Gå til innhold

Når søke lånekassen

Grønn te

Anbefalte innlegg

Vi som er ferdige med VGS i år og skal inn på studie nå til høsten, må vi vente til samordna sender ut studieplass 20 juli med å søke lånekassen? Leser på lånekassen sin side at du må ha bekreftet studieplass for å søke, men samtidig står det at man kan søke fra mai?

Litt forvirret og trenger pengene til studiet starter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man kan søke fra mai dersom man allerede er student og skal søke om studielån fra og med neste år. Du venter på studieplass og passer på å søke med en gang da :) 

Anonymkode: 04325...fcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vet 110% hvilket studie og studiested du kommer inn på kan du sende søknad nå. Dersom du ikke vet det må du vente til du får svar fra samordna opptak. Jeg sendte søknad i slutten av mai, men jeg begynner 3.året på studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vent til opptaket er klart. 

Anonymkode: 481b9...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må få tildelt studeieplass og takke ja/bekrefte at du tar plassen, så kan du søke. Lånekassen får lister med studenter fra de ulike skolene, såå sker du før du har fått plass blir søknaden uansett ikke behandlet, og du risikerer treghet i systemet. De som kan søke fra mai er studenter som allerede er tatt opp ved et studieprogram og fortsetter dette neste semester. 

Anonymkode: 04640...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må betale semesteravgift først.

Anonymkode: 07204...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg er 110% sikker på at jeg kommer inn på 1 eller 2 valget, men venter med å søke til 20. juli. Betaler semsteravgiften med det samme så klart. 

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må betale semesteravgift først.

Man må ikke betale semesteravgift før man søker støtte, men for at alle vilkår blir oppfylt må man betale semesteravgift slik at skolen kan melde deg som student.

Anonymkode: 31036...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke betale semesteravgift før man søker støtte, men for at alle vilkår blir oppfylt må man betale semesteravgift slik at skolen kan melde deg som student.

Anonymkode: 31036...dc9

Jeg sa A til Å og du fylte ut bokstavene i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...