AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Har et spørsmål som jeg håper noen her inne kan svare på. Jeg har kjørt i beruset tilstand (alkohol) men ikke fått dommen ennå og skal etter planen fra sommeren av studere noe innen helse, men lurer på om dette kan bli et problem i forhold til vandel og videre arbeid? Snakket med advokaten om det og han sa at det ikke skulle bli noe problem så lenge det ikke er narkotika/vold osv involvert, og det er også slik jeg har tolket det etter å ha lest litt på nettet, men tenker å spørre her likevel. Har søkt bl.a sykepleie, vernepleie, sosionom, bhg.lærer og bv.pedagog og håper å komme inn på noe av dette, men det er jo veldig dumt om dommen jeg etter hvert får skal ødelegge for eventuelt jobb senere. Kunne tenkt meg å jobbe med barn eller innen psykisk helsevern senere, men er jo utrolig kjedelig om jeg tar en utdanning nå for så å finne ut senere at jeg ikke kan bruke den pga vandel. Noen som vet noe konkret om dette? Tusen takk Anonymkode: a8211...98d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Dessverre får det ikke konsekvenser for studiene. Folk som kjører i fylla burde aldri få ha ansvar for andre mennesker, de har pr def vist seg ute av stand til å forstå konsekvensen av sine handlinger. Så når du jobber eller er i praksis og møter folk som er skadet for livet pga en fyllekjører, da håper jeg du får så dårlig samvittighet at du finner en kontorjobb i steden. Anonymkode: b4569...441
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre får det ikke konsekvenser for studiene. Folk som kjører i fylla burde aldri få ha ansvar for andre mennesker, de har pr def vist seg ute av stand til å forstå konsekvensen av sine handlinger. Så når du jobber eller er i praksis og møter folk som er skadet for livet pga en fyllekjører, da håper jeg du får så dårlig samvittighet at du finner en kontorjobb i steden. Anonymkode: b4569...441 Selvfølgelig er fyllekjøring svært alvorlig, men nå er det heldigvis slik at det er mulig og drite på draget og likevel få en ny sjanse. Det viktige er at man faktisk har lært av det. Anonymkode: e8cdb...458 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre får det ikke konsekvenser for studiene. Folk som kjører i fylla burde aldri få ha ansvar for andre mennesker, de har pr def vist seg ute av stand til å forstå konsekvensen av sine handlinger. Så når du jobber eller er i praksis og møter folk som er skadet for livet pga en fyllekjører, da håper jeg du får så dårlig samvittighet at du finner en kontorjobb i steden. Anonymkode: b4569...441 Du klarte vel ikke å dy deg, trodde ikke jeg trengte presisere at jeg ikke er interessert i kommentarer fra dømmende bedrevitere som deg Alle mennesker kan gjøre feil, bare synd at folk som deg skal definere andre ut ifra en enkelt hendelse istedet for å se hele bildet av hvem den personen er. Anonymkode: a8211...98d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte vel ikke å dy deg, trodde ikke jeg trengte presisere at jeg ikke er interessert i kommentarer fra dømmende bedrevitere som deg Alle mennesker kan gjøre feil, bare synd at folk som deg skal definere andre ut ifra en enkelt hendelse istedet for å se hele bildet av hvem den personen er. Anonymkode: a8211...98d Alle mennesker kan gjøre feil ja, men å kjøre i fylla er ikke en feil. Det er en villet handling som kan påføre andre mennesker tor skade. Det er helt revnende likegyldig for meg hvem du er ellers, å vite at du er en som gambler med andres liv og helse på den måten er mer enn nok. Hvem vet om du kommer til å dra ligende stunts i din nyte jobb? Anonymkode: b4569...441
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Å fyllekjøre, er ikke en liten feil. Å gjøre feil er at du sier noe skjevt eller sender feil mail til feil person. Å fyllekjøre er et totalt uansvarlig valg man tar som kan resultere i at folk dør. Det er menneskelig å feile, men dette er ikke en feil. Dette er en idiotisk handling som kunne skadet uskyldige mennesker. Fyllekjører du, så vil veldig mange dømme deg resten av livet ditt. Anonymkode: 6d83d...cf2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 Jeg ville ha hørt med en som faktisk har peiling. Hva kommer på politiattesten, det er jo det som er viktig her. Send en mail til de som sender ut politiattester, de har adresse på nett. Anonymkode: beb63...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå