AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Fikk brev fra si for en måned siden om motregning av skatt tilgode. Ikke hørt noe mer, tar de alle pengene? Betaler ned litt hver måned alt til si. Anonymkode: 34b2c...6b4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Det kommer an på. Dersom gjelden din er større enn det du får tilbake på skatten, så tar de alt ja. Er gjelden din mindre enn skatten du får tilbake, så får du utbetalt mellomlegget. Anonymkode: 75c08...3f7 3
applestories Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Sto der et beløp i brevet? Fra Statens Innkrevingssentral: "På det tidspunktet du får brevet, da har vi allerede gitt beskjeden til Skatteetaten om at de skal skattemotregne for kravbeløpet som står i vedlegget. Vi har ingen muligheter til å stoppe motregningen, dette er for sent når beskjeden er gitt til Skatteetaten." 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 6 minutter siden, applestories said: Sto der et beløp i brevet? Fra Statens Innkrevingssentral: "På det tidspunktet du får brevet, da har vi allerede gitt beskjeden til Skatteetaten om at de skal skattemotregne for kravbeløpet som står i vedlegget. Vi har ingen muligheter til å stoppe motregningen, dette er for sent når beskjeden er gitt til Skatteetaten." Står beløp og dette; år du penger til gode på skaeoppgjøret, vil beløpet i vedlegget bli trukket fra skaepengene før Skaeetaten utbetaler de til deg. Du vil få en egen melding om dee fra Skaeetaten. har ikke fått melding fra skatteetaten.. Anonymkode: 34b2c...6b4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 8 minutter siden, applestories said: Sto der et beløp i brevet? Fra Statens Innkrevingssentral: "På det tidspunktet du får brevet, da har vi allerede gitt beskjeden til Skatteetaten om at de skal skattemotregne for kravbeløpet som står i vedlegget. Vi har ingen muligheter til å stoppe motregningen, dette er for sent når beskjeden er gitt til Skatteetaten." Tittel på brev; Forhåndsvarsel om at SI vil motregne ubetalte krav i skae Anonymkode: 34b2c...6b4
Poppzy Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Skatteoppgjøret kommer i morgen og vil kanskje bli lagt ut på Altinn.no ved midnatt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, Poppzy said: Skatteoppgjøret kommer i morgen og vil kanskje bli lagt ut på Altinn.no ved midnatt. Ingen brev om at motregning er gjennomført? Er det ikke litt sent? Anonymkode: 34b2c...6b4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 De pengene er på vei til Si. Jeg vet jeg har klagd for lenge siden og fikk noe av skatten min igjen. Men vet ikke hvor strenge de er blitt. Anonymkode: e1a45...923 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: De pengene er på vei til Si. Jeg vet jeg har klagd for lenge siden og fikk noe av skatten min igjen. Men vet ikke hvor strenge de er blitt. Anonymkode: e1a45...923 Synes det er kjipt fordi jeg er student nå og dette er å betale tilbake studielån.. Anonymkode: 34b2c...6b4
Poppzy Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen brev om at motregning er gjennomført? Er det ikke litt sent? Anonymkode: 34b2c...6b4 Har aldri opplevd noe slik selv, men når skatteoppgjøret legges ut på Altinn.no så vil jeg tro at det står at dine skattepenger er motregnet. Du får sjekke ved midnatt eller i morgen.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 Mer info her: https://www.sismo.no/no/pub/tema/skattepenger Og her: https://www.dinside.no/okonomi/na-far-62000-personer-med-skattepenger-til-gode-varsel-om-skattemotregning/69848526 Anonymkode: 005cd...936
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er kjipt fordi jeg er student nå og dette er å betale tilbake studielån.. Anonymkode: 34b2c...6b4 Det er "kjipt"!? Det er da du som har vært kjip som ikke har betalt regningene dine! Selvfølgelig får du ikke penger noen "skylder deg" tilbake så lenge du skylder de mer! Anonymkode: 83d13...14b 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Skrevet 26. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er kjipt fordi jeg er student nå og dette er å betale tilbake studielån.. Anonymkode: 34b2c...6b4 Nei. Dette er ikke lånekassa, det har gått lengre, du har vært sløv og ikke bedt om utsettelse. Så det har gått til statens innkrevingssentral. Det verste innkrevnerne som er i Norge. Anonymkode: e1a45...923 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #14 Skrevet 26. juni 2018 Noen som vet noe mer om dette? Fikk og Forhåndsvarsling om Motregning av skatt så regna med skattepengene ble mot regna. Men nå fikk jeg melding på altinn om at skatteoppgjøret var ferdig og at jeg får igjen ett par tusen. Ville trodd jeg fikk varsel om at de tok det innen nå? Eller kanskje de bare er trege eller gjør det i morgen. Anonymkode: 32d35...558
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som vet noe mer om dette? Fikk og Forhåndsvarsling om Motregning av skatt så regna med skattepengene ble mot regna. Men nå fikk jeg melding på altinn om at skatteoppgjøret var ferdig og at jeg får igjen ett par tusen. Ville trodd jeg fikk varsel om at de tok det innen nå? Eller kanskje de bare er trege eller gjør det i morgen. Anonymkode: 32d35...558 Samme her. Står at jeg får tilgode og overført til konto mitt men deserim jeg har krav vil jeg få melding av det,.,? Anonymkode: 34b2c...6b4
Shiroe Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her. Står at jeg får tilgode og overført til konto mitt men deserim jeg har krav vil jeg få melding av det,.,? Anonymkode: 34b2c...6b4 Jaja, får vel vite det i morgen. Regner nesten med at de bare er trege med å sende den meldinga om at en faktisk ble motregna. Mulig de er "grei" siden jeg betaler litt hver gang jeg får lønn. Forventet egentlig at meldingen skulle komme sammen med skattemeldingen da. edit: whoops, så anonym ble jeg. Ikke det, spiller ikke sånn super stor rolle egentlig 😂 Endret 27. juni 2018 av Shiroe
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Shiroe said: Jaja, får vel vite det i morgen. Regner nesten med at de bare er trege med å sende den meldinga om at en faktisk ble motregna. Mulig de er "grei" siden jeg betaler litt hver gang jeg får lønn. Forventet egentlig at meldingen skulle komme sammen med skattemeldingen da. edit: whoops, så anonym ble jeg. Ikke det, spiller ikke sånn super stor rolle egentlig 😂 Hehe. Samme her betaler viss dum av lønn hver måned, ikke fått brev om motregning er gjennomført kun varsel 🤔🤔🤔 forventer ikke å få igjen men ble litt usikker nå. Anonymkode: 34b2c...6b4
Shiroe Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Hehe. Samme her betaler viss dum av lønn hver måned, ikke fått brev om motregning er gjennomført kun varsel 🤔🤔🤔 forventer ikke å få igjen men ble litt usikker nå. Anonymkode: 34b2c...6b4 Jupp! Trodde innen nå at det skulle være mer sort på hvitt hva jeg faktisk får/om jeg får noe innen nå. Ikke bare varsel om at de kan gjøre det sendt i Mai😅 Men men, våkner vel i morgen til melding om at de har blitt motregnet.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 4 hours ago, Shiroe said: Jupp! Trodde innen nå at det skulle være mer sort på hvitt hva jeg faktisk får/om jeg får noe innen nå. Ikke bare varsel om at de kan gjøre det sendt i Mai😅 Men men, våkner vel i morgen til melding om at de har blitt motregnet. Fikk ikke penger nei .. Anonymkode: 34b2c...6b4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Samme her betaler viss dum av lønn hver måned, ikke fått brev om motregning er gjennomført kun varsel 🤔🤔🤔 forventer ikke å få igjen men ble litt usikker nå. Anonymkode: 34b2c...6b4 Hvis du får igjen burde du jo ha såpass til dannelse at du betaler det inn til de du skylder penger! Ikke at jeg tror du faktisk ser de pengene uansett. Anonymkode: a8bbb...b4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå