Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er utrolig usikker angående høsten da jeg ikke kommer inn på sykepleien her hjemme. Jeg kommer inn i Oslo, Drammen og flere steder i landet, men jeg er ikke særlig giret på å flytte vekk. Jeg har derfor 3 muligheter hvor jeg enten må bite fast og flytte, bli igjen hjemme å ta opp noen fag for å komme inn neste år, eller å studere vernepleien her hjemme. Hva synes dere? Takker for alle svar og tips!

Anonymkode: 29213...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt og kom igang med livet.

• Liker 4
Skrevet

Hadde blitt hjemme. Hadde aldri klart å flytte hvis jeg ikke hadde hatt lyst til det. Må være ille

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MannOslo1984 skrev:

Flytt og kom igang med livet.

Må bare informere om at jeg også kun er 20 år og føler jeg fortsatt har litt tid, men takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville flyttet til et spennende studiested, med mindre du virkelig vil komme inn i hjembyen og ikke trenger å ta opp flere fag

Anonymkode: b1a14...9ec

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville flyttet til et spennende studiested, med mindre du virkelig vil komme inn i hjembyen og ikke trenger å ta opp flere fag

mange*

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer inn i Drammen eller Elverum, tror ikke det er så sykt spennende.. Men nå vet ikke jeg 

Endret av Mira123
AnonymBruker
Skrevet

Liten tid??? Du er bare 20 år jente...

Anonymkode: c3d57...a1e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Liten tid??? Du er bare 20 år jente...

Anonymkode: c3d57...a1e

Ja altså jeg mener jeg er ung og har god tid? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mira123 skrev:

Jeg kommer inn i Drammen eller Elverum, tror ikke det er så sykt spennende.. Men nå vet ikke jeg 

Oslo kan jo være spennende da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oslo kan jo være spennende da?

Har ikke søkt Oslo, men Drammen er jo ikke så langt vekke da 

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Må bare informere om at jeg også kun er 20 år og føler jeg fortsatt har litt tid, men takk for tips

Du skulle vært ute av huset for 7 år siden.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å komme igang, gjøre seg ferdig. Jobbe et år som sykepleie, leve grådig og kjøpe leilighet. Med engang du har gjort det leier du den ut og reiser ett helt år og lever livets glade dager på ubestemt tid.

Skrevet

Ville flyttet. Mange er gjerne "redde" for å flytte, men jeg mener at alle har godt av å komme seg ut av hjembyen i hvert fall for en periode. 

Skrevet

Når du er 20 er det på tide å flytte hjemmefra. Alle har godt av å lære seg å leve i et nytt miljø, etablere nye relasjoner og å danne seg sitt eget liv. Det er en del av modningen ved å bli voksen.

Hvis du vil studere sykepleie synes jeg det absolutt dårligste alternativet er å begynne på vernepleien. Det er virkelig IKKE det samme. Personlig mener jeg du bør begynne på sykepleien der du kommer inn. Det er jo helt utrolig bortkasta tid og penger å ta opp igjen fag når du allerede har gode nok karakterer til å komme inn på det studiet du vil! 

Det er helt sikkert du som nylig spurte om hvordan man får byttet skole, også. (Faktainformasjonen er i alle fall  identisk med det du skriver her.) Da må du kontakte de skolene som er aktuelle for å spørre om det går, men når du først har gått et år på det stedet du kommer inn, skal du se at du har kommet deg greit inn i ting og at det ikke er så fristende å bytte lenger. Det handler om innstilling. Hvis du VIL at det skal være stusselig i Drammen/Elverum, så får du det stusselig. Hvis du derimot går inn for å gjøre det beste ut av det, går det helt sikkert bra! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du flytter dit du kommer inn, tar sykepleien og flytter hjem igjen etter tre år hvis det er det du vil. 

Anonymkode: 60915...f87

Skrevet
På 26.6.2018 den 22.47, Mira123 skrev:

Du studerer vel ikke til å bli sykepleier fordi det er spennende, men fordi du faktisk har lyst til å bli sykepleier? Du må faktisk ville bli sykepleier hvis du skal studere sykepleie. Det kommer mange tunge perioder under sykepleierstudiet og da er det jo faktisk fint å klare å holde motet oppe fordi det er sykepleier du ønsker å bli.  

Jeg kjenner en som studerte sykepleie på Elverum og denne personen trivdes veldig godt der. Mye moderne teknisk utstyr og moderne simuleringssenter. Ikke glem at du modner deg veldig gjennom studiet og det er en fin erfaring å bo et annet sted for en periode i livet ditt. 

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Flytt. Velg en av de mindre skolene, min går sykepleien i Horten og trives godt der selv om hun egentlig hadde håpet på Oslo. Søk om studentbolig, der blir du godt kjent. Du kommer til å stortrives. 

Anonymkode: d8503...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...