AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Jeg har fått et inkasso varsel som forfaller fem dager før jeg får lønn.. har ikke mulighet til å betale det før jeg får lønn.. blir altså fem dager over betalingsfristen i inkassovarsel brevet... hva skjer da?? Anonymkode: 5f49f...bc4
Rosatoast Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 (endret) Ring til kredinor og forklar det til dem, de er ganske ålreit så lenge du ringer inn å er villig til å betale. De flytter nok forfallet et par dager frem i tid slik at du får betalt. (Les: kredinor eller det gjeldene selskapet som sendte varsel) Endret 26. juni 2018 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Da blir kravet oversendt inkasso og du må betale høye gebyr. Men du kan ringe leverandøren og be om at de utsetter forfallstidspunktet. Mange gjør dette, og da kan det hende du slipper inkasso og ekstra gebyr. Anonymkode: 138a8...107
Leo Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Vanligvis skjer det ingenting. De fleste som krever inn penger har en "sikkerhetsmargin" på 14 dager fra betalingsfristen utløper til saken evt. blir sendt videre til inkasso. Vil du være helt på den sikre siden ringer du og ber om å få utsatt betalingsfristen en uke. Hvis du vanligvis er en god betaler er det garantert ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har fått et inkasso varsel som forfaller fem dager før jeg får lønn.. har ikke mulighet til å betale det før jeg får lønn.. blir altså fem dager over betalingsfristen i inkassovarsel brevet... hva skjer da?? Anonymkode: 5f49f...bc4 Da får du en betalingsoppfordring med gebyr. Tror det er på 210 kroner eller noe. Men du kan unngå det om du snakker med kreditor. Ofte er de villige til å utsette fristen noen dager om du forteller dem at du kan betale noen dager senere for da får du lønn Anonymkode: 93b82...cd0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Da får du en betalingsoppfordring med gebyr. Tror det er på 210 kroner eller noe. Men du kan unngå det om du snakker med kreditor. Ofte er de villige til å utsette fristen noen dager om du forteller dem at du kan betale noen dager senere for da får du lønn Anonymkode: 93b82...cd0 Edit: Jeg er ikke 100% sikker på beløpets størrelse så det må enten andre svare på eller du må sjekke selv. Anonymkode: 93b82...cd0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, Leo skrev: Vanligvis skjer det ingenting. De fleste som krever inn penger har en "sikkerhetsmargin" på 14 dager fra betalingsfristen utløper til saken evt. blir sendt videre til inkasso. Vil du være helt på den sikre siden ringer du og ber om å få utsatt betalingsfristen en uke. Hvis du vanligvis er en god betaler er det garantert ikke noe problem. Stemmer ikke at man vanligvis har 14 dager ekstra. Det går oftest 14 dager mellom opprinnelig forfall og inkassovarsel, men har du først fått varsel går det raskt til inkasso. Jeg har jobba med dette i mange år i store selskap. Anonymkode: 138a8...107
Tibbie Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 Det er bare å sende dem en mail, så får du utsatt betalingen så lenge du trenger (innen rimelighetens grenser, selvfølgelig) Det er ingen problem! 1
Poppzy Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 Ring eller send mail (om det står mail adresse i brevet) til de du har fått varselet fra og forklar situasjonen. Da vil du nok få endret betalingsdatoen. Dette har gått bra de gangene jeg har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå