Jaja fikk mange hendvendelser. Da hun som takket ja først kom på døra, begynte hun å prute. Hun sa hun nektet æå gi mer enn 400 😡 og da hadde jeg 10 andre i kø som gjerne ville ha den... det andre var en 2 år gammel sofa som ny kosta 8000 ny,men som vi solgte for 2000kr for å gjøre plass til en ny mer familievennlig en siden vi skulle få baby. Likevel fik jeg masse meslinger med skambud! «1000kr og du leverer» . «Jeg gir 1500 om du hjelper å bære, du blir aldri å få solgt en til 2000» aldri mer 😬😳 white trash er vel dekkende. Holder meg til Finn no nå. Anonymkode: 52fd9...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå