Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun vært i en jobb, så har aldri hatt behov for å sette meg inn i hvordan man sier opp jobben.

Jeg har nå bestemt meg for å si opp jobben da jeg egentlig ikke trives, og ønsker å si opp slik at den gjelder fra 1. Juli.

Jeg er nå på ferie og kommer hjem til fredag, 29 juni. Tenkte å levere oppsigelsen min da. Men jeg leser at man bør gi muntlig beskjed før man leverer oppsigelsen. Kan jeg ringe sjefen i morgen å gjøre det? Eller hvordan funker dette?  

Anonymkode: 16fd3...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ehh.. tror du har glemt bort oppsigelsestiden dessverre

Endret av Carolinekomm
Glemt ord
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Carolinekomm skrev:

Ehh.. tror du har glemt bort oppsigelsestiden dessverre

Hvorfor mener du det? Jeg vil si opp slik at oppsigelsestiden begynner å gjelde fra 1.juli

Gjest Dævendøtte
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun vært i en jobb, så har aldri hatt behov for å sette meg inn i hvordan man sier opp jobben.

Jeg har nå bestemt meg for å si opp jobben da jeg egentlig ikke trives, og ønsker å si opp slik at den gjelder fra 1. Juli.

Jeg er nå på ferie og kommer hjem til fredag, 29 juni. Tenkte å levere oppsigelsen min da. Men jeg leser at man bør gi muntlig beskjed før man leverer oppsigelsen. Kan jeg ringe sjefen i morgen å gjøre det? Eller hvordan funker dette?  

Du kan ringe sjefen din ja, for å informere først. Men du må ikke. Jeg hadde satt pris på å få vite det i så god tid som mulig, men det spørs helt på forholdet deres og hva slags jobb dere har, er dere et lite firma, er dere gode venner og unner hverandre gode dager? 

Oppsigelsestiden din starter 1 juli om du leverer 29 juni. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Du kan ringe sjefen din ja, for å informere først. Men du må ikke. Jeg hadde satt pris på å få vite det i så god tid som mulig, men det spørs helt på forholdet deres og hva slags jobb dere har, er dere et lite firma, er dere gode venner og unner hverandre gode dager? 

Oppsigelsestiden din starter 1 juli om du leverer 29 juni. 

Dette er en ny sjef og har dessverre ikke så godt forhold, så det er en av grunnene til oppsigelse. Så om jeg ikke må ringe på forhånd, er jo det fint :) dette er en butikkjobb og jeg har veldig liten stillingsprosent, så er ikke et voldsomt tap for bedriften sånn sett. Da leverer jeg heller oppsigelsen når jeg er hjemme på fredag, slik at det vil gjelde fra1.juli :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville levert oppsigelsen skriftlig med en gang, og er det noe du vil ta opp, takke for engasjementet så lenge det varte eller noe annet, så kan du like gjerne skrive det i oppsigelsen. Bare husk å avslutte med formuleing om at du uttrykkelig sier opp i det siste avsnittet, slik at det ikke er noen tvil om at du faktisk sier opp. Man kan i tillegg ha en overskrift "Oppsigelse av stilling som XX ved YY".

Men husk å være kortfattelig. Man skriver ikke flere sider om jobben man har hatt/gjort og andre ting i en oppsigelse, holde det så kort og konsist som mulig. 

Anonymkode: a20b1...edc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville levert oppsigelsen skriftlig med en gang, og er det noe du vil ta opp, takke for engasjementet så lenge det varte eller noe annet, så kan du like gjerne skrive det i oppsigelsen. Bare husk å avslutte med formuleing om at du uttrykkelig sier opp i det siste avsnittet, slik at det ikke er noen tvil om at du faktisk sier opp. Man kan i tillegg ha en overskrift "Oppsigelse av stilling som XX ved YY".

Men husk å være kortfattelig. Man skriver ikke flere sider om jobben man har hatt/gjort og andre ting i en oppsigelse, holde det så kort og konsist som mulig. 

Anonymkode: a20b1...edc

Takk for tips :) har lest meg opp på hvordan man bør skrive oppsigelse, så skal holde det kort og konsis.

AnonymBruker
Skrevet

Når begynner du i ny jobb da? 

Anonymkode: 91424...6e1

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det? Jeg vil si opp slik at oppsigelsestiden begynner å gjelde fra 1.juli

Ops tenkte feil. Tenkte du mente å slutte 1. Juli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...