AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Muslimske kommer i forskjellige utgaver, da noen kan være mer frigjorde der og, og andre under mer begrensede kår. Avhengig av hvilken familie de vokser opp i og fra hvilket land. Men har den frigjorte kvinnen i vesten bare skapt et bra samfunn? Jeg er ikke for bank av kvinnen, voldtekt, tvangsekteskap og slik.... At en kvinne kan bli sett som utro etter en voldtekt er hårreisende og viser hvor dumme menn kan være. Men, jeg synes det er svært negativt at kvinner ligger rundt, blir plutselig gravide og ikke vet hvem som er far. Dessverre blir dette mer og mer vanlig, eller at far ikke ønsket barnet.. Anonymkode: 99f63...250 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Muslimske kvinner liker å være kvinner og lider ikke av mindreverdighetskompleks ovenfor menn også lever de i virkelighetens verden og har ikke blitt hjernevasket. Anonymkode: cfcdb...d33 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Muslimske kvinner liker å være kvinner og lider ikke av mindreverdighetskompleks ovenfor menn også lever de i virkelighetens verden og har ikke blitt hjernevasket. Anonymkode: cfcdb...d33 Ironi? Anonymkode: 00b5b...c47 7
herzeleid Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 En del synes jo kristne kvinner er ekstra attraktive, fordi de oftere setter familie høyt og deler ikke kroppen sin med fremmede, og det kan godt hende at hijab osv. i en del tilfeller er et forsøk på å markere at en tilhører en tilsvarende gruppe. Med muslimene blir det kanskje ukomfortabelt synlig da de, der vestlige kvinner nøyer seg med å rynke på nesen og snakke nedlatende om sine mer "løsslupne" medsøstre, velger å gå med et plagg som så tydelig kommuniserer hvor en står. 3
Sillyline Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, jeg synes det er svært negativt at kvinner ligger rundt, blir plutselig gravide og ikke vet hvem som er far. Dessverre blir dette mer og mer vanlig, eller at far ikke ønsket barnet.. Anonymkode: 99f63...250 Dette går jo begge veier. Menn kan ligge rundt og ikke vite at de er far. Prevensjon er begge sitt ansvar. For å svare på hovedspørsmålet ditt: har den frigjorte kvinnen i vesten skapt et bra samfunn? Ja, jeg ser ikke at de har skapt et dårligere samfunn. Kvinner og menn har like rettigheter, heldigvis gjelder dette også det etiske. Vil man gå lettkledd, så er det lov. Ser ikke problemet med det. Vil man ha sex med mange? Fullstendig lov det også. Her er det ikke de frigjorte kvinnene som er problemet, det er de andre som henger etter. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 5 minutter siden, Sillyline skrev: Dette går jo begge veier. Menn kan ligge rundt og ikke vite at de er far. Prevensjon er begge sitt ansvar. For å svare på hovedspørsmålet ditt: har den frigjorte kvinnen i vesten skapt et bra samfunn? Ja, jeg ser ikke at de har skapt et dårligere samfunn. Kvinner og menn har like rettigheter, heldigvis gjelder dette også det etiske. Vil man gå lettkledd, så er det lov. Ser ikke problemet med det. Vil man ha sex med mange? Fullstendig lov det også. Her er det ikke de frigjorte kvinnene som er problemet, det er de andre som henger etter. Det ER uattraktivt med mennesker som har hatt mange sexpartnere. Spør du meg i hvertfall. Det er nok også en grunn til at enkelte kvinner blir sett på som bruk-kast objekt, og kalt "hore","løstøsa" av andre kvinner. Menn som ligger rundt er heller ikke noe særlig Anonymkode: 99f63...250 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 7 minutter siden, Sillyline skrev: Dette går jo begge veier. Menn kan ligge rundt og ikke vite at de er far. Prevensjon er begge sitt ansvar. For å svare på hovedspørsmålet ditt: har den frigjorte kvinnen i vesten skapt et bra samfunn? Ja, jeg ser ikke at de har skapt et dårligere samfunn. Kvinner og menn har like rettigheter, heldigvis gjelder dette også det etiske. Vil man gå lettkledd, så er det lov. Ser ikke problemet med det. Vil man ha sex med mange? Fullstendig lov det også. Her er det ikke de frigjorte kvinnene som er problemet, det er de andre som henger etter. Hva er et bra samfunn da? Vi er mindre lykkelige nå enn vi var for flere tiår siden. Lykke bør være en grei måleenhet for hvor bra samfunnet vårt er. Fakta er at kvinner blir ikke lykkelige av å ligge rundt, vi blir ikke lykkelige av å ikke få barn, vi blir ikke lykkelige av å ikke få utfoldet våre biologisk bestemte egenskaper. Går man tilbake til den tiden der kjernefamilien, ekteskap og lite løssluppenhet var normalen og det folk strebet etter så var folk også lykkeligere. Lykkenivået synker i takt med økende innvandring, feminisme og materialisme. Anonymkode: a8f10...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 Mange bra muslimske kvinner og mange bra vestlige kvinner. Jeg ser at du prøver å sette kvinner i bås. Give us a break! Anonymkode: 0853d...fae 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 Personlig har eg ikkje noko behov eller ønske om å ligge rundt med alt og alle. Men det bryr meg ikkje om andre gjer det. Vi har friheten til å velja i detta samfunnet. Eg har ei veninna som ligge med ein ny fyr meir eller mindre kvar helg. Ho er smellvakker, har PhD og eit flott nestan nedbetalt hus, ingen barn fordi ho ikkje har lyst. Ho sier ho er svært lykkelig med det livet ho har, jobben er viktigare enn alt. Det er jo flott. Eg ser ikkje ned på folk som ligge rundt, kvifor skal det være så tabu da? Eg skjønner det faktisk ikkje. Til tross for at eg har vore gift med same mann sidan eg var 20 år. Monogami fungerer ikkje for alle, sett skilsmisse statestikken? Anonymkode: 7824a...2b0 4
godfisk Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er mindre lykkelige nå enn vi var for flere tiår siden. Lykkenivået synker i takt med økende innvandring, feminisme og materialisme. Anonymkode: a8f10...c5a Har du dokumentasjon på disse påstandene? Dessuten, feminisme er bra for samfunnsøkonomien; jo flere som jobber og betaler skatt, jo flere velferdsgoder til å jevne ut forskjellene i samfunnet. Og om noen velger å bruke friheten sin til å pule rundt, hva angår det deg? 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 41 minutter siden, Sillyline skrev: Dette går jo begge veier. Menn kan ligge rundt og ikke vite at de er far. Prevensjon er begge sitt ansvar. For å svare på hovedspørsmålet ditt: har den frigjorte kvinnen i vesten skapt et bra samfunn? Ja, jeg ser ikke at de har skapt et dårligere samfunn. Kvinner og menn har like rettigheter, heldigvis gjelder dette også det etiske. Vil man gå lettkledd, så er det lov. Ser ikke problemet med det. Vil man ha sex med mange? Fullstendig lov det også. Her er det ikke de frigjorte kvinnene som er problemet, det er de andre som henger etter. Det er en skjev fordeling at menn skal kunne ligge rundt, mens en kvinne skal leve under et grep. Men en mann som gjør en kvinne gravid vet det ikke alltid, men denne kvinnen blir da gravid og hun vet det, og det kan bli sårt for det barnet å ha en far som ikke vil ha med seg og gjøre, og evt ikke vite hvem far er. De fleste vil jo vite hvor de kommer fra. Anonymkode: 99f63...250
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Muslimske kommer i forskjellige utgaver, da noen kan være mer frigjorde der og, og andre under mer begrensede kår. Avhengig av hvilken familie de vokser opp i og fra hvilket land. Men har den frigjorte kvinnen i vesten bare skapt et bra samfunn? Jeg er ikke for bank av kvinnen, voldtekt, tvangsekteskap og slik.... At en kvinne kan bli sett som utro etter en voldtekt er hårreisende og viser hvor dumme menn kan være. Men, jeg synes det er svært negativt at kvinner ligger rundt, blir plutselig gravide og ikke vet hvem som er far. Dessverre blir dette mer og mer vanlig, eller at far ikke ønsket barnet.. Anonymkode: 99f63...250 Kontroll av kvinners reproduktivitet for "samfunnets felles beste"? Lukter å handmaids tale lang vei av deg. Om det er ditt idealsamfunn... da er du tapt sak og det er mørkt. Så mørkt. Anonymkode: ddfb2...47b 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Skrevet 26. juni 2018 Korleis er det negativt at folk ligger rundt så lenge BEGGE sørge for prevansjon. Dersom ein mann ikkje har lyst på barn må han sørga for kondom eller avstå frå sex. Det er ikkje hennas feil om ho blir gravid når det tar to stykker for å laga eit barn. Anonymkode: 7824a...2b0
AmandaVI Skrevet 26. juni 2018 #14 Skrevet 26. juni 2018 Ja, det er forferdelig at kvinner i Norge og vesten forøvrig nå kan bestemme over våre egne kropper og seksualitet. At vi kan satse på andre livsmål enn ekteskap og barn og bestemme for oss selv hva som utgjør 'et meningsfullt liv'. Heldigvis for oss da at ingen hele tiden terper på at vi hadde det bedre før vi 'fikk' rettighetene våre, at å ville noe annet enn vugge og kjøkkenbenk er naturstridig og at vi skylder menn sex. Vent litt ... 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #15 Skrevet 26. juni 2018 11 minutter siden, godfisk skrev: Har du dokumentasjon på disse påstandene? Dessuten, feminisme er bra for samfunnsøkonomien; jo flere som jobber og betaler skatt, jo flere velferdsgoder til å jevne ut forskjellene i samfunnet. Og om noen velger å bruke friheten sin til å pule rundt, hva angår det deg? https://www.framtiden.no/medlemsblad/livsstil-og-forbruk/veien-til-lykkeland.html Hva er det som har endret seg de siste tiårene? Innvandring, feminisme og materialisme. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrere-og-deres-norskfodte-barn-gruppenes-sammensetning https://www.norgeshistorie.no/oljealder-og-overflod/mennesker/1914-kvinnefrigjoring.html https://www.aftenposten.no/norge/i/ddXqB/Materialisme-spiser-oss-opp-innenfra Trodde dette var noe alle visste, faktisk. Anonymkode: a8f10...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #16 Skrevet 26. juni 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er et bra samfunn da? Vi er mindre lykkelige nå enn vi var for flere tiår siden. Lykke bør være en grei måleenhet for hvor bra samfunnet vårt er. Fakta er at kvinner blir ikke lykkelige av å ligge rundt, vi blir ikke lykkelige av å ikke få barn, vi blir ikke lykkelige av å ikke få utfoldet våre biologisk bestemte egenskaper. Går man tilbake til den tiden der kjernefamilien, ekteskap og lite løssluppenhet var normalen og det folk strebet etter så var folk også lykkeligere. Lykkenivået synker i takt med økende innvandring, feminisme og materialisme. Anonymkode: a8f10...c5a Eller med tilgang på sammenligningsgrunnlag med andre mennesker. Du kan ikke bare ta en mål, også koble det sammen med samfunnstrender som gjør deg ulykkelig fordi du liker å bestemme over kvinners kjønnsorgan å si at du definerer et godt samfunn. Hva vi forstår med Lykke kan jo for eksempel ha forandret seg fra "takknemlig fordi jeg har en mann som bare slår der ingen kan se det og bare voldtar meg analt en gang i året - vanligvis er det bare litt vaginal voldtekt, men jeg får jo mat", "trygg fordi tyskerne dro", til "euforisk som på heroin den første gangen jeg prøvde". Anonymkode: ddfb2...47b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #17 Skrevet 26. juni 2018 16 minutter siden, godfisk skrev: Og om noen velger å bruke friheten sin til å pule rundt, hva angår det deg? Det angår egentlig ikke meg om folk puler rundt, jeg syns det er trist at folk gjør det. Og det er flaut å leve i et land hvor turister blir advart mot lokalbefolkningen fordi vi er i verdenstoppen med klamydia. Anonymkode: a8f10...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #18 Skrevet 26. juni 2018 Men hvorfor er det greit at menn puler rundt? Ikke tar ansvar for prevensjon? Hvorfor er det vi kvinner som må oppføre oss? Og i dagens samfunn, så er det ikke alltid lett å være en kvinne med gode familieverdier, som vil dele livet med en mann, og ikke pule rundt. For det hjelper jo ikke da mannen, vil pule rundt, selv om han er gift og har barn. Så går kvinnen, og det er ikke lett å finne noen med de samme verdiene. De fleste sier jo at de vil det samme, har de samme verdiene, men stikker med en gang det kommer ett lite problem. Så tilslutt kanskje denne kvinnen finner ut, at det er like greit å gjøre det samme som mennene. Anonymkode: a6c24...5e6 1
Lava Anne Skrevet 26. juni 2018 #19 Skrevet 26. juni 2018 Mø. Løse folk er det nok av. Jeg kjenner flere av dem, mange flotte folk, både kvinner og menn. Selv ligger jeg ikke særlig mye rundt, men jeg forstår ikke hvorfor noen tar seg bryet med å ønske seg regler for hvordan hele grupper skal leve livet sitt. Finn deg en dame som ikke ligger rundt da, men ikke krev at det skal være en universell regel. Man kan gjøre mye verre ting enn å pule litt, så du får rett og slett prøve å slutte og være trist. 2
Lava Anne Skrevet 26. juni 2018 #20 Skrevet 26. juni 2018 Så bør være trist for verre ting, er min mening. Som når søte dyr dør og mennesker lider av fattigdom eller alvorlig sykdom, blir rammet av krig eller personlige problemer. Men her sitter altså noen hjemme alene og er lei seg for at kvinner puler? Nei, vet du hva. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå