AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Del Skrevet 26. juni 2018 Dere jenter og kvinner med vestibulitt og/eller vaginisme (hvis det er noen her da), hva har dere gjort/tatt av behandling som har hjulpet dere? Har noen blitt helt friske? Tar gjerne imot tips til god behandling/behandlere i Oslo-området, evt. også i Nord-Norge. Hilsen kvinne 26 Anonymkode: 36c53...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg har slitt med dette i 30 år. Ente til slutt opp med å prøve botox.... Canesten var nok det som utløste dette hos meg. Noen tips - vask kun med vann -kun bomulls undertøy. Ikke string! - Ikke tørk med dopapir. Klapp.... -reduser sukker inntak -ved evt samleie.... bruk ekstra fukt. Allergi vennlig. -det uparfymert krem -noen bruker Atarax -psyko motorisk trening Anonymkode: 0b085...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Del Skrevet 28. juni 2018 På 26.6.2018 den 22.08, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med dette i 30 år. Ente til slutt opp med å prøve botox.... Canesten var nok det som utløste dette hos meg. Noen tips - vask kun med vann -kun bomulls undertøy. Ikke string! - Ikke tørk med dopapir. Klapp.... -reduser sukker inntak -ved evt samleie.... bruk ekstra fukt. Allergi vennlig. -det uparfymert krem -noen bruker Atarax -psyko motorisk trening Anonymkode: 0b085...5f8 Hjalp det med botox? Jeg har nettopp begynt med osteopati, er visst utrolig stiv og anspent i musklene i bekkenbunnen! Synes jeg merker det har hjulpet etter bare en behandling... Jeg har det nok pga at jeg var aktiv rytter i 10 år i oppveksten, pluss at jeg har bakoverliggebde livmor og trolig en litt kort skjede, kjæresten min i ungdomstiden var relativt lang... mye vond sex og sa aldri ifra. Så ja... Har ikke hatt penetreende sex på 5 år. Er nå 26. Håper då veldig at dette kan løse seg! Føler med deg som har hatt det i 30 år, det kan ikke være noe gøy...! Anonymkode: 36c53...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Del Skrevet 28. juni 2018 Jeg gikk til fysioterapeut med spesialisering i bekkenbunn og bekkenbunnstrening, og ble helt frisk etter kun et halvt år. Dette var i Trondheim da, på St. Olavs. Hadde kun vaginisme. Anonymkode: 4bda9...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #5 Del Skrevet 28. juni 2018 Glemte å nevne at jeg gikk til fysioterapeuten ca. hver fjortende dag, og gjorde resten av jobben på egenhånd med hjelpemidler hun ga meg. Blant annet dilatorer, og en elektrisk vaginalprobe som ga små støt. Anonymkode: 4bda9...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Del Skrevet 28. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte å nevne at jeg gikk til fysioterapeuten ca. hver fjortende dag, og gjorde resten av jobben på egenhånd med hjelpemidler hun ga meg. Blant annet dilatorer, og en elektrisk vaginalprobe som ga små støt. Anonymkode: 4bda9...834 jeg skal prøve elektrisk vaginalprobe etter sommerferien. hvor lang tid brukte du på å bli bra/bedre? jeg sliter i perioder; heldigvis roer det seg i perioder, ellers hadde jeg klikket. tips til ts: atrophin krem som bedøver nervene hjalp meg; det lindrer veldig når vestibulitten blusser opp. synd den er veldig dyr. jeg foretrekker den fremfor xylokain, men er mange som er veldig fornøyd med xylokain og Anonymkode: 96d6a...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Del Skrevet 28. juni 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg skal prøve elektrisk vaginalprobe etter sommerferien. hvor lang tid brukte du på å bli bra/bedre? jeg sliter i perioder; heldigvis roer det seg i perioder, ellers hadde jeg klikket. tips til ts: atrophin krem som bedøver nervene hjalp meg; det lindrer veldig når vestibulitten blusser opp. synd den er veldig dyr. jeg foretrekker den fremfor xylokain, men er mange som er veldig fornøyd med xylokain og Anonymkode: 96d6a...acd Jeg ble helt frisk etter et halvt år. Men jeg hadde kun vaginisme. Anonymkode: 4bda9...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miihita Skrevet 28. juni 2018 #8 Del Skrevet 28. juni 2018 Sier bare en ting, Osteopati. Har hatt smerter i 12 år. Aldri fått ordentlig hjelp før nå dette året. Og nå har jeg knapt smerter. Er en på Røaosteopati ( husker ikke navnet ) som har spesialisert seg på onrådet. Jeg går til en annen på Ringerike osteopati, hatt 8 behandlinger. Anbefaler deg virkelig å prøve dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #9 Del Skrevet 28. juni 2018 Seriøst spørsmål fra Mann; er analsex et alternativ? eller er det like smertefullt. Tenker at kanskje noen har lært seg det som et alternativ til vaginalt samleie. Anonymkode: 17732...278 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miihita Skrevet 28. juni 2018 #10 Del Skrevet 28. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst spørsmål fra Mann; er analsex et alternativ? eller er det like smertefullt. Tenker at kanskje noen har lært seg det som et alternativ til vaginalt samleie. Anonymkode: 17732...278 Jeg har slitt med både vestbulitt og vaginisme ( Vulvodyni) i 12 år. Anal sex med samboeren har ikke vært mulig pga sterke smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #11 Del Skrevet 28. juni 2018 Vaginisme her. Også aktiv rytter. Samleie var umulig pga smerter. Fikk hjelp av ei som heter Jenny på Storo og Nydalen mensendick fysioterapi. Gikk noen mnd før jeg tørre å prøve samleie, nå er det så og si smertefritt. Ble anbefalt henne av gynokologen min Anonymkode: d6afe...ee2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miihita Skrevet 28. juni 2018 #12 Del Skrevet 28. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vaginisme her. Også aktiv rytter. Samleie var umulig pga smerter. Fikk hjelp av ei som heter Jenny på Storo og Nydalen mensendick fysioterapi. Gikk noen mnd før jeg tørre å prøve samleie, nå er det så og si smertefritt. Ble anbefalt henne av gynokologen min Anonymkode: d6afe...ee2 Ut av tema her, men hvordan klarte du å ri med vaginisme? Jeg måtte stoppe opp med ride hobbyen pga Vulvodyni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Del Skrevet 29. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst spørsmål fra Mann; er analsex et alternativ? eller er det like smertefullt. Tenker at kanskje noen har lært seg det som et alternativ til vaginalt samleie. Anonymkode: 17732...278 T.s. her. Jeg har faktisk tenkt på det samme! Er ikke i forhold nå, men i gang med å forsøke å "vekke" analen litt selv med buttplugs (skrives det sånn?) i større og større strl. Synes også tanken på analsex er pirrende selvfølgelig, hvis ikke hadde jeg ikke forsøkt. Har kommet et lite stykke og det er noe vondt det og, men på en annen måte. Og har skjønt at de fleste synes det er litt vondt? Men syns faktisk det gir mer nytelse enn å ha noe i skjeden...! Er langt unna å kunne ha noe på str med en normal penis opp der da. Jeg tror egentlig at min type vaginisme også går ut over dette hullet, fordi jeg er så sinnsykt stram i musklene i hele bekkenbunnen, hvor disse "kanalene" jo går gjennom. Men man skal aldri si aldri! Kanskje analen er noe bedre, jeg skal i alle fall fortsette å teste det ut mens jeg også får behandling for vaginismen😊 Anonymkode: 36c53...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Del Skrevet 29. juni 2018 7 timer siden, miihita skrev: Ut av tema her, men hvordan klarte du å ri med vaginisme? Jeg måtte stoppe opp med ride hobbyen pga Vulvodyni T.s her. Har vært hos osteopat én gang nå, og hun sa at aktiv ridning fra jeg var 8 til jeg var 18 nok har spilt inn på at jeg utviklet vaginisme. Jeg har ikke vondt på den måten når jeg rir, heldigvis. Har heller ikke noe særlig smerter i hverdagen, litt er det men det er ikke noe som plager meg veldig. Mitt problem er hvis jeg skal ha noe inn der, som alltid har vært grusomt smertefullt. Etter behandlingen hos osteopaten var jeg helt mørbanket i hele bekkenet, og ble bevisst på hvor utrolig mye jeg spenner bekken, mage og lår. Og det siste jeg ville var å sette meg opp på en hest! Så har nok blitt mer bevisst nå, og tror ikke jeg skal ri særlig nå når jeg prøver å løse dette med vaginismen og vestibulitten... er utrolig trist, for å ri er noe av det jeg liker best i hele verden. Men gjorde det ikke særlig ofte lenger fra før av heller, så det skal vel gå. Man kan jo dra i stallen og stelle og kose for det, og få litt hestelukt i nesen for å stagge "abstinensene" 😉 Anonymkode: 36c53...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #15 Del Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: T.s. her. Jeg har faktisk tenkt på det samme! Er ikke i forhold nå, men i gang med å forsøke å "vekke" analen litt selv med buttplugs (skrives det sånn?) i større og større strl. Synes også tanken på analsex er pirrende selvfølgelig, hvis ikke hadde jeg ikke forsøkt. Har kommet et lite stykke og det er noe vondt det og, men på en annen måte. Og har skjønt at de fleste synes det er litt vondt? Men syns faktisk det gir mer nytelse enn å ha noe i skjeden...! Er langt unna å kunne ha noe på str med en normal penis opp der da. Jeg tror egentlig at min type vaginisme også går ut over dette hullet, fordi jeg er så sinnsykt stram i musklene i hele bekkenbunnen, hvor disse "kanalene" jo går gjennom. Men man skal aldri si aldri! Kanskje analen er noe bedre, jeg skal i alle fall fortsette å teste det ut mens jeg også får behandling for vaginismen😊 Anonymkode: 36c53...96c Er veldig erfaren med analsex, så tipset er å utforske alene. Kjøp en glatt liten dildo, start med den og øk etterhvert. Bruk glidemiddel, masser godt med 1 finger før du lar dildoen skli inn. Masser klitoris samtidig så skal jeg love deg gode orgasmer 🙂 Anonymkode: 17732...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #16 Del Skrevet 29. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst spørsmål fra Mann; er analsex et alternativ? eller er det like smertefullt. Tenker at kanskje noen har lært seg det som et alternativ til vaginalt samleie. Anonymkode: 17732...278 Dette har ikke vært et alternativ for min del. Noe med å ikke klare å slappe av i muskulatur og redsel for at det skal gjøre vondt. Dessverre så blir alt med penetrering vondt.... Anonymkode: 0b085...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #17 Del Skrevet 29. juni 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjalp det med botox? Jeg har nettopp begynt med osteopati, er visst utrolig stiv og anspent i musklene i bekkenbunnen! Synes jeg merker det har hjulpet etter bare en behandling... Jeg har det nok pga at jeg var aktiv rytter i 10 år i oppveksten, pluss at jeg har bakoverliggebde livmor og trolig en litt kort skjede, kjæresten min i ungdomstiden var relativt lang... mye vond sex og sa aldri ifra. Så ja... Har ikke hatt penetreende sex på 5 år. Er nå 26. Håper då veldig at dette kan løse seg! Føler med deg som har hatt det i 30 år, det kan ikke være noe gøy...! Anonymkode: 36c53...96c Botox hjalp, selv om det var helt jævlig å sette det. Jeg har hatt gode perioder og vonde perioder. Vært sammen med samme mann i alle år. Fått to barn. Er nå i overgangsalderen, men tynne og såre slimhinner. Så har vondt i 3-5 dager etter sex. Har lært meg å leve med dette..... Anonymkode: 0b085...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miihita Skrevet 29. juni 2018 #18 Del Skrevet 29. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: T.s her. Har vært hos osteopat én gang nå, og hun sa at aktiv ridning fra jeg var 8 til jeg var 18 nok har spilt inn på at jeg utviklet vaginisme. Jeg har ikke vondt på den måten når jeg rir, heldigvis. Har heller ikke noe særlig smerter i hverdagen, litt er det men det er ikke noe som plager meg veldig. Mitt problem er hvis jeg skal ha noe inn der, som alltid har vært grusomt smertefullt. Etter behandlingen hos osteopaten var jeg helt mørbanket i hele bekkenet, og ble bevisst på hvor utrolig mye jeg spenner bekken, mage og lår. Og det siste jeg ville var å sette meg opp på en hest! Så har nok blitt mer bevisst nå, og tror ikke jeg skal ri særlig nå når jeg prøver å løse dette med vaginismen og vestibulitten... er utrolig trist, for å ri er noe av det jeg liker best i hele verden. Men gjorde det ikke særlig ofte lenger fra før av heller, så det skal vel gå. Man kan jo dra i stallen og stelle og kose for det, og få litt hestelukt i nesen for å stagge "abstinensene" 😉 Anonymkode: 36c53...96c Vil virkelig anbefale deg flere behandlinger med osteopati! Det har gitt meg en helt annen hverdag. Og jeg har planer med å begynne å ri på rideskole igjen til høsten! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Nordland Skrevet 29. juni 2018 #19 Del Skrevet 29. juni 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Dette har ikke vært et alternativ for min del. Noe med å ikke klare å slappe av i muskulatur og redsel for at det skal gjøre vondt. Dessverre så blir alt med penetrering vondt.... Anonymkode: 0b085...5f8 Også deilig med but-plug i mens man har sex. Etter man prøver litt selv først. Hadde dårlig erfaring med anal sex og er skremt. Vet ikke om jeg noen sinne vil ha en prikk der igjen. Egentlig litt dumt for det kan jo være så deilig. Les her! Dere som ikke liker det kan referere til denne. http://sexogskandalelivet.blogg.no/1529535583_mtte_p_sykehus_etter_analsex.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #20 Del Skrevet 29. juni 2018 23 timer siden, miihita skrev: Ut av tema her, men hvordan klarte du å ri med vaginisme? Jeg måtte stoppe opp med ride hobbyen pga Vulvodyni Det har aldri vært noe problem, har hatt hest "hele livet" og konkurrert i mange år. Merket ikke noe til vagnisme da, kun ved bruk av tampong, hos gyn og ved samleie. Men hun som behandlet meg påpekte at overraskende mange med vaginisme hadde drevet med hest. Dette kan jo være tilfeldig, eller at vi spenner bekkenbunnsmusklene når vi rir. Eller en annen teori hun hadde, at mange hestejenter er typisk "flink pike" og dermed går med store spenninger i kroppen generelt. Anonymkode: d6afe...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå