AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Heisann. Jeg kjenner en eldre person med hjerteproblemer. Hvordan kan en gjøre livet best mulig for denne personen? Jeg tenker at det å ringe og å besøke personen vil være trivelig. På forhånd takk for svar. Anonymkode: e6009...e7d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Min mormor hadde hjerteproblemer. Hun likte å snakke på FaceTime slik at hun kunne se meg, eller besøk i noen timer her og der. Men alle med hjerteproblemer er ikke en homogen gruppe, de kan ha forskjellige ønsker og interesser. Anonymkode: b612a...f35 1
Belima Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Jeg kjenner en eldre person med hjerteproblemer. Hvordan kan en gjøre livet best mulig for denne personen? Jeg tenker at det å ringe og å besøke personen vil være trivelig. På forhånd takk for svar. Anonymkode: e6009...e7d Det spørs hvor dårlig den eldre er? Jeg er på et eldresenter en gang i uka og mange der er hjertesyke, men i forskjellig grad. Noen er ikke sykere enn at de har et så normalt liv som andre har, noen sitter i rullestol. Hvor syk og hvor gammel er denne eldre? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 21 timer siden, Belima skrev: Det spørs hvor dårlig den eldre er? Jeg er på et eldresenter en gang i uka og mange der er hjertesyke, men i forskjellig grad. Noen er ikke sykere enn at de har et så normalt liv som andre har, noen sitter i rullestol. Hvor syk og hvor gammel er denne eldre? Denne eldre er frisk nok til å stort sett klare seg selv, men han har alvorlige hjerteproblemer. Han er for øvrig mellom 91-94 år, jeg forsøker å anonymisere litt her :). Anonymkode: e6009...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Et menneske som nærmer seg 100 år, er gammel, ikke bare eldre. Hvis du kaller 100 år eldre, når er man egentlig gammel da? Anonymkode: eb215...1d1
Belima Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne eldre er frisk nok til å stort sett klare seg selv, men han har alvorlige hjerteproblemer. Han er for øvrig mellom 91-94 år, jeg forsøker å anonymisere litt her :). Anonymkode: e6009...e7d Hvis vedkommende kan gå selv, så er det veldig hyggelig å komme seg litt ut av boligen. Hvis det ikke er mulig, så er rullestol et godt hjelpemiddel. Kanskje en hyggelig prat og et stykke kake er nok også. Går ut i fra at det er en person du kjenner godt, så snakk om gamle dager. Få han til å fortelle om da han var ung og sammenlign det med hvordan det er nå. At veldig mange unge mennesker kun sitter med nesa ned i mobil mm og glemmer å leve i nuet. (Satt på spissen) Lag moderne mat og få han til å smake noe nytt. Det enkle er ofte det beste. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Et menneske som nærmer seg 100 år, er gammel, ikke bare eldre. Hvis du kaller 100 år eldre, når er man egentlig gammel da? Anonymkode: eb215...1d1 Jeg antok at definisjon på eldre og gammel var nogenlunde den samme, men ok så sier vi gammel da Anonymkode: e6009...e7d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 17 timer siden, Belima skrev: Hvis vedkommende kan gå selv, så er det veldig hyggelig å komme seg litt ut av boligen. Hvis det ikke er mulig, så er rullestol et godt hjelpemiddel. Kanskje en hyggelig prat og et stykke kake er nok også. Går ut i fra at det er en person du kjenner godt, så snakk om gamle dager. Få han til å fortelle om da han var ung og sammenlign det med hvordan det er nå. At veldig mange unge mennesker kun sitter med nesa ned i mobil mm og glemmer å leve i nuet. (Satt på spissen) Lag moderne mat og få han til å smake noe nytt. Det enkle er ofte det beste. Lykke til! Tusen takk for mange gode tips i denne tråden :). Anonymkode: e6009...e7d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 Har dere noen flere gode forslag? God helg !:). Anonymkode: e6009...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå