Gå til innhold

Best mulig liv for person med hjerteproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg kjenner en eldre person med hjerteproblemer. Hvordan kan en gjøre livet best mulig for denne personen? Jeg tenker at  det å ringe og å besøke personen vil være trivelig. På forhånd takk for svar.

Anonymkode: e6009...e7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mormor hadde hjerteproblemer. Hun likte å snakke på FaceTime slik at hun kunne se meg, eller besøk i noen timer her og der. Men alle med hjerteproblemer er ikke en homogen gruppe, de kan ha forskjellige ønsker og interesser. 

Anonymkode: b612a...f35

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Jeg kjenner en eldre person med hjerteproblemer. Hvordan kan en gjøre livet best mulig for denne personen? Jeg tenker at  det å ringe og å besøke personen vil være trivelig. På forhånd takk for svar.

Det spørs hvor dårlig den eldre er? Jeg er på et eldresenter en gang i uka og mange der er hjertesyke, men i forskjellig grad. Noen er ikke sykere enn at de har et så normalt liv som andre har, noen sitter i rullestol. Hvor syk og hvor gammel er denne eldre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Belima skrev:

Det spørs hvor dårlig den eldre er? Jeg er på et eldresenter en gang i uka og mange der er hjertesyke, men i forskjellig grad. Noen er ikke sykere enn at de har et så normalt liv som andre har, noen sitter i rullestol. Hvor syk og hvor gammel er denne eldre?

Denne eldre er frisk nok til å stort sett klare seg selv, men han har alvorlige hjerteproblemer. Han er for øvrig mellom 91-94 år, jeg forsøker å anonymisere litt her :).

AnonymBruker
Skrevet

Et menneske som nærmer seg 100 år, er gammel, ikke bare eldre. Hvis du kaller 100 år eldre, når er man egentlig gammel da?

Anonymkode: eb215...1d1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne eldre er frisk nok til å stort sett klare seg selv, men han har alvorlige hjerteproblemer. Han er for øvrig mellom 91-94 år, jeg forsøker å anonymisere litt her :).

Hvis vedkommende kan gå selv, så er det veldig hyggelig å komme seg litt ut av boligen. Hvis det ikke er mulig, så er rullestol et godt hjelpemiddel. Kanskje en hyggelig prat og et stykke kake er nok også. Går ut i fra at det er en person du kjenner godt, så snakk om gamle dager. Få han til å fortelle om da han var ung og sammenlign det med hvordan det er nå. At veldig mange unge mennesker kun sitter med nesa ned i mobil mm og glemmer å leve i nuet. (Satt på spissen) Lag moderne mat og få han til å smake noe nytt. Det enkle er ofte det beste.
Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et menneske som nærmer seg 100 år, er gammel, ikke bare eldre. Hvis du kaller 100 år eldre, når er man egentlig gammel da?

Anonymkode: eb215...1d1

Jeg antok at definisjon på eldre og gammel var nogenlunde den samme, men ok så sier vi gammel da :)

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Belima skrev:

Hvis vedkommende kan gå selv, så er det veldig hyggelig å komme seg litt ut av boligen. Hvis det ikke er mulig, så er rullestol et godt hjelpemiddel. Kanskje en hyggelig prat og et stykke kake er nok også. Går ut i fra at det er en person du kjenner godt, så snakk om gamle dager. Få han til å fortelle om da han var ung og sammenlign det med hvordan det er nå. At veldig mange unge mennesker kun sitter med nesa ned i mobil mm og glemmer å leve i nuet. (Satt på spissen) Lag moderne mat og få han til å smake noe nytt. Det enkle er ofte det beste.
Lykke til!

Tusen takk for mange gode tips i denne tråden :).

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen flere gode forslag? God helg !:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...