Gå til innhold

Trenger hjelp med data problem

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå den siste uka har pc'en min plutselig "klikket" og blitt til en blå skjerm som teller opp til 100, og så skrur data'n seg av.

Hva kan dette være? Jeg har prøvd å fikse på diverse programmer o.l, men ingenting hjelper.

Jeg har windows xp professional edition..

(Kan også legge til..jeg har ikke råd til reperasjon :roll: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... tror ikke jeg kan hjelpe mye, men når dette skjedde med min stasjonære, så installerte broren min oprativsystem og alle programmer på nytt igjen.

Det er vel en seriøs feil i windows. Men kan desverre ikke noe om det...... :roll:

Skrevet

Ta backup av det du trenger, og reinstaller alt av OS og programmer. Du kan også ta backup av registeret, men nøyaktig hvordan du gjør dette vet jeg ikke.

Det hadde også hjulpet litt om du hadde skrevet litt nærmere hva som står på blåskjermen.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Nedtelling som du beskriver i Windows mener jeg å huske er et virus. Har du skikkelige virusprogrammer, kjørt Ad-aware og Spybot?

Skrevet

Jess, dette er virus.. Eller faktisk spyware tror jeg. Ingen windows-feil hvertfall!

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Etter bare ørlite søking på nettet blir vel dette til at det er en orm. Gå inn på "ormsiden" og last ned "fjerneren" av problemet her. Så skaffer du deg skikkelig virusprogram og kjører Ad-aware og Spybot jevnlig. Dernest åpner du ALDRI e-mail du ikke venter eller er fra helt sikre avsendere.

Hvis du ikke vil laste ned problemløseren kan du bruke systemgjenoppretting hvis problemet oppsto etter tirsdag 1.03.05. Dessverre kommer du vel ikke inn i systemgjenopprettingen lenger tilbake enn denne dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...