Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har/har hatt sf. som har fortalt dette til kolleger og/eller sjefen? Hvorfor valgte du det? Og er du glad for det i ettertid?

Du som ikke forteller: Hvorfor ikke? Er du sikker på valget?

For min del er det sånn at det ikke preger jobben jeg gjør, men noen lurer nok pga. utseendet mitt. Dessuten er jeg ikke så flink til å spise lunsj med de andre - selv om det går bedre og bedre. Vi er for så vidt mange, og har ikke fast lunsjtid, så mange har nok ikke tenkt over dette. 

Anonymkode: a8174...c00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller ikke jobben om slikt. Relasjonene jeg har der er vennskapelige, men i bunn og grunn profesjonelle.

Anonymkode: 26d49...542

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sleit mye med mat og kropp tidligere, men jeg fortalte det aldri til kollegaer eller sjefen. Mine tanker rundt det er at ingen av de har noe med mitt privatliv å gjøre, jeg fortalte sjefen at jeg sleit med andre ting iforhold til en sykemelding jeg leverte inn, og det var helt greit. 

Nå hadde vi "felleslunsj" på jobben jeg hadde sist, og det var egentlig helt jævlig, men dog det eneste måltidet mitt løpet av en dag. Jeg ville jo ikke at noen skulle tenke ting om meg, så jeg måtte jo bare spise noe. 

Er du veldig underernært? For hvis du er det så skaper jo folk seg tanker, enten problemer med mat eller om du ruser deg.

Anonymkode: 5f8f8...e5f

• Liker 1
Skrevet

Har ikke spiseforstyrrelser. Men jeg ville ikke fortalt om det. Kanskje til sjefen hvis vedkommende er forståelsesfull og omsorgsfull, og du trenger noe slags støtte eller tilrettelegging. 

Ellers ikke. Bortsett fra hvis du er nær venn med noen der da. 

Skrevet

Jeg er frisk nå, men fortalte det aldri på jobb. For meg ble jobben i stor grad et fristed og ikke et sted jeg ville brette ut privatlivet mitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller aldri om private ting på jobb. De har ikke noe med hva jeg gjør privat. 

Anonymkode: ad0a4...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det, fordi:
1) Det er privat
2) Oppmerksomhet rundt det kan gjøre det mer utfordrende (iallefall gjorde det det for meg da skolen oppdaget det i sin tid)

Anonymkode: b2f60...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med de over her - vern om privatlivet ditt på jobb. Hvertfall når det ikke er noe som går utover jobben, da trenger ikke sjefen å vite noe om det. Har erfart at kollegaer som har slitt med diverse ting som har vært åpne om det har blitt sett på som problematiske og at det til syvende og sist har blitt brukt mot dem av arbeidsgiver. Folk kan være fordomsfulle. Jeg ville latt være å fortelle om det på jobb, og heller snakket med folk som du er fortrolige med om det.

Anonymkode: 11922...3e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt være å fortelle det på jobb. Kollegaer har ingenting med ditt privatliv å gjøre, og ved å fortelle gjør du det på en måte til deres «problem» også, i den forstand at det blir noe de må ta hensyn til og alle kommer til å tenke: «Hvordan kan vi hjelpe henne??» når sannheten er at det kan de ikke. 

Anonymkode: cf710...973

AnonymBruker
Skrevet

Selvopptatthet egner seg ikke på jobb. Særlig ikke når det gjelder den type sykdom. Folk får mistenke eller ikke, men ved å lage er nummer av det forteller du så mye mer om deg selv enn du kan håndtere.

Anonymkode: 21c79...c60

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe om sykdom e.l på jobb så lenge det ikke er snakk om tilrettelegging. Det kommer til å bli brukt mot deg før eller seinere.

Anonymkode: 30e34...b02

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Ser at folk er enstemte. Kjøpte særlig argumentene om at jeg vil miste et av "fristedene mine" hvis jeg forteller, og at folk kanskje vil føle at de må gjøre noe. De som skjønner, skjønner jo uansett - og jeg vil ikke at noe skal endres.

TS

Anonymkode: a8174...c00

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvopptatthet egner seg ikke på jobb. Særlig ikke når det gjelder den type sykdom. Folk får mistenke eller ikke, men ved å lage er nummer av det forteller du så mye mer om deg selv enn du kan håndtere.

Anonymkode: 21c79...c60

Selvopptatthet? Å ha en spiseforstyrrelse betyr ikke at man er selvopptatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Deler aldri noe privat på jobb.

Anonymkode: 25316...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte en gang at jeg skulle ta abort. Det bare poppet ut, fordi jeg måtte ha fri, og det var så mye om og men rundt det å gå fri. Angrer fortsatt. De hadde ikke noe med det, og jeg skal love deg at de pratet seg imellom om det... 

Anonymkode: eee23...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...